Ik heb de volgende situatie.
Ik heb pagina's die zonder codebehind werken
Deze delen allen een code bestand ("functions.vb"), hier staan alle gedeelde functies in.
Nu ben ik bezig met een upload usercontrol. Deze wil ik ook gebruik laten maken van deze gedeelte functies
die gedeelte functies is een class file
de header is als volgt (VB.NET)
Als ik deze file bovenaan de usercontrol opneem, dan wil dat niet lukken
hij geeft de melding dat de class functions
geen extends System.Web.UI.Usercontrols doet
Ik heb hierna maar een copy van de Functions gemaakt en die UserControlFunctions genoemd
hier is de header
Nu zijn alle bestaande functies afhankelijk van de Page Class, als ik die bij de betreffende objecten toevoeg (Response, Session, Server) dan wil dat nog wel, maar nu krijg ik een error van een niet geinstantieerd object Page, wat wel kan kloppen.
Maar hoe kan ik dan wel gebruik maken van deze gedeelde functies? Ik wil eigelijk niet zo veel dubbele code
Ik heb pagina's die zonder codebehind werken
Deze delen allen een code bestand ("functions.vb"), hier staan alle gedeelde functies in.
Nu ben ik bezig met een upload usercontrol. Deze wil ik ook gebruik laten maken van deze gedeelte functies
die gedeelte functies is een class file
de header is als volgt (VB.NET)
code:
1
2
3
| Public Class Functions : Inherits Page //code End Class |
Als ik deze file bovenaan de usercontrol opneem, dan wil dat niet lukken
hij geeft de melding dat de class functions
geen extends System.Web.UI.Usercontrols doet
Ik heb hierna maar een copy van de Functions gemaakt en die UserControlFunctions genoemd
hier is de header
code:
1
2
| Public Class UserControlFunctions : Inherits UserControl End Class |
Nu zijn alle bestaande functies afhankelijk van de Page Class, als ik die bij de betreffende objecten toevoeg (Response, Session, Server) dan wil dat nog wel, maar nu krijg ik een error van een niet geinstantieerd object Page, wat wel kan kloppen.
Maar hoe kan ik dan wel gebruik maken van deze gedeelde functies? Ik wil eigelijk niet zo veel dubbele code