Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

-12 volt

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een lcd schermpje bemachtigt en probeer dit dus aan te sluiten. Heb de datasheet etc al gevonden. Ik zit nog met twee kleine vraagjes die ik met behulp van de search en google niet kon achterhalen.

#1 Ik heb gebrek aan -12 volt. Kan ik hier de 12 volt uit in mijn pc voeding voor gebruiken maar dan omgekeerd. (dus min=plus en omgekeerd) ??

#2 Volgend de info zijn ze gemaakt met led maar ook met ccfl. 5 volt op de Anode en Kathode doet niks. Het is een platte strip van ongeveer 2 cm breed die tussen het schermpje en de print zit geschoven. Als het ccfl is kan ik dan de inverter gebruiken van mijn blauwe ccfl die in de kast hangt. Kortom is dat allemaal standaard. ??

Verwijderd

omkeren van de 0 en 12V zou ik niet doen... :P

teken het maar eens uit... je zal merken dat je dan je 5V aan 0V knoopt.... NIET goed >:)

een CCFL heeft een hoge spanning nodig om te ontsteken. Volgens mij is dat NIET standaard voor elke CCFL...

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:52
Ad 1: ja, lijkt me wel, tenzij EasY zijn theorie even uit kan leggen op zo'n manier dat 't wel aannemelijk klinkt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde in een molex heb je 4 draden: 5v en nul en 12v en nul. We laten de 5v even buiten beschouwing. dus de gele draad en de bijbehorende zwarte. Nu: als ik de zwarte op de "plus"van de lcd aansluit en de rode op de ground dan heb ik toch min 12v of zie ik het nu helemaal verkeerd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 15:20:
Ik bedoelde in een molex heb je 4 draden: 5v en nul en 12v en nul. We laten de 5v even buiten beschouwing. dus de gele draad en de bijbehorende zwarte. Nu: als ik de zwarte op de "plus"van de lcd aansluit en de rode op de ground dan heb ik toch min 12v of zie ik het nu helemaal verkeerd.
ja dat zie je verkeerd..

zwart moet altijd de ground zijn ( 0 volt), anders draait je scherm de soep in.

en je min 12v kun je ook uit je stekker naar je mobo halen, een van de draadjes ( geloof de blauwe is -12v, effe meten of zoeken en je weet welk draadje je moet hebben)

Verwijderd

Topicstarter
Kijk hier hebben we wat aan. Zal vanavond eens meten welke ik moet hebben.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Als je meetapparatuur hebt, dan kun je beginnen met eerst eens te meten. Meet op je ATX voor -12V en meet je backlight met een diodemeter om uit te vinden of je led- of ccfl backlight hebt.

Zelf iets meer moeite doen voordat je een topic opent.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.