Toon posts:

Netwerk onenigheid met iemand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
je hebt inet via chello ....
je hebt een server voor inet met daarin een 10 mbit kaart naar chello modem ...
en een 100 mbit naar een hub .... daarop staan weer 3 comps aangesloten maar dit zijn 2 met 100/mbit kaart en 1 met 10 mbit kaart , dan kan het netwerk toch op 100 draaien bij mij op de kamer ( 2x 100 mbit comps ) en word dus alleen 10 mbit op het moment dat mijn comps moeten communiceren met de comp beneden ..... dat moet toch kunnen op een 10/100 mbit hub

ik denk dat dit moet kunnen maar misschien sluit ik het verkeerd aan zo ..... kan iemand mij dan verbeteren :?

maar goed een andere gozer beweert dat zodra 1 10 mbit kaart op hub zit dat dan ineens 10 is .....

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Ow, ow, ow daar gaan we weer.
We gaan nu hele discussie over dualspeed hubs en switchhubs krijgen. Het dualspeed gedeelte ken ik niet. Maar met een switchhub kun je iig met, zowel 10 als 100 Mbit/s werken. En dan wel op zo een manier, dat 100Mbit/s hosts op 100Mbit/s draaien en 10Mbit/s op 10Mbit/s.
Zow en dat ben ik dan ff kwijt! :)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Daar staat het woordje ŽswitchingŽ voor bij een hub. Hij kan switchen tussen het 10 en 100 segment.

Een ŽechteŽ switch, switched tussen individuele poorten daŽs dus weer iets anders.

Verwijderd

Topicstarter
dus met niet zoveel woorden heb ik dus gelijk met mijn stelling hierboven :?

Verwijderd

ja

Verwijderd

Topicstarter
aha hij kan dus 10 of 100 mbit aansturen over het hele netwerk maar NIET individueel begrijp ik dat nu goed

Verwijderd

Idd. Effectieve snelheid over alle poorten op een dualspeed hub is in deze opstelling 10 Mbit.

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Nee, je vriend/kennis heeft gelijk. Je kan op 100mb communiceren, zolang de pc met 10mb kaart uitstaat. Zodra deze pc aanstaat zal het HELE netwerk terug gaan naar 10mbit. Tenzij je een 10/100 switchhub hebt. Maar daar spreek jij niet over.

Verwijderd

Topicstarter
ok dan het klopt idd ik dacht dus dat 10/100 stond voor switching hub maar zwaar geflashed dus .... ok ik snap het bedankt mensen voor sneller reacties ;) dus ik dacht wel goed allen verkeerde hardware daarvoor , nou ok maken we alles toch 100 mbit :)

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Sterker nog, met Chello MOET je wel 10mbit draaien. Ik heb exact dezelfde config als jij schetste, maar niet die 10mbit client erbij. Als ik het interne netwerk op 100mbit laat staan (=auto), gaat alles goed, behalve internet-verkeer. Tussen de clients en server gaat alle verkeer wel goed. :?

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Dat is vaag The_Priest. Ik heb een computer met twee (eigenlijk drie, maar goed) NICs waarvan eentje op 10Mbit die aan het internet hangt en een 100Mbit die het LAN bedient. De hosts die daar aan hangen kunnen zonder problemen onderling op 100Mbit communiceren en tegelijkertijd op 10Mbit (of eigenlijk: 10Mbit speed over een 100Mbit netwerk) met het internet.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 november 2000 17:04 schreef jeroen het volgende:
Dat is vaag The_Priest. Ik heb een computer met twee (eigenlijk drie, maar goed) NICs waarvan eentje op 10Mbit die aan het internet hangt en een 100Mbit die het LAN bedient. De hosts die daar aan hangen kunnen zonder problemen onderling op 100Mbit communiceren en tegelijkertijd op 10Mbit (of eigenlijk: 10Mbit speed over een 100Mbit netwerk) met het internet.[/quote]En dat heb ik hier dus ook. Configprobleempje misschien?

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
zoals jeroen het nu beschrijft moet het hier ook gaan werken ja ..... dan is het dus full-duplex , inet + dataverkeer tegelijk als het goed is met een 10 mbit inet verbinding over een 100mbit netwerk ....

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Nee, full duplex heeft niets te maken met de mogelijkheid om verkeer tussen 10Mbit hosts en 100Mbit hosts over 1 lijn te laten lopen of zo. Zoals ik al zei is dat bij mij ook niet het geval, het is alleen zo dat er 100Mbit verkeer met 10Mbit snelheid over de lijn gaat. Full-duplex is alleen mogelijk op een ongedeelde lijn tussen twee hosts, dus als ze met een crosslink kabel zijn verbonden of als ze allebei aan een switch hangen. Beide hosts kunnen dan tegelijkertijd data zenden en ontvangen.

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Ik hoor heel graag hoe ik het oplos (jeroen e.a.), heb het al eens eerder gevraagd hier, maar nooit opgelost. Werkelijk ALLES gaat goed onderling (bij die 2 clients en 1 server) op 100mbit, behalve internet verbinding. Zet ik handmatig de "interne" snelheid op 10mbit gaat het weer prima. Ik heb me er al bij neergelegd, maar als iemand weet wat ik fout zou kunnen doen, graag! (heb al meerdere operating systems geprobeerd, momenteel Win2k Server op de server en WinMe en Win98 op clients)

Verwijderd

Een gewone 100mbit hub kan alleen op 100mbit
een 100mbit hub+switch bestaat intern eigenlijk uit 3 onderdelen ipv 1 (1x 100mbit hub; 1x 10mbit hub; en 1 switch die beide hubs met elkaar verbindt).
Dan heb je nog een echte switch die kan elke poort switchen tussen 10 en 100 en onthoudt tevens de mac-adressen van een NIC-kaart om op die manier een goede datatransfer te halen
(een switch heeft intern een zeer grote bandbreedte.)

Het verschil tussen full-duplex en half-duplex heeft te maken met het retourkanaal.
Alleen een switch is full-duplex (niet een hub). Met full-duplex heb je eigenlijk 2 kanalen voor 1 NIC-kaart (1x zend 1x ontvang).
Met half-duplex heb je maar 1 kanaal (1x zend/ontvang)

ik hoop dat ik het goed uit heb gelegd.
Pagina: 1