Toon posts:

vraag over asus moederbord model p2b

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dit ding dus van iemand gekocht samen met een p2-350 mhz processor.

Ik weet niet zeker of het moederbord of de processor wel 100 procent werkt dus vandaar dat ik m eerst effe wilde aansluiten op een losse voeding.

Net gedaan. Het moederbord ondersteunt agp.
De jumpers en de voeding staan ok. Als ik hd aansluit "ratelt" de cpu niet. De floppy drive toont ook weinig leven. Volgens mij doet het moederbord het wel, maar komt het omdat ik een superoude pci videokaart in het systeem heb gezet. Kan het zijn dat als er bij de vorige gebruiker een agp kaart in zat het systeem alleen te booten is met een agp videokaart?

bedankt voor de hulp.

Verwijderd

probeer het eerst eens. en kijk op de site van asus. Het is zo makkelijk om alles te vragen als je het zelf ook kan vinden!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Heb je der ook een speakertje aan hangen? Als hij namelijk lang achter elkaar piept dan is der iets mis met de videokaart of met de poort zelf (PCI of AGP, maakt niks uit).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je de Technische PMG FAQ überhaupt wel gecheckt? Daarin staan bijna alle antwoorden.. Je kunt uitvinden welke CPU's op je mobo passen en je zou zeker je voordeel kunnen doen met de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Bij PNP en PCI setup in BIOS geeft het volgende optie:

VGA BIOS Sequence (PCI/AGP)
If your computer has both PCI and AGP cards, this field allows you to select which of the cards will act as your primary card. The default PCI/AGP, allows your PCI card to take precedent when detected. AGP/PCI uses the AGP card as your primary card.

Volgens mij is deze optie alleen belangrijk als je zowel een AGP als PCI kaart in hebt zitten., maar je weet maar nooit. Je kunt BIOS even resetten, dan gaat ie terug naar de default, en dat is PCI.

Doe jezelf een plezier en ga naar de website van ASUS en download even de manual. Dan weet je wat je in huis hebt. Wel even letten op de revision van je P2B (staat tussen de 2 buitenste ISA slots). Er zitten kleine verschillen tussen de verschillende revisions (en dus ook in de manuals).

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

ik sluit me aan bij de bovengenoemde reactie van een medetweaker,

verder 'ratelt' een cpu niet...

je hdd ratelt.

Verwijderd

Topicstarter
duhh ... sjezus ... zijn dit nou wizzkids ... haha ... en ja .. die EXX flip is helemaal stom ... duhh ik heb de manual gedownload ... daar heb ik geen kloot aan ... duhhh ... ik kan niet eens in mn bios dus heb ik geen kont aan de vga bios secquence ... en ten laatste als ik een agp kaart overhad had ik t wel getest ja ... ik weet niet op welke niveau jullie zitten, maar ik duidelijk een treetje hoger ...

Verwijderd

Men probeert je alleen maar te helpen hoor... Een beetje wederzijds respect is wel op zijn plaats. Wat doe je hier anders??

P.s. iedereen is hier gelijk (behalve het verschil tussen users en moderators ;))

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
HitnRun you got balls

But you suck :r

Een beetje normaal doen is wel moeilijk.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 17:56:
ik weet niet op welke niveau jullie zitten, maar ik duidelijk een treetje hoger ...
Oké, dan kun je het verder vast wel zelf oplossen :Y)

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.