Zeelandnet en hun limietregels

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dit mailtje kreeg ik binnen : <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Goedemiddag,

U heeft een kabel 256 abonnement bij ZeelandNet met een limiet van 2000
Mb. Op dit abonnement is de Fair Use Policy van toepassing. Voor de
duidelijkheid zullen we deze hieronder nogmaals weergeven.
Over de afgelopen maanden heeft u het volgende dataverkeer gegenereerd:
Augustus 1950 MB
September 1840 MB
Oktober 14400 MB

Hieruit blijkt dat u moedwillig misbruik hebt gemaakt van de door ons
gehanteerde Fair Use Policy.
Aangezien deze grove overschrijding ( 7 voudig uw limiet overschrijden)
niet binnen de door ons gehanteerde regels valt, kunnen we hieruit niet
anders handelen dan uw account vanaf november te handhaven als een kabel
256 abonnement met 2000 Mb vrij dataverkeer met als extra voorwaarde dat
vanaf november 2000 alle overschrijdingen boven de limiet van 2000 Mb a
fl 0,35 per extra Mb zullen worden geincasseerd van uw rekening.

Vriendelijk groet,
ZeelandNet BV

[CENCUUR]
Afdeling Customer Support[/quote]ik denk dat ze dit niet kunnen maken, want in de policy's staat duidelijk dat ik 1 keer in de 3 maanden erover mag. ( met een max van 3 keer) er staat niet bij hoeveel ik erover mag. Anders had zeelandnet er moeten zetten dat ik bv. max 20% over mijn limiet mag.

Wat denken jullie?

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Als je dit ook aan hun duidelijk maakt, dan lijkt het me een duidelijke zaak, dat je gelijk hebt. Overigens vind ik het wel bot om meteen te stellen dat 'U moedwillig misbruik heeft gemaakt...' Kom op he, die gasten van Zeelandnet zouden toch op zijn minst moeten weten hoe ze een fatsoenlijke brief kunnen schrijven. Meteen het beschuldigende vingertje wijzen lijkt me iig niet de manier. Bovendien klinkt het nu net alsof je met opzet heb zitten internetten om die ene regel te overtreden. Zo van haha, die hebben we ook weer te pakken! >:)

Ik zou zeggen, dat je een nette brief moet terugsturen, waarin je duidelijk maakt, dat je compleet volgens de regels gehandeld hebt en iig correct behandeld wenst te worden.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

JA ik ben het er helemaal niet mee eens, ik ben er al 2 keer over maaruh ze zeuren niet bij mij..... al vind ik het wel een beetje extreem...

zeelandnet heeft regels en daarom vind ik dat zeelandnet hier niet goed handeld want de regels zijn dat je er 3 keer over heen mag....

zeelandnet is :r

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Dit vind ik nou een beetje een overdreven actie.
Ok, hij heeft een keertje "iets" te veel geinternet, maar het is niet zo dat het iedere maand gebeurd.
Het is zelfs heel netjes dat hij de andere maanden onder de 2 gb blijft (want ik neem aan dat ze een marge hebben).
Een vriendelijk mailtje terug sturen en zeggen dat het niet meer zal voorkomen dat je er zo ver boven zit moet toch eigenlijk voldoende zijn.

Veel succes met Zeelandnet!

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Thermo, misschien is het wel zo sympathiek om de naam van de medewerker te verwijderen, want deze staat nu op het gehele internet te kak natuurlijk. Dan is het waarschijnlijk niet zo een sympathiek persoon...:P, maar een beetje respect voor de privacy kan geen kwaad...

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 12:24

Spikey

Making the web accessible!

w00ps, dus al snel een kleine Fl 5000,-
absurd gewoon ! :r

ik heb ook een @gb abbo en over mijn 3.5Gb extra hebbik ook niks gehoort verder

en idd, in de FUP staat niks over een "overschreidingslimiet" waarna ze op incasseren overgaan..
Volgens mij kunnen ze je weinig maken idd

p.s. Speed24: er is geen marge.... 1byte erover is eroverheen (bij wijze van spreken)
:r :r :r

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Thermo belde net ...
z'n kabelmodem staat op oranje, wat betekend dat de kabelmodem niet bekend is bij zekatel/zeelandnet ...

kijk, DAS pas lullig ..

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• Christoph
  • Niet online
Ja hier Thermo vanaf Elect.

Mijn kabelmodem is dood, en zonder aankondiging, ik ben bang dat ik er af getrapt ben.

Zeelandnet, de provider die meer doet................

Verwijderd

Zit zelluf ook bij Zeelandnet :r

En idd in heel die FUP staat verder niks over een maximale overschrijding, en je mag idd eens per drie maanden over je limiet. So wtf? Ze moeten niet zo lopen zeiken!!!

P.S. Sesamstraat roeleert ook :)

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Hmm, ok ik vind t ook belachelijke sancties voor een data-overschrijden al moet ik wel bijzeggen dat 14GIGABYTE :P wel veel is.

Ze beweren dat je moedwillig de datalimiet hebt overschreden. Daar hebben ze helaas wel gelijk in. Je moet dus kijken in je voorwaarden of daar iets over staat. Vaak hebben dit soort bedrijven ook nog 'aanvullende voorwaarden' die je op kan vragen bij zeelandnet.

Ik hoop voor je dat ze t willen terugdraaien ....

Like this yall...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

[zwaar-hypothetische-mode-aan]

Moedwillig? Misschien heeft hij wel met Getright een bestand van 2 Gb gedwonload.
Door de slechte vebinding,packetloss en andere fouten heeft dat bestand van 2Gb een dataverkeer van 14Gb gegenereert ??

[/zwaar-hypothetische-mode-uit]

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Christoph
  • Niet online
hmm koffie, good point :)

Ik bel ze vanmiddag op.

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zit dus bij Chello en als ik een maand niks zou downloaden dat zou ik toch nog 1GB (!) aan ICMP en IPX verkeer binnen krijgen (vraag niet waarom, dat moet je aan chello vragen). Zoiets zou jij ook moeten controleren. Gewoon je bak een paar dagen aan laten staan zonder iets te doen en controleren wat er binnenkomt en of je daar wel om gevraagd hebt.

ps. Ik ga uit van een statisch ip adres en niet van een dhcp configuratie.

Verwijderd

Ja Thermo
Nu vind ik zelf ook dat zeelandnet die limiet af moet schaffen of in ieder geval omhoog moet gooien, maar gelijk 7x je limiet is gewoon niet zo slim.Ben er deze maand natuurlijk ook over heen (niet 7x) maar heb er nog niks van gehoord.
Wel ben ik het volledig met je eens dat ze je nu niks kunnen maken...

Als we een limiet per maand hebben vind ik het eigenlijk best logisch dat als je er een maand onder zit dat je die hoeveelheid er de andere maanden wel overheen mag.

Heb je trouwens al weer verbinding met zeelandnet?

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

blaat blaat. Er zijn ook mensen met modem.

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ja, ik zit via de telefoonlijn te internetten door de belachelijke abonnementen van zeelandnet.

Kijk voor de gein is op hun site: www.zeelandnet.nl en dan bij de abonnementen, je lacht je kapot.

Ze hebben 't over UPC en hun monopolie, maar zeelandnet doet daar nog veel harder aan, schandalige prijzen! :r

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 21:13

Servowire

prutser:~#

Ja tering zit aub niet zo te zeiken!!!!!!!

" oh nee, ik kan geen Terabytes downloaden"

NOU EN!
WEES G*DVERD*MME BLIJ MET JE VERBINDING!

met papier mache kun je alles maken!!

• StarLite
  • Laatst online: 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

www.zeelandnet.nl/cgi-bin/status/
Zo te zien hebben hun routers NIET echt veel te doen...
Hoe zou DAT nou komen hé¿

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Timmey
  • Niet online
"Wees blij met wat je hebt"

Wat is dat voor uitspraak?

Als ik zie dat ze elders in 't land voor 89 piek onbeperkt kunnen internetten dan kan dat in zeeland toch ook?

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Nou, dat 'onbeperkt' moet je ook met een korreltje zout nemen... en bovendien, 'elders in het land' zijn weer 'bepaalde' providers, de naam van 1 daarvan begint met een U en eindigt op het geval waarachter ik nu zit te internetten, en die hebben ook leuke dingen hoor... storingen, trage verbindingen (ja <2kb/s is traag), liegende helpdeskmedewerkers dat je verbinding het gewoon doet, terwijl je je modemlampje oranje ziet knipperen of het een miniatuur discotheek is...
Maar dat neemt niet weg dat voor een bedrag van 120 gulden 4gb dataverkeer belachelijk weinig is... en dan hebben ze het op de site over 'video kijken'
ja, als je na 1 dag over je limiet wilt zitten, moet je dat vooral doen ja... teeeering, ik begrijp direct dat iedereen :r op ELANDVET :(

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Zeelandnetters Unite!!!

We gaan met z'n allen WREED downloaden, dus gewoon 20GB / maand aan dataverkeer genereren! Zijn ze nou helemaal gek!

Thermo, ik heb met je te doen :'(

Ik denk dat ik volgende maand ook m'n 56k modem weer vanonder het stof kan trekken >:)

Verwijderd

Hm...constant heel de maand downloaden met volledige snelheid is:

256 / 8 * 60 * 60 * 24 * 30 = 82 GB :)

De verbinding van de headends naar kamperland is nog maar 8 MBit, dat hebben we zo vol als iedereen meedoet >:)

• Onno
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ik denk dat ze dit niet kunnen maken, want in de policy's staat duidelijk dat ik 1 keer in de 3 maanden erover mag.[/quote]En dus? Er staat alleen maar dat ze _volgende_ maand extra gaan rekenen voor elke MB dat jij over je limiet heen gaat. Niet voor die ene maand waarin dat al gebeurd is.
Zeelandnet houdt zich dus gewoon netjes aan hun voorwaarden, en jij zit te zeuren.

Verwijderd

oNNo als je kon lezen had je gezien dat ze dat pas doen na de derde keer!!!!
Wie zit er nou te zeuren....
Zit zelf ook bij zeelandnet en heb een limit van 1Gb! Duh!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Ja dag he.. Als ik nog een keer over me limiet heen ga mag ik NOG een abbo hoger.. Dan zit ik al op 2400,- per jaar.. Sodeflikker op.. :)

Vergeet trouwens neit je geld terug te vragen, want je hebt immers al blaat betaald voor het goedkopere abbo en dan moeten ze er af trekken (doen ze niet, maar las je ze er op wijst dan hoef je opeens minder te dokken)

• Christoph
  • Niet online
hoi, hier Thermo weer, ik heb een brief gehad, telefoontjes gepleegd, en gemaild.

Het blijkt dat het een storing is ( ...) dus ze hebben me er niet afgehaalt.

onno, ik mag er 1x in de 3 maanden dus over, en ik heb het er niet over dat ik nu al moet betalen. ( moet dus niet)

Ik bedoelde alleen dat ze me niks kunnen doen omdat ik voor de eerste keer erover ben, alleen een beetje veel.

Zeelandnet heeft mij gemaild, en gezegd dat ik iedergeval niet de komende 3 maanden erover mag, maar ik mag daarna er dus weer wel een paar mb over zonder dat ik moet dokken.

Ik hoop weer snel internet te hebben :)

• Onno
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik bedoelde alleen dat ze me niks kunnen doen omdat ik voor de eerste keer erover ben, alleen een beetje veel.[/quote]Nee, maar dat is ook helemaal niet aan de orde. Zeelandnet heeft het alleen over sancties voor als jij nog een keer over de limiet gaat. En toch schrijf jij over die brief:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ik denk dat ze dit niet kunnen maken[/quote]Nou ja, dat slaat dus echt nergens op.

Verwijderd

Ha mede-gedupeerden,

Waar kan je die fup eigenlijk vinden, want die wil ik ook wel eens bestuderen?

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
http://www.zeelandnet.nl/zldinfo/fup.html
Indien de abonnee in enige maand zijn limiet met meer dan 25 % van de voor hem geldende limiet overschrijdt, behoudt ZeelandNet zich het recht om per direct het abonnement aan te passen naar een abonnement dat voldoende ruimte biedt voor het gegenereerde dataverkeer.
Je hebt dus geen poot om op te staan :)

Verwijderd

Je hebben de regels aan gepast! :( :r |:( :r |:(

Verwijderd

ik zit zelf achter een 1Gig abbo, is bijna niet te doen, maar afgelopen maand had ik precies 1000.1 mb gedownload :) zeelandnet is echt niet zo fout, en dit word niet meegeteld, en hoe krijg je het voor elkaar dat je er 14Gig overgaat??

probeer voortaan es ftp's onder hetzelfde headend te zoeken >:), dat tellen ze niet mee, en toch heb je je films dan (je bent toch ChrisMes???)
suc6, en hopen dat je die 35 cent nog een beetje kan verminderen :)

idd niet met opzet eroverheen gegaan neej [http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/61789] hahaha... als je eroverheen gaat moet je het ook goed doen jah.. :) :) :)

grz,
dyon

ps: jouw buren zullen wel blij zijn met je :)

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 00:20

Neowam

[Booting...]

MXStream in comb. met XS4ALL Rulez..... ;)

Tarz 8-)

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

En daarmee haal je dit bejaarde topic omhoog? :Z

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.