Asus v6800 GF2 onder XP

Pagina: 1
Acties:

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Ik heb net een GF2 gekregen, tv out/in alles, 32mb DDR etc.
Maar op de Aarsus site staan geen drivers voor XP, nu heb ik hem nog niet in mn eigen pc gedrukt (zit nog op school) maar ik vrees alvast het ergste..

Search doet het ook niet echt op school dus daar kon ik ook nog niks uit wijs worden.

Terzake maar: Doet hij het met de drivers voor W2K :?
Het gaat me niet echt om de TV-in enzo', 'k wil alleen kunnen gamen en op mn tv DivX'kes kijken, dus als je een flutdriver hebt die dat voor elkaar krijgt is het ook al goed :P

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

TV IN werkt alleen met Asus Live drivers.

Je kan voor TV out wel de nvidia detonators downloaden, pak versie 31 ofzo.

En de v6800 is een GeForce 1 :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Geforce256 DDR is de exacte benaming ik heb deze kaart ook gehad. Werkte perfect onder XP ... vid-in heb ik nooit gebruikt. TV-out werkt perfect in combinatie met TVCC2000 of tvtool ofzo en de nvidia detonator drivers

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Geforce256 DDR idd :)
Ik zal wel ff die detonator drivers downen.
Help..ik ben een GF n00b :o tijd geen games meer gezien met mn voodoo/xp..

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Maar nog ff voor de duidelijkheid, is het een GF1 ?
Hij is nu inmiddels geinstalleerd onder XP, hij ziet 'm als een Geforce DDR.
Als output kan je ook een tv aanvinken alleen is die functie geblokkeerd..

Verwijderd

Hydraulik-Phunk schreef op 11 November 2002 @ 18:30:
Yep.

Maar treur niet, hij is sneller dan een geforce 2 MX :)

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 13:54
Hydraulik-Phunk schreef op 11 november 2002 @ 18:30:
Hij is nu inmiddels geinstalleerd onder XP, hij ziet 'm als een Geforce DDR.
Als output kan je ook een tv aanvinken alleen is die functie geblokkeerd..
die tv vinkt hij als het goed is aan op het moment dat je hem via de tv-out op een tv aansluit...

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Painxiom schreef op 11 november 2002 @ 18:38:
[...]

die tv vinkt hij als het goed is aan op het moment dat je hem via de tv-out op een tv aansluit...
Als je de tv aansluit en op het videokanaal zet en dan drukt op "detecteren" kan je hem dan wel kiezen :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Bleh...het wil nog niet. Ik probeer nog wel ff onder w98 met de originele drivers.
wat een gekloot zeg met die dingen..

Verwijderd

Het kan zijn dat je eerste je tv moet aansluiten en dan moet rebooten met de tv aan voordat je kaart wil zien dat die tvout geactiveerd is.
Dat probleem had ik ook regelmatig en daarna kun je em wel switchen naar tvout maar ik zou effe zoeken naar het gratis proggie tvcc2000 daarmee kun je makkelijker switchen naar tvout en heb je ook dual view als je monitor het aankan. (en je hoeft minder vaak te rebooten).

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Ik zal dat booten met tv er op nog ff proberen, maar hij wilde net niet echt, op SVHS en Composite..

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
En er schiet me nog iets te binnen; als tvcc2000 opstart zegt 'ie dat er geen tv-out chip op de kaart zit. Ook zoiets. Daarom denk ik ook dat de drivers verkeerd zijn, alleen kan ik geen betere/andere drivers selecteren.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hydraulik-Phunk schreef op 11 november 2002 @ 23:49:
Ik zal dat booten met tv er op nog ff proberen, maar hij wilde net niet echt, op SVHS en Composite..
Hydraulik-Phunk schreef op 11 november 2002 @ 23:55:
En er schiet me nog iets te binnen; als tvcc2000 opstart zegt 'ie dat er geen tv-out chip op de kaart zit. Ook zoiets. Daarom denk ik ook dat de drivers verkeerd zijn, alleen kan ik geen betere/andere drivers selecteren.
Gebruik de volgende keer ajb de Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif-knop als je nog iets aan een post toe te voegen hebt :)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:35

Klippy

Still Game

Heb die kaart nog steeds :7
Doet nog altijd z'n ding voorlopig, kan nog alles prima spelen :)

UT2K3 is 1e waar hij moeite mee krijgt dus binnenkort maar updaten.

Maar goed drivers heb je vast gevonden, gewoon wat Detonators proberen van nVidia, werken allemaal hier onder XP, ook originele Asus drivers van 2K werken hier.
Voor TV in moet je ff nVidia WDM drivers installeren, werkt prima.

Voor TV out moet je helaas rebooten en dan monitor eruit en TV erin. SVhs heb ik nooit echt getets, maar is zelfde principe. Maar TV heeft dat niet dus krijg alleen z/w beeld.
Je kan natuurlij ook TV-tool gebruiken is super, hoef je ook niet te rebooten, gewoon TV inpluggen en gaan. TVtool kan je vast ergens vinden in de meuktracker oid.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• drogoul
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
De detonators van Nvidia doen het prima.. stukken stabieler en sneller dan die archaische ASUS drivers. De WDM drivers van Nvidia doen het ook prima. Het enige was ik (en met mij blijkbaar heel veel anderen) niet voor mekaar krijg is video capturing (TV-box werkt wel).. maar voor de rest werkt het allemaal prima en erg soepel. Dus niet rommelen met die oude Asus drivers, maar hop hop hop naar nvidia.com :)

do not underestimate the power of a sharp mz-700

• Klippy

Klippy

Still Game

drogoul schreef op 12 November 2002 @ 00:45:
De detonators van Nvidia doen het prima.. stukken stabieler en sneller dan die archaische ASUS drivers. De WDM drivers van Nvidia doen het ook prima. Het enige was ik (en met mij blijkbaar heel veel anderen) niet voor mekaar krijg is video capturing (TV-box werkt wel).. maar voor de rest werkt het allemaal prima en erg soepel. Dus niet rommelen met die oude Asus drivers, maar hop hop hop naar nvidia.com :)
Capturen is me ook gelukt uiteindelijk met nVidia WDM drivers en Asus Digital VCR. Is eigenlijk niet voor die kaart, maarja werkt wel.
Best redelijke kwaliteit, maar krijg er op geen enkele manier geluid bij met dat programma.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
LiquidSilver schreef op 11 november 2002 @ 23:56:
Heb die kaart nog steeds :7
Doet nog altijd z'n ding voorlopig, kan nog alles prima spelen :)

UT2K3 is 1e waar hij moeite mee krijgt dus binnenkort maar updaten.

Maar goed drivers heb je vast gevonden, gewoon wat Detonators proberen van nVidia, werken allemaal hier onder XP, ook originele Asus drivers van 2K werken hier.
Voor TV in moet je ff nVidia WDM drivers installeren, werkt prima.

Voor TV out moet je helaas rebooten en dan monitor eruit en TV erin. SVhs heb ik nooit echt getets, maar is zelfde principe. Maar TV heeft dat niet dus krijg alleen z/w beeld.
Je kan natuurlij ook TV-tool gebruiken is super, hoef je ook niet te rebooten, gewoon TV inpluggen en gaan. TVtool kan je vast ergens vinden in de meuktracker oid.
Bedankt :) , hier heb ik wat aan.

En nog ff voor mensen dit hier over 1.5 jaar lezen ofzo (:P): tvtool.de kun je tvtool downen :)

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Weer een update: ik heb de Faq er bij gehad...maar nee hoor.

Ik heb de Detonators versie 29.xx geinstalleerd maar welke resolutie, refreshrate etc. ik ook neem, rebooten met en zonder tv aangesloten (op SVhs), ik mag de TV niet aanvinken als output..vrij frustrerend.

• Klippy

Klippy

Still Game

Hydraulik-Phunk schreef op 12 november 2002 @ 21:28:
Weer een update: ik heb de Faq er bij gehad...maar nee hoor.

Ik heb de Detonators versie 29.xx geinstalleerd maar welke resolutie, refreshrate etc. ik ook neem, rebooten met en zonder tv aangesloten (op SVhs), ik mag de TV niet aanvinken als output..vrij frustrerend.
Dan doe je wat fout, want dat kan niet ;)
Is niet de modernste kaart he dus we moeten moeilijk doen :P

Want als je iets wil aanvinken daan heb je beeld en beeld op monitor en TV met dat ding is niet vanzelfsprekend helaas ;)

Je KAN in SOMMIGE gevallen dat werkend krijgen, maar dan alleen met TV tool.
Dan doe je:
• TV inpluggen
• TV tool starten
• In TV tool klikken op die knop dat je Tv beeld krijgt.

MAAR dat werkte vroeger bij mij niet, nu wel, hoe dat kan weet ik ook niet.
Tenminste ik denk dat het nu werkt, want ik heb een TFT en de monitor gaat naar Tv resolutie hier met TV tool en dat kan m'n TFT niet aan.
Het werkte iig met Detonators 21.83 + NVidia WDM drivers waarvan ik geen versie heb.
Met Detonator 31.82 werkte 't ook btw. Met 41.72 (?), nieuwste officiële iig, niet getest.

Wat iig wel zou moeten werken is:
• TV inpluggen
• Op reboot klikken.
• VOORDAT het systeem gaat rebooten monitur UIT de kaart trekken.
• Beeld op je TV is een feit :)

Als dat laatste niet werkt vrees ik dat de TV out is overleden.
Dan kan je evt nog met die oude Asus drivers proberen of het daarmee wel werkt.
Want dat zou iig moeten werken zonder andere zooi te installeren.

Suc6 ;)

Pagina: 1