Toon posts:

[Win98] Pc onthoud wachtwoorden niet. *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem:

Ik heb hier een pc die de wachtwoorden niet kan onthouden. Zodra de pc opgestart, outlook geopend, dan moet je het wachtwoord opgeven om mail binnen te halen. Sluit je (ook afmelden) outlook af, en vervolgens start je hem 2 uur later weer op dan weet hij het wachtwoord nog gewoon en haalt hij de mail op. Maar als je de complete pc afsluit en de volgende dag aanzet dan begint alles weer opnieuw. Weer het wchtwoord in typen dus. Ook onthoud de pc geen wachtwoorden voor beveiligde internetsites of ftp inlog gegevens. Het zit eigenlijk in elk prgramma wel. Het kan dus geen wachtwoorden onthouden. :(

Computer:
Windows 98SE
IE 5.5

Vraag:
War kan dit aan liggen? Ik heb de search gebruikt. Zoals het tijd probleem (je moet je tijd goed zetten voor cookies) maar denk zelf dat dit er niks mee te maken heeft. Ligt het misschien aan de profielen of zo? Er zijn geen gebruikers ingesteld in windows 98. De machine logt in op een NT server.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Titel even veranderd conform Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

even je .pwl weggooiien uit je windows directory

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
"Er zijn geen gebruikers ingesteld in windows 98"

zou het daar niet aan liggen?
windows houdt wachtwoord bij per gebruiker

Verwijderd

Topicstarter
haalt windows dat dan niet uit de user account op de server? Dus ik moet eigenlijk lokale gebrikers instellen voor dit??

Staan alle wachtwoorden in die pwl dan? die is toch alleen voor je windows account?

Verwijderd

Netwerkomgeving, instellen dat je in moet loggen. Nu gaat het ws. via 'Annuleren' en slaat hij deze wachtwoorden niet op in het gebruikersprofiel...

En ja, je zit in de goeie richting met je 'Er zijn geen gebruikers...'...

Verwijderd

Topicstarter
Is dat standaard in win98? Het heeft nl. wel gewerkt. Dus men moet twee keer inloggen? Eerst op de server daarna lokaal??? Dat kan toch niet?? Ik moet dus lokale gebruikers instellen? Is dat niet een beetje raar als de gebruiker al een aacount op de server heeft?
Pagina: 1