Versterker DooD?

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Hey, was net lekker plaatje aan t draaien en toen werd het stil.
Geen spanning meer op de versterker, zekering doorgebrand.

Dus nieuwe zekering erin, en klap, weer eruit.

Wat kan het euvel allemaal zijn?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Wat dacht je van kortsluiting :) Kan vanalles zijn... iets van metaal op een printplaat gevallen? Water erin? Een geklapte elco?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Exirion schreef op 11 november 2002 @ 13:12:
Wat dacht je van kortsluiting :) Kan vanalles zijn... iets van metaal op een printplaat gevallen? Water erin? Een geklapte elco?
denk het laatste opdat het plotseling is gebeurt.

zou zeggen schroef hem open en kijk effe :)

• Triple-D
Ik heb m open. Maar hoe zie ik of de voeding eraan is? Hij ziet er nog net zo zwart uit als voorheen :)

Verwijderd

meet even de weerstand van je speakertjes. Mag niet 0 zijn (kortsluiting in je speaker.

Meet ook even de weerstand van je speakeraansluiting op de versterker (als ie uit staat zonder de stekker erin.) Mag ook niet 0 zijn. (eindtrap naar z'n grootje)

tja, en verder weet ik het niet meer(al weer 7 jaar geleden da'k stage liep bij radio/tv-zaak)

• Triple-D
Het is trouwens een 250V zekering die er steeds uitklapt. Dus denk niet dat het de speakers zijn.

De hele stroom gaat van de hele versterker af.

Verwijderd

geklapte elco kun je zien, staat een beetje tot heel erg bol, meestal bovenkant opengesprongen en in het ergste geval terug te vinden als zijnde papiersnippers door het hele apparaat + niet zo'n lekker luchie

• Triple-D
Nou ik zie nergens in de versterker aparte dingen. Er is een enorme zwarte doos te vinden, denk dat dat de voeding is, en die is gevuld met een of andere oranje drap.
Maar weer nix te zien toen ik hem openmaakte.

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:19
Triple-D schreef op 11 november 2002 @ 13:36:
Nou ik zie nergens in de versterker aparte dingen. Er is een enorme zwarte doos te vinden, denk dat dat de voeding is, en die is gevuld met een of andere oranje drap.
Oranje drab? :? Klinkt niet echt gezond :{

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 16:49
Triple-D schreef op 11 November 2002 @ 13:36:
PICS!!!

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Sluiting op je speakers kunnen wel de 250V zekering eruit laten klappen hoor.

Maareh PICS!!!!!

Meh ...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-08 16:50
Onlangs hetzelfde gehad, bij mij was toen een eindtor defect.. Gelukkig heb ik nog wel een beetje basiskennis electronica, en had ik t schema, dus euvel was in 15min gevonden...

Nieuwe tor erin, en weer lopen.. waardoor ie eruit is geknald is me nog steeds een raadsel, maar voorlopig werkt mn eindtrap (Quad 405) weer... en voor 50 eur ben ik happy met dat ding, kostte me alleen wat tijd + een tor ;)

• Triple-D
njah die oranje troep hoorde erin te zitten, is ook niet echt drappige drap :) T zit wel vast zeg maar, er gaan een paar draden in.

Zonder speakers of line signalen erin knalt ie ook mijn zekeringen door.

Verwijderd

eindtrap verot dus

Verwijderd

doe er gewoon eens een directe folie verbinding tussen dan kan je zien wat de boosdoener is :)

• Triple-D
Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 20:56:
doe er gewoon eens een directe folie verbinding tussen dan kan je zien wat de boosdoener is :)
Nou dat heb ik net even uitgeprobeerd en de rook komt uit het printplaatje dat bij de voeding zit...

:Z

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-08 16:50
Triple-D schreef op 11 november 2002 @ 21:01:
[...]

Nou dat heb ik net even uitgeprobeerd en de rook komt uit het printplaatje dat bij de voeding zit...

:Z
Voeding doormeten, met alumiumfolie is imho stupid... waarom zit er een zekering in? om schade te beperken.. en wat ga je doen? Moedwillig de boel forceren (en zo mogelijk meer verneuken)

maw: Afhankelijk of de versterker het nog waard is de voeding doormeten en fixen, of gewoon wegpleuren.
een voeding is, ook zonder schema, nog wel te doen.

• Triple-D
DJSmiley schreef op 11 November 2002 @ 21:09:
[...]

Voeding doormeten, met alumiumfolie is imho stupid... waarom zit er een zekering in? om schade te beperken.. en wat ga je doen? Moedwillig de boel forceren (en zo mogelijk meer verneuken)

maw: Afhankelijk of de versterker het nog waard is de voeding doormeten en fixen, of gewoon wegpleuren.
een voeding is, ook zonder schema, nog wel te doen.
Ghehe, zo slim was ik nog wel om dat niet te doen.
Was meer een domme reactie op de domme reactie erboven.
Pagina: 1