Goed ik heb het volgende probleem 1 HD van 80GB met daarop WinXP op NTFS en FReeBSD op UFS, beide booten van de NT Loader en draaien vrolijk naast elkaar. Het probleem is dus dat beide OS elkaars filesystem niet kunnen lezen/schrijven (ok FreeBSD kan een NTFS readonly mounten). Dit dacht ik op te lossen door een 2 HD van 40 GB erin te planten geformateerd met FAT32 ... is mooi want das door beide OSsen te lezen en schrijven. Inderdaad het werkt echter sinds vanochtend maakt WinXP er een puinzooi van... blijft hangen en na een reboot is een groot deel van FAT32 schijf gewoon onbruikbaar (noot: dit is een gloednieuwe schijf dus het lijkt me vreemd dat ie kapot is na 1 week). Ik vrees ook dat er niets anders opzit de handel te formateren en opnieuw te beginnen. Wat kan er nu gebeurt zijn??? en hoe kan ik dat voorkomen, want het was eigenlijk het plan mijn mp3tjes als een 'shared Read/Write disk' te gebruiken voor beide OSsen.
Het enige wat ik kan verzinnen is dat ik die 40GB disk heb ingericht als een uitgebreide partitie met 2 logische dos stations... misschien had ik toch maar voor een Primaire + Uitgebreide moeten gaan... maar ja eerdere installs van Win98 en ME op deze PC en op mijn andere PC deden daar nooit moeilijk over....
In plaats van verknalt zou ik eigenlijk moeten zeggen: maakt de files op de HD corrupt dus het lijkt me dat FAT tabellen worden verknoeid
Het enige wat ik kan verzinnen is dat ik die 40GB disk heb ingericht als een uitgebreide partitie met 2 logische dos stations... misschien had ik toch maar voor een Primaire + Uitgebreide moeten gaan... maar ja eerdere installs van Win98 en ME op deze PC en op mijn andere PC deden daar nooit moeilijk over....
In plaats van verknalt zou ik eigenlijk moeten zeggen: maakt de files op de HD corrupt dus het lijkt me dat FAT tabellen worden verknoeid