Ik moet een 'applicatie' ontwikkelen die in een browservenster een aantal veldjes kan weergeven die gevuld moeten worden vanuit een MS-SQL server database. Andersom moeten ingevulde gegevens vanuit het browservenster worden weggeschreven in de database. Dat lukt allemaal wel in Delphi.
Nu moet ik nog een keuze maken voor het te gebruiken serverplatform. Ergens heb ik de voorkeur voor apache op *bsd/linux. Ik weet dus alleen niet of ik met Delphi .cgi's ofzow kan maken die ook op apache onder *bsd/linux draaien. Ik heb al wel wat dingetjes gevonden, maar dan wordt er meteen Kylix geroepen, en da's helaas geen optie
Als ik in Delphi bijv. New -> Web Server Application kies, dan wordt het nl. meteen of een .DLL, of een .EXE (en daar hebben we dan dus nix aan
). Of zit ik met de keuze voor een windows ontwikkelplatform ook vast aan windows als webserverplatform?
Wie heeft hier al eens wat mee gedaan en kan me helpen?
[edit]
b.t.w. ik gebruik nu D5 Enterprise, zijn D6 of 7, beter toegerust voor dit soort klussen? En waarom?
Nu moet ik nog een keuze maken voor het te gebruiken serverplatform. Ergens heb ik de voorkeur voor apache op *bsd/linux. Ik weet dus alleen niet of ik met Delphi .cgi's ofzow kan maken die ook op apache onder *bsd/linux draaien. Ik heb al wel wat dingetjes gevonden, maar dan wordt er meteen Kylix geroepen, en da's helaas geen optie
Als ik in Delphi bijv. New -> Web Server Application kies, dan wordt het nl. meteen of een .DLL, of een .EXE (en daar hebben we dan dus nix aan
Wie heeft hier al eens wat mee gedaan en kan me helpen?
[edit]
b.t.w. ik gebruik nu D5 Enterprise, zijn D6 of 7, beter toegerust voor dit soort klussen? En waarom?
[ Voor 0% gewijzigd door wizl op 11-11-2002 12:21 . Reden: d5, d6, d7 ]