[TV] Terratec Cinergy

Pagina: 1
Acties:

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik ben van plan een TV kaart aan te schaffen. Na enig zoekwerk, niet alleen hier maar 'op het hele internet', ben ik er achter gekomen dat er een kaart is die op papier voldoet aan mijn eisen. Het gaat hier om de Terratec Cinergy 400.

Technical Details
  • Stereo TV on your PC
  • Remote control for TV software and other applications
  • Timer-controlled recording in VCD, SVCD or DVD format
  • Time-delayed playback of a running recording (in VCR software)
  • Video recording using common compression methods (DivX, etc.)
  • SVHS and video input for external devices
  • Station search with automatic station identification
  • Multi-station preview for all available stations
  • Interactive high-speed videotext with page cache
  • Cable- and satellite-enabled TV tuner
Vooral Teletext vind ik erg belangrijk, omdat het bruikbaar is als TV-gids. Daarnaast heeft deze kaart een afstandsbediening, wat ideaal is om vanuit bed 'TV' te kijken.

Wat echter bij een TV-kaart OOK erg belangrijk is, is de beeldkwaliteit. Nu weet ik dat dit vooral afhankelijk is van het signaal wat het kabelbedrijf afgeeft, en de kwaliteit van de kabels die in je huis liggen, maar dat zit in principe wel goed. We hebben in huis momenteel 3 TV's, en alledrie hebben ze een goed beeld, dus ook met de kabel die naar mijn kamer gaat, momenteel voor radio, zit het wel goed.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze kaart, of een kaart met dezelfde tuner, die op de volgende foto (niet zo duidelijk) te zien is ?

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/reviews/000307-10.JPG
FOTO DIRECT GELINKT VANAF HARDWARE.INFO

Mother, will they like this song?

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 09:13

delorean7

Let's take the Aston toni

Jep ik heb er een week of 2-3 eentje.
Hij doet stereo, de software laat je toe realtime divx te cappen (mits je processor dat aankan)
TvGids teletext vinnik complete onzin, daar heb je internet voor of een gewone gids.
De kwaliteit zou je nog wel eens flink tegen kunnen vallen, ondanks dat ik denk dat deze kaart een van de beste tuners heeft (phillips). Reden daarvoor is dat je enerzijds op een monitor de storingen beter ziet dan op tv en anderzijds dat een breedbeeld van 1500 euro nou eenmaal betere filters heeft dan een tv kaartje van 50 euro!

Mijn ervaring is dat als ik het signaal split naar TV en PC ik dan op de TV geen storing zie maar op de pc wel (afhankelijk van de zender).

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Wat je vertelt over het verschil in kwaliteit tussen TV en monitor heb je in principe met alle TV-kaarten, dus dat zou dan niet aan deze Terratec liggen.

Wat betreft Teletext als TV-gids, ik heb dus enkel ISDN... geen breedbandinternet te krijgen in dit dorp, dus dan is het behoorlijk makkelijk :P Daarbij is het ook handig voor voetbaluitslagen en dergelijke...

Heb je ook ervaringen met andere kaarten, en zo ja, wat zijn die ervaringen dan ?

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
* TheLunatic

Is er verder echt helemaal niemand met wat ervaring ? Zoals bijvoorbeeld hoe het zit met interferentie van andere computeronderdelen op de tuner ? De kaart komt namelijk in het laatste vrij PCI-slot te zitten, dus ALS de kaart storingsgevoelig is dan zal 'ie zeker storing ondervinden !