geen verbinding met w2k, wel met xp prof

Pagina: 1
Acties:

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-08 11:09
Ik zit hier nu op school met een maat van me, ik heb windows xp prof op mijn laptop staan en hij heeft w2k op zijn laptop staan. Als ik een netwerkkabel in mijn computer doe, dan heb ik direct verbinding (met internet). Mijn maat echter niet....

Weet iemand hoe dit komt?

We see things as we are, not as they are

Verwijderd

Vergelijk de netwerkinstellingen en zorg dat je maat dezelfde heeft als u.
Waarschijnlijk staat die van je maat statisch ingesteld terwijl de uwe via dhcp zijn gegevens zal ophalen.

• TutanRamon
Het probleem is dat ik vrijwel nooit met w2k werk en daarom niet goed alles kan vinden. Waar kan ik dat precies instellen bij w2k?

• TutanRamon
bij mij met xp kan je dus gewoon je ip adres 'herstellen' (het alom bekende winipcfg in w98), maar in w2k kan ik dit nergens vinden :?

Verwijderd

start->settings->network- en dialupconnections
Daar selecteer je de netwerkkaart en onder de eigenschappen van tcp/ip vindt je de nodige gegevens terug.

Het kan ook liggen aan de proxy instellingen (extra->internet-opties->verbinding->lan instellingen).

Kan de win2k pc pingen naar een bepaald ip ? bv ping 213.239.154.35
if so lukt het om te pingen naar www.tweakers.net

Wat zegt de uitvoer van "ipconfig /all" bij beide pc's.
TutanRamon schreef op 11 november 2002 @ 12:26:
bij mij met xp kan je dus gewoon je ip adres 'herstellen' (het alom bekende winipcfg in w98), maar in w2k kan ik dit nergens vinden :?
Win2k heeft dit inderdaad standaard niet maar je kan het wel ergens downloaden.
In win2k heet het gelijkaardige commando "ipconfig"
klik dit dus

• TutanRamon
Bij ipconfig /all krijg je bij mij (xp) allemaal ipadressen van dns servers e.d. Bij hem krijg je allemaal 0.0.0.0 en 255.255.255.255.

• TutanRamon
dat programmaatje hebben we geinstalleerd. DHCP server is bij hem 255.255.255.255. Dat is niet goed volgens mij.

Verwijderd

probeer eens op de win2k pc : "ipconfig /renew" met de netwerkkabel erin.

Je hebt waarchijnlijk eerst de xp pc eraan gehangen en dan geprobeerd door enkel het kabbeltje te veranderen of die andere ook op internet kan ?
Je kan ook de win2k pc heropstarten met kabbeltje erin.

Die ipadressen en dns server worden toegestuurd op het moment dat je de pc opstart. Het lukt dus niet om gewoon de kabbel van pc te wisselen. Die 2de heeft geen instellingen ontvangen en weet dus niet wat hij moet doen.

• TutanRamon
Vaag...alles gedaan wat jij zegt en dat ding wil gewoon geen dns/dhcp server krijgen/nemen.

Pagina: 1