hoe wachtwoord van hdd afhalen?

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -Turbotetter-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01 20:20
Ik loop tegenwoordig stage op het horizon college en nu is een leerling zo "leuk" geweest om een wachtwoord op de HDD te zetten via de bios.

het is een fujitsu Siemens Scenic D. die heeft dus een hele leuke optie in de bios zitten om een wachtwoord op je schijf te zetten. maar dit krijg ik er niet meer vanaf.

Hij vraagt gewoon om het wachtwoord en verder kom ik niet. heb de schijf ook al als slave schijf in een andere pc gehange maar dan krijg je gewoon een "hdd failere" is hier een progje voor ofzo die eventueel de mbr leeg kan gooien? want ik neem aan dat daar het wachtwoord staat.

Verwijderd

In het BIOS, BIOS reset :?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

ouch, als je em in een andere bak als slave hangt, kun je dan via dos erop komen en dan fdisk /mbr doen? Dan is je boot sector weg.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• -Turbotetter-
heb ik gedaan, maar dit werkt niet. wachtwoord staat echt op de schijf
ouch, als je em in een andere bak als slave hangt, kun je dan via dos erop komen en dan fdisk /mbr doen? Dan is je boot sector weg.
nope geeft meteen een failere als de pc opstart. Heb wel al een gaar progje gebruikt uit 95 en die ziet de schijf wel met partities enzo maar kom er echt niet op

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wanneer krijg je een 'HDD failure' ? Direct in de BIOS (dus hij detecteert hem helemaal niet) of tijdens het opstarten van een zeker OS? Heb je eigenlijk wel zo'n 9X opstartflop geprobeerd met daarop de FDISK?

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

heb de schijf ook al als slave schijf in een andere pc gehange maar dan krijg je gewoon een "hdd failere"
Heb je hem wel fatsoenlijk als slave geconfigureerd dan :?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:47

SambalBij

We're all MAD here

HDD vervangen. Is een beveiliging welke ook in laptops wordt gebruikt. De enige manier om die schijf weer bruikbaar te maken is het ingeven van het wachtwoord en het uitschakelen van de beveiliging.

Zowiezo een beetje vaag verhaal. Een leerling kan echt geen wachtwoord op die schijf zetten aangezien hij/zij het supervisor bios password niet weet. Tenzij de beheerder er geen password op heeft gezet natuurlijk, dan hoop ik dat die er bij deze wat van heeft geleerd.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• -Turbotetter-
BalusC schreef op 11 November 2002 @ 13:06:
Wanneer krijg je een 'HDD failure' ? Direct in de BIOS (dus hij detecteert hem helemaal niet) of tijdens het opstarten van een zeker OS? Heb je eigenlijk wel zo'n 9X opstartflop geprobeerd met daarop de FDISK?
hij ziet in de bios wel "een" 20GB schijf. Ik heb de schijf nu in een Dell pc hange. Je krijgt eerst dat dell bios schermpje en gelijk daarna de failure. in win2k zie ik helemaal nix.

en als ik hem weer terug in die fujitsu siemens hang dan vraagt hij gelijk na dat hij de bios heeft gestart om het wachtwoord.
Tachyon schreef op 11 november 2002 @ 13:08:
[...]

Heb je hem wel fatsoenlijk als slave geconfigureerd dan :?
jah natuurlijk, ben nog niet helemaal n00b.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je nou zo'n 9X opstartflop geprobeerd? Anders kun je zelf een bootflop samenstellen adhv de images op www.bootdisk.com en daarna mbrwork opzoeken met Google en deze uitvoeren op de schijf (welke uiteraard als primaire master is ingesteld..) :)

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-03 22:04
Hey Ruud, probleem zeker!!! ??? Hier het kenniscentrum van het HC, je moet de jumpertjes van je moederbord (BIOS) er ff helemaal uithalen, vervolgens aanzetten (hij gaat dan niet door). Computer opnieuw aanzetten met jumpers er weer in, en voila! je wachtwoord is verwijderd.
Succes!

Verwijderd

je kunt hem nog in een andere p.c. hangen en een lowlevel format op uitoefenen.
Dit is niet de meeste safe oplossing maar het kan wel helpen.

Suc6

• Twarp
  • Laatst online: 28-02 12:51

Twarp

just grin...

Je kan de leerling ook eerst vragen naar het password en anders aansprakelijk stellen voor de schade die jij gaat veroorzaken als je de handel gaat LL formateren. Tenminste als je weet wie het heeft gedaan.

Meh ...

• -Turbotetter-
BalusC schreef op 11 november 2002 @ 13:26:
Heb je nou zo'n 9X opstartflop geprobeerd? Anders kun je zelf een bootflop samenstellen adhv de images op www.bootdisk.com en daarna mbrwork opzoeken met Google en deze uitvoeren op de schijf (welke uiteraard als primaire master is ingesteld..) :)
jah heb net nog ff zo'n win98 flop geprobeerd. maar fdisk zegt gewoon dat er geen schijfen zijn. als ik er niet uit kom probeer bootdisk.com wel ff.
Silver7 schreef op 11 November 2002 @ 13:29:
Hey Ruud, probleem zeker!!! ??? Hier het kenniscentrum van het HC, je moet de jumpertjes van je moederbord (BIOS) er ff helemaal uithalen, vervolgens aanzetten (hij gaat dan niet door). Computer opnieuw aanzetten met jumpers er weer in, en voila! je wachtwoord is verwijderd.
Succes!
enne jij ben? Maarre dat is gewoon een bios reset. en dat werkt niet. en trouwens er zitten ook geen jumpers op het moederbord. bios resetten lukt alleen met de battery er uit halen
Twarp schreef op 11 november 2002 @ 13:34:
Je kan de leerling ook eerst vragen naar het password en anders aansprakelijk stellen voor de schade die jij gaat veroorzaken als je de handel gaat LL formateren. Tenminste als je weet wie het heeft gedaan.
tjah dat is het juist ik weet niet wie het gedaan heeft. De pc stond in het OLC enne daar gaan een hoop leerlingen in en uit...

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:47

SambalBij

We're all MAD here

Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 13:29:
je kunt hem nog in een andere p.c. hangen en een lowlevel format op uitoefenen.
Dit is niet de meeste safe oplossing maar het kan wel helpen.
Weinig kans... Om een schijf low level te formatteren zul je die schijf toch eerst moeten kunnen benaderen. En om die schijf te benadere heb je het wachtwoord nodig :)

Zolang de firmware van de schijf het wachtwoord niet heeft gezien krijg je geen toegang tot de schijf. (Die beveiliging zit gedeeltelijk in de bios van de pc en gedeeltelijk in de firmware van de schijf.)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Operations schreef op 11 November 2002 @ 14:36:
[...]

Die beveiliging zit gedeeltelijk in de bios van de pc en gedeeltelijk in de firmware van de schijf.
Misschien helpt het dan om de firmware te updaten?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Twarp
  • Laatst online: 28-02 12:51

Twarp

just grin...

XanderH schreef op 11 November 2002 @ 16:37:
[...]

Misschien helpt het dan om de firmware te updaten?
Als hij erbij kan tenminste. Want hij geeft immers een boot error.

Meh ...

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
-Turbotetter- schreef op 11 november 2002 @ 12:00:
Ik loop tegenwoordig stage op het horizon college .
Is het dan niet raadzaam om dit door iemand van de leraren op te laten lossen?
Het kan ook rieken naar een hdisk die wel beveiligd is door `t Horizon, waarvan jij dus de inhoud van wil wijzigen, en wie vertelt ons dat dit niet zo is?

• -Turbotetter-
Gem1e schreef op 11 november 2002 @ 19:27:
[...]

Is het dan niet raadzaam om dit door iemand van de leraren op te laten lossen?
Het kan ook rieken naar een hdisk die wel beveiligd is door `t Horizon, waarvan jij dus de inhoud van wil wijzigen, en wie vertelt ons dat dit niet zo is?
nou dat zeg IK. Want IK doe namelijk de opleiding ICT. en aangezien IK daar nu stage loop als "systeembeheerder" is het mijn taak om calletjes (probleemen) op te lossen die 9 van de 10 keer door leerlingen veroorzaakt zjn. waarvan dit er een was. En aangezien de meeste leraren n00b zijn hoef ik weinig hulp van hun te vewachten. Je ziet maar of je dit geloofd of niet....

Verwijderd

voorkomen is beter dan genezen.

Ken je die?

Verwijderd

Google:

"
Oh yeah, u always wanted to do this at college, because they disabled the floppy drive from the BIOS and u cant change it because the BIOS is password protected.
Try this :
Goto the MS-DOS prompt & type the following:

debug
O 70, 2e
O 71, ff

Now close the window & restart the comp. U will probably get a warning "CMOS Checksum Failure" Ignore it, load default settings and save bios changes.(this should enable your floppy drives and clear all passwords)

This trick works on Award Bios and is not tested with others.

"

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 20:45:
Google:

"
Oh yeah, u always wanted to do this at college, because they disabled the floppy drive from the BIOS and u cant change it because the BIOS is password protected.
Try this :

debug
O 70, 2e
O 71, ff

Now close the window & restart the comp. U will probably get a warning "CMOS Checksum Failure" Ignore it, load default settings and save bios changes.(this should enable your floppy drives and clear all passwords)

"
Hey dat is een goeie voor op hetc college =)

• -Turbotetter-
Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 20:45:
Google:

"
Try this :

debug
O 70, 2e
O 71, ff

"
Dat is het probleem niet, ik heb alle rechten en wachtwoorden >:) (ben zelf ook leerling) maar volgens mij wis ik daar het wachtwoord op de harde schijf niet mee. dat is toch ala bios reset :? en dat schiet niet op.
Pagina: 1