220V op NT1 of niet?

Pagina: 1
Acties:

• GreenGolf3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11-2025
KPN heeft afgelopen week bij mij thuis ISDN aangelegd. NT1 tegen de muur, webvox erop en klaar was klara. Erg snel en erg makkelijk allemaal.

Nu hangt die NT1 tegen de muur aan te hangen en het werkt allemaal. Geen probleem.

Vraag1:
De NT1 heeft een 220V aansluiting ( tegenwoordig 230V :? ) Waar is die aansluiting voor nodig? Hij werkt nu, maar is het verstandig om de NT1 aan het net te hangen?

Probleem1:
Als ik inbel naar een ISP dan krijg ik binnen notime een verbinding (zoals je van ISDN verwacht.). Maar ik kan ook een dail-in doen naar het werk. Na controlle van naam en passwd verbreekt de server op het werk de verbinding en belt vervolgens terug. Dat zie ik ook gebeuren. De server ziet de call binnenkomen, controleert naam en wachtwoord en hangt op. Daarna start hij een terugbel sessie, maar mijn laptop en pc blijven allebij staan op : Waiting for callback. Het lijkt er dus op ofdat er geen callback komt, of dat ze hem niet zien. De server belt wel degelijk terug, maar de modems nemen niet op.

Kan het nu zijn dat het signaal van de dialback (van de lijn) te zwak is voor het modem om te zien? Bij mijn ouders heeft het wel gewerkt, dus de pc is het niet. Bij mijn ouders was het geheel wel netjes getermineerd (de ISDN installatie). Bij mij is dat niet.

Kan het zijn dat door de slechte terminatie de dailback niet duidelijk doorkomt bij het modem?

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:04

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Op Vraag1: ik heb het ooit een KPN monteur gevraagd. Die stekker zit er op voor telefoons die hun voeding van de NT1 betrekken. De meeste A/B adapters, ISDN modems, ISDN telefoons e.d. hebben zelf voeding, dus ik heb die stekker er gewoon afgehaald.

Op Probleem1: kijk eens in een terminal programmaatje (waar je zeg maar ook handmatig AT commando's e.d. kan geven) of er wanneer er gebeld wordt ook een respons van het modem komt ("RINGING" bijvoorbeeld). Als dat niet zo is ziet hij de bel niet overgaan, bij wijze van spreken. Bij verkeerd termineren (of niet) kunnen er de vreemdste dingen gebeuren idd, dus dat zou het kunnen zijn.

Btw: weet je zeker dat die server van je werk naar het juiste nummer belt? Vaak staat dat nummer er vast in, of misschien geeft je modem bij dial-in het hoofdnummer op maar reageert hij bij inbellen alleen op een van je sub-nummers (een van de drie andere telefoonnummers van je ISDN lijn).

Verwijderd

Antwoord 1: Het hoeft niet! Bij ons hangtie er ook aan, maar hij zit daar gewoon wat te niksen.
Oplossing 1: Hangt ervan af of je werk ook ISDN ondersteunt voor inbellen.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Je kan de stekker er altijd instoppen alleen is het voor alleen ISDN kaarten enzo overbodig. Als je een ISDN telefoon heb met een display enzo zorgt de NT1 voor stroom en daar is die stekker voor :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

geen ander nummer gekregen zodat de server op het werk naar het oude nummer belt

• GreenGolf3
Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 11:47:
Antwoord 1: Het hoeft niet! Bij ons hangtie er ook aan, maar hij zit daar gewoon wat te niksen.
Oplossing 1: Hangt ervan af of je werk ook ISDN ondersteunt voor inbellen.
Mijn werk ondersteund idd ISDN. Als ik de laptop thuis aan de NT1 hang, werkt het prima. Ik heb het dailback nummer al veranderd op de inbelserver van het werk :P

Aha, dus 220/230 is niet perse nodig. Dan sluit ik hem toch wel aan :)

• GreenGolf3
Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 11:49:
geen ander nummer gekregen zodat de server op het werk naar het oude nummer belt
Ik heb idd een ander nummer gekregen, maar dat heb ik op de radius server aangepast. In de logging zie ik hem ook netjes terug bellen naar dat nummer. Dus dat moet goed staan.

EDIT:
AHHHHHHH |:( |:( |:( |:( |:(

Greengolf?!
JAHA????
We hebben twee servers op het werk staan he?
JAJha, why?
Je hebt je nummer toch wel op de primaire server veranderd he???
Errhhhhh..... OEPS!!!!!

Gloeiende! Ik had mijn nummer dus veranderd op de fall-back en niet op de actieve server!!!! 8)7 8)7

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:04

PowerFlower

être diable et jouer fleur

GreenGolf3 schreef op 11 november 2002 @ 11:52:
[...]

Ik heb idd een ander nummer gekregen, maar dat heb ik op de radius server aangepast. In de logging zie ik hem ook netjes terug bellen naar dat nummer. Dus dat moet goed staan.
Mjah, maar tsjek dus a) of je modem wel ziet dat je gebeld wordt (bel m even met je gsm of zo) en b) of hij wel geconffiged is om te reageren op het nummer dat gebeld wordt!
Pagina: 1