• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Topicstarter
Ik heb sinds 2,5 week een HP Photsmart 850. Op zich er leuk speelgoed, alles kan op automaat, en er valt nog redelijk wat "bij te regelen".

In eerste instantie had ik een SD-kartje van 64 MB te leen, daar had ik voortdurend "card read problems" mee :(. Tot 5x eruit halen voordat het kaartje herkend werd.
Vorige week eindelijk het bestelde 256 MB kaartje binnen , die leek het goed te doen... Toch krijg ik daar nu bij de eerste keer aanzetten ook een card read error :(. Ik hoef het kaartje er niet eens uit tehalen, bij de 2e keer aanzetten word ie weer herkend.

Ik kan op het forum nog geen topics vinden over de 850 of card read problems in het algemeen. Ik heb dus geen idee of het de camera is, of dat ik 2x een foute kaart heb gehad. De 256 MB zat verpakt, kan er dus niet "hot" zijn uitgehaald (zo'n mm kaartje ziet er indentiek uit, en kan er wel "hot" uitgehaald worden :?).

Maar wie moet ik aanspreken, HP dat de camera niet deugd (hardware of firmware) of Trancend ?

One of the animals has left its cage today.

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:43
Misschien moet je eens kijken op welke manier de kaartjes zijn geformateerd en moet je ze eens opnieuw formatteren naar een formaat waar de hp beter mee om kan gaan!

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Topicstarter
jjbstolk schreef op 11 November 2002 @ 11:33:
Misschien moet je eens kijken op welke manier de kaartjes zijn geformateerd en moet je ze eens opnieuw formatteren naar een formaat waar de hp beter mee om kan gaan!
Ik gebruik de dockingstation (waar het kaartje trouwens nooit leesproblem geeft, bedenk ik me opeens). Ik kan het kaartje niet als station benaderen helaas.....

Waar ik wel opeens aan de dat de preview het over 5 seconden opstarttijd had. Mijn camera heeft er hooguit 2-3 nodig. Misschien dat de kaart te weinig tijd heeft om te initialiseren ? Dat is verder geen setup optie oid.

edit:
Uit de dockinstation en dan aan zetten werkt in één keer goed. Nu net f 5x aan/uit, kaartje werkt steeds in één keer :? Het moet niet vager worden.

• CME86
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:36
Ik ben dus ook van plan zo'n camera te kopen omdat wat jij al zegt hij veel kan en je alles als je wilt ook nog kan instellen. Maar zijn er echt punten dat je zegt daar blinkt hij in uit en daarin is hij verschrikkelijk?
De camera is namelijk nu zo'n 669 euro en met die 120 die je terug krijg van de hp is het dan niet al te duur voor zo'n mooie 4 MP

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Topicstarter
Celmis schreef op 13 November 2002 @ 15:12:
Ik ben dus ook van plan zo'n camera te kopen omdat wat jij al zegt hij veel kan en je alles als je wilt ook nog kan instellen. Maar zijn er echt punten dat je zegt daar blinkt hij in uit en daarin is hij verschrikkelijk?
De camera is namelijk nu zo'n 669 euro en met die 120 die je terug krijg van de hp is het dan niet al te duur voor zo'n mooie 4 MP
Ik ben prima tevreden, ik heb hem ook gekocht omdat de camera veel biedt voor het geld, ik was voornamelijk gecharmeerd van de zoom.
Alternatieven voor mij waren de Fuiji S602 (duurder minder zoom, minder pixels, maar mogelijkheid tot lenzen/converters) of de S304 (goedkoper, minder zoom, minder pixels, maar mogelijkheid tot lenzen/converters).
In depreview van dpreview kan je instelmogelijkheden goed zien, als je even verder op de site kijkt vind je ook links naar reviews.

[ontopic]
Ik heb op het forum gelezen dat 4x1,2V oplaadbare batterijen kunnen zorgen dat een camera helemaal niet start, zou dit misschien het probleem kunnen zijn ?
[/ontopic]

• CME86
mrknowitall schreef op 13 november 2002 @ 20:34:
[ontopic]
Ik heb op het forum gelezen dat 4x1,2V oplaadbare batterijen kunnen zorgen dat een camera helemaal niet start, zou dit misschien het probleem kunnen zijn ?
[/ontopic]
Ik mag toch hopen dat er wel oplaadbare batt. ingaan :?
offtopic: dat preview heb ik gelezen, maar ik had gewoon graag wat meer foto's gezien of alles echt super scherp is enzo.

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Topicstarter
Celmis schreef op 13 november 2002 @ 22:15:
[...]

Ik mag toch hopen dat er wel oplaadbare batt. ingaan :?
offtopic: dat preview heb ik gelezen, maar ik had gewoon graag wat meer foto's gezien of alles echt super scherp is enzo.
Krijg je er zelfs bijgeleverd, 1600 mAh. Ik zie net dat de dus ook 1,2 V zijn, net als de 1800 hape's die ik bijgekocht heb. Zal dus wel niet het probleem zijn.

Ik heb mijn email adres wel in mijn profile staan, dus als je wat foto's wilt zien....

Verwijderd

Voor iedereeen geintreseerd in de HP Photosmart 850
Join de Yahoo group : http://groups.yahoo.com/group/Photosmart_850/

Links naar verschillende reviews & veel pics geschoten met deze CAM.

C U There,

Lator,
Da HM

• CME86
ja das heel mooi die groep, je hebt alleen wel een username nodig. maar verder super
Pagina: 1