Toon posts:

[Chello] Webspace onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niet bij m,n 10 mb webspace van Chello komen.
Ik heb alles correct ingevuld in FlashFXP, maar krijg altijd dit:

WinSock 2.0
Connecting to members.rott.chello.nl
Connected to members.rott.chello.nl Port 21
220 UPC/chello The Netherlands homepage server
USER xxxxxxx
331 Password required for xxxxxxx
PASS (hidden)
530 Login incorrect.
Connection failed
Delaying for 120 seconds before reconnect attempt #1

Het lijkt erop dat m,n stukje webspace nooit geactiveerd is ofzo.

Verwijderd

moet je even naar chello bellen misschien dat je op een andere server zit, dit had een vriend van mij ook.

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 10:07
Yup... Bellen (Als dat lukt)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 10:41:
moet je even naar chello bellen misschien dat je op een andere server zit, dit had een vriend van mij ook.
Ik heb ze alle vier geprobeerd, heb inmiddels een email gestuurd.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

ftp login is in principe gelijk aan mail wachtwoord. Weet je zeker dat je geen typefouten maakt? Zo nee, idd bellen.

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Ik heb om mijn webspace bij Chello de eerste keer te gebruiken 1,5 uur aan de servicelijn gehangen en toen werd na lang wachten "het probleem"(want dat was er volgens de helpdeskgirl)opgelost.
Ik heb de indruk dat het idd vrijgezet moet worden en dat dat niet standaart gebeurt,waarschijnlijk een van de onmoedigings politiek rules van Chello.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

> Ik heb de indruk dat het idd vrijgezet moet worden en dat dat niet standaart gebeurt,waarschijnlijk een van de onmoedigings politiek rules van Chello.

Ehm, als er iets belachelijk is, dan is het wel om een afgesproken dienst volgen contract _standaard niet_ te leveren. Tis wel niet amerika, maar zie je de rechtszaken al komen?

Ik maak zelf zonder enig probleem al jaren gebruik van chello webspace en ik ken niemand irl die daar wel probleem mee heeft (gehad). Voor de non-irl'ers is het meestal een wachtwoord probleem (dat bijvoorbeeld zelf ooit eens gewijzigd is), een wachtwoord reset vanuit de helpdesk lost het dan wel weer op.

edit: probeer het trouwens eens met members.chello.nl ipv de rotterdam server als je dat nog niet geprobeerd had!

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
SilentStorm schreef op 11 november 2002 @ 11:04:
> Ik heb de indruk dat het idd vrijgezet moet worden en dat dat niet standaart gebeurt,waarschijnlijk een van de onmoedigings politiek rules van Chello.

Ehm, als er iets belachelijk is, dan is het wel om een afgesproken dienst volgen contract _standaard niet_ te leveren. Tis wel niet amerika, maar zie je de rechtszaken al komen?

Ik maak zelf zonder enig probleem al jaren gebruik van chello webspace en ik ken niemand irl die daar wel probleem mee heeft (gehad). Voor de non-irl'ers is het meestal een wachtwoord probleem (dat bijvoorbeeld zelf ooit eens gewijzigd is), een wachtwoord reset vanuit de helpdesk lost het dan wel weer op.

edit: probeer het trouwens eens met members.chello.nl ipv de rotterdam server als je dat nog niet geprobeerd had!
Heb ik geprobeerd ja, werkt ook niet. Ik krijg idd ook een idee dat het gewoon standaard gedisabled staat omdat 80 % van de chello gebruikers er toch geen gebruik van zullen maken, scheelt hun weer een hoop space.

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-08 13:16
webspace staat standaard open.
soms gaat er wat fout bij het aanmaken van de account. Hier bestaat een soort van script voor dat de internet account, mail account en FTP account aanmaakt, maar als er soms problemen zijn met de FTP server op het moment van aanmaken kan er wel wat fout gaat.

But rest assured, voor elke gebruiker staat 10 Mb gereserveerd, en klaar voor gebruik.

members.chello.nl
members1.chello.nl
members.ams.chello.nl
members.rott.chello.nl

je zit iig op 1 van die 4 servers, alleen rotterdammers zitten op de "rott"server.

username is je e-mail adres zonder @chello.nl
password is gelijk aan je e-mail password.

probeer anders eens te ftp'en via een dosbox.

FTP members.chello.nl
USER <username>
PASS <password>

kijken hoever je dan komt...

I want to live forever, so far.. so good.

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17
Alles is naar 1 bak gemigreerd. De server is gewoon traag en soms onbereikbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Via DOS box werkt ook niet.

Verwijderd

Dat members.ams.chello en mebers.rott.chello maakt geen enkel verschil trouwens of ik nu rott of ams in mijn URL zet ik kom er op beide manieren.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:28
uh.. voor zover ik weet zijn alle chello-memberservers inmiddels afgesloten, en gemigreerd naar 1 centrale bak (members.chello.nl uit mn hoofd.) Dus niet meer rott, ams, enz.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:28
Migratie naar centrale member-server.

25 september 2002
Vanaf 22:00 (27 september) tot 14:00 (28 september) zal de member-server voor Amsterdam en Rotterdam (members.ams.chello.nl en members.rott.chello.nl) overgezet worden op de centrale member-server (members.chello.nl). Tijdens deze werkzaamheden is het niet mogelijk om uw persoonlijke homepage van nieuwe informatie te voorzien.

30 september 2002
De migratie van de member-server is afgerond. Tot zondag is men bezig geweest met het achterhalen van een probleem. Het verdelen van de belasting op de server werkte niet goed zodat bepaalde klanten geen verbinding konden maken.

30 september 2002
Met de migratie naar 1 centrale member-server voor Nederland is begonnen met het afbouwen van de decentrale servers. Binnenkort zal de A2000-server uitgezet worden. Klanten met een voormalige A2000-account hebben met de overzetting naar chello extra ruimte op de chello-server gekregen. Aan deze klanten is verzocht om zelf de bestanden over te zetten. Dit is nog mogelijk. Echter wijzigen en verwijderen van bestanden op de A2000-server is niet meer mogelijk. Zodra er een definitieve datum bekend is, waarop de A2000 server wordt uitgezet, zullen wij dit hier melden.
maw: reken maar dat ze inmiddels die bak hebben uitgezet, dus dat t neit werkt klopt wel....

over dus naar members.chello.nl

• scarhand
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-06-2021
Ik had hetzelfde probleem, ik kon moieteloos mijn mail lezen, maar zo gauw ik iets op de webspace wilde zetten ging het fout. Ook steeds de foutmelding "530 Login incorrect.
Connection failed".

Ik ben toen naar het admin-panel van chello gegaan, en heb daar mijn wachtwoord veranderd in hetzelfde wachtwoord.

En toen kon ik er opeens wel in...

Verwijderd

scarhand schreef op 19 november 2002 @ 08:33:
Ik had hetzelfde probleem, ik kon moieteloos mijn mail lezen, maar zo gauw ik iets op de webspace wilde zetten ging het fout. Ook steeds de foutmelding "530 Login incorrect.
Connection failed".

Ik ben toen naar het admin-panel van chello gegaan, en heb daar mijn wachtwoord veranderd in hetzelfde wachtwoord.

En toen kon ik er opeens wel in...
Bedankt ik zit met het zelfde probleem dit ga ik ook een proberen!!

Verwijderd

ik ook :D

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:21
Probeer eens members.chello.nl, dat is de nieuwe centrale server.
Pagina: 1