[Alg] Waarom CTRL+ALT+DELETE bij inloggen?

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Libertarian
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben op mijn werk bezig met een functioneel ontwerp te maken voor Windows XP en ik wil een keuze daarin maken dat de gebruiker eerst CTRL+ALT+DELETE zou moeten gebruiken alvorens de gebruiker kan inloggen.

Ik ben de juiste strekking vergeten waarom hiervan ook alweer gebruik gemaakt wordt.

Ik dacht dat het was om het netwerk te beveiliging zodat er geen thirdparty inlog schermen gebruikt kunnen worden, maar volgens mij is het iets uitgebreider.

Op google enzo vind ik ook niet wat wil dus ik d8 Got :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67209

kun je bij systeemeigenschappen instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad oa. omdat er dan niet makkelijk een nep-inlog scherm kan worden gemaakt (als er eerst op ctrl-alt-del wordt gedrukt zou de task manager naar voren komen).

Hoe het is in te schakelen is wel duidelijk, mag ik hopen :+

En aangezien dit toch wel erg bij het OS hoort een enkeltje SA -> Windows Operated Systems

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_aragorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-04 16:09

Lord_aragorn

Nu in 2D!

Volgens mij is het gewoon om je domain te beveiligen tegen onbekende users.
Wat je ze verder meegeeft aan settings via je login script is bijzaak. Maar is wel weggelegd voor users op het domain, niet voor degenen die alleen in de workgroup zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Laatst online: 29-01 10:38
Ik dacht dat het was om het netwerk te beveiliging zodat er geen thirdparty inlog schermen gebruikt kunnen worden, maar volgens mij is het iets uitgebreider.
dit kan wel hoor, denk maar aan novell

het is zodat programma's niet het wachtwoord kunnen opvangen, ctrl-alt-del is de enige toetsencombinatie die ALLEEN windows kan verwerken, het wordt niet doorgegeven aan andere programma's... zoiets is het iig wie mij durft te verbeteren, ga aub je gang

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Libertarian
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Een vriend van mij kwam met de volgende tekst van micrsoft aanzetten:

Microsoft:
Disabling the CTRL+ALT+DELETE sequence creates a "security hole." The CTRL+ALT+DELETE sequence can be read only by Windows, ensuring that the information in the ensuing logon dialog box can be read only by Windows. This can prevent rogue programs from gaining access to the computer.
Vrij vertaald:
De toetscombinatie CTRL+ALT+DELETE kan alleen uitgelezen worden door Windows, waardoor de gegevens die worden ingevoerd niet uitgelezen kunnen worden door andere programma's en waardoor er op deze wijze geen misbruik van het netwerk kan ontstaan door middel van gebruikersgegevens.

Dus hierin word jullie en mijn reactie bevestigd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-05 07:44

tweakerbee

dus..?

Onder W98 weet ik nog een programma wat je Ctrl-Alt-Del afving en naar de /dev/nul stuurde...

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dit zat ik me net ook afte vragen

maar volgens mij is het idd bedoeld om ervoor te zorgen dat je niet wordt gefaked
zodat je je w8 woord niet kwijtraakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Trouwens, als je op help drukt bij het inlogscherm wordt hetzelfde gezegd :D

Was ik even vergeten. Ik let er normaal niet op wat er nou eigenlijk staat bij dat scherm... (Choeso jei, Diaboluzzz).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.