Toon posts:

[DELPHI] ado verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn stage heb ik de opdracht gekregen om 2 databases te synchroniseren, het gaat om een access database die online staat en een lokale paradox database.

Nu heb ik om te beginnen de access database gedownload, en heb ik met ADOConnection een programmatje gemaakt die deze MS Access database uitleest, nu dit werkt wil ik graag de online database erbij pakken om hier uit te lezen. Dit mdb bestand staat online op ftp://hostvandieserver/Database/naamdatabase.mdb maar als ik de connection string van mijn TADOConnection object verander pakt hij hem niet.

Ik maak gebruik van MS Jet 4.0 OLE DB Provider om verbinding te maken, deze werkt voor lokaal dus prima, kan het zijn dat voor deze online database een andere moet pakken ? Of doe ik iets fout met die connection string ?

Alvast bedankt.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-08 15:58
Hoe ziet jouw werkende connectionstring eruit?
Hoe ziet de connectionstring eruit die niet werkt?
Welke fout krijg je?

Kortom:
Welkom in P&W -> Quickstart (update 2/10/2002)
;)

(Er bestaan allang geen glazen bollen meer...)

https://fgheysels.github.io/

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 10:13:
Dit mdb bestand staat online op ftp://hostvandieserver/Database/naamdatabase.mdb maar als ik de connection string van mijn TADOConnection object verander pakt hij hem niet.
Dit is geen online database. Dit is een ordinair bestand op een ftp server. Ik betwijfel ten zeerste dat ADO hiermee kan werken.

Download eerst zelf het bestand en doe de synchronizatie lokaal, waarna je m weer upload. Of zorg voor een VPN verbinding zodat je via een normale share bij het bestand kan komen. Maar nog beter is het zorgen voor een echte online database verbinding.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Verwijderd

Heb je het al geprobeert om een ODBC aantemaken

Verwijderd

Topicstarter
De eerste string (voor dat lokale access bestand)
code:
1
Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;User ID=Admin;Data Source=D:\Documents and Settings\gerben\Bureaublad\nbc databases\vacaturebank.mdb;Mode=Share Deny None;Extended Properties="";Jet OLEDB:System database="";Jet OLEDB:Registry Path="";Jet OLEDB:Database Password="";Jet OLEDB:Engine Type=5;Jet OLEDB:Database Locking Mode=1;Jet OLEDB:Global Partial Bulk Ops=2;Jet OLEDB:Global Bulk Transactions=1;Jet OLEDB:New Database Password="";Jet OLEDB:Create System Database=False;Jet OLEDB:Encrypt Database=False;Jet OLEDB:Don't Copy Locale on Compact=False;Jet OLEDB:Compact Without Replica Repair=False;Jet OLEDB:SFP=False

En de string voor het online bestand

code:
1
Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;User ID=Admin;Data Source=ftp://www.nbc.nl/Database/vacaturebank.mdb;Mode=Share Deny None;Extended Properties="";Persist Security Info=False;Jet OLEDB:System database="";Jet OLEDB:Registry Path="";Jet OLEDB:Database Password="";Jet OLEDB:Engine Type=5;Jet OLEDB:Database Locking Mode=1;Jet OLEDB:Global Partial Bulk Ops=2;Jet OLEDB:Global Bulk Transactions=1;Jet OLEDB:New Database Password="";Jet OLEDB:Create System Database=False;Jet OLEDB:Encrypt Database=False;Jet OLEDB:Don't Copy Locale on Compact=False;Jet OLEDB:Compact Without Replica Repair=False;Jet OLEDB:SFP=False

Ik dacht dat het op die ftp server ook wel moest lukken, omdat hij toch opzoek is naar hetzelfde bestand ?

Sorry voor de layout :X

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Het openen van een bestand werkt toch anders lokaal dan op een ftp?! Je zal het van een ftp moeten downloaden of uploaden. Je hebt er geen random access op dat bestand en je kan het bestand niet 'open' houden. Stel je maar eens voor hoe je een html bestand zou bewerken op een web server....

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Verwijderd

Topicstarter
Oja dom van me, dan maar op zoek naar een andere oplossing, bedankt in ieder geval :)
Pagina: 1