Toon posts:

Checken site vóór verhuizen domein. Mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na het aanmaken van een virtuele site op een linux server en het verhuizen van een site naar die server, zou ik die site willen checken voordat het domein daadwerkelijk verhuisd wordt. Weet iemand hoe je op die site kan komen met je browser. Waarschijnlijk is het een kwestie van ip intikken plus het doemein meegeven maar ik weet niet op welke manier dat moet.
In welke vorm geeft de dns het domein mee als die iemand doorstuurt naar een ip?

Alvast bedankt,
ktz 8)7

Verwijderd

als je hem lokaal checkt is toch genoeg dan kan het gewoon via je browser. met je loopback ip 127.0.0.1

offtopic
www.graatje.com

Verwijderd

Aanmaken virtuele site :?
Niet-bestaande site checken op server die niet van jou is :?
8)7 Ik begrijp je niet :)

/me heeft het idee dat hij niet de enige is, dus probeer iets aan je openingspost te doen :)

edit:
Ik zat ook al te denken dat hij misschien http://localhost/ bedoelde maar dat kon ik me niet voorstellen :X

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 00:08

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

bij mijn weten kan dat niet met een virtueel domein, immers de webserver checked op de gekozen domein en rerouted naar die site, terwijl direct het IP zelf aan een ander domein gebonden is.

de oplossing die je kunt gebruiken is om in je lokale hosts.txt file de entry al correct in te geven.

192.168.1.5 www.mijnvirtueledomein.nl

of zelfs een eigen DNS te draaien waarin je het domein al toevoegd.

zodra je dan het adres invoert zal je dns of hosts.txt dit gewoonweg resolen naar het IP en op dat IP een request doen op de webserver, als dit virtueel domein al functioneert zal deze je gewoon referren naar het virtuele domein.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

...als dit is wat je bedoelt :)
ik voel me alleen genoodzaakt te vertellen dat het bestandje niet hosts.txt heet maar gewoon hosts, zonder extensie dus (in case you were wondering :))
RM-rf, ik kan ernaast zitten, misschien kan hij ook hosts.txt heten. Bij een standaard Win 98/me/xp/2000 install heet ie echter hosts als ik het goed heb :)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:04
Het gaat overigens om een linux server als ik de topicstarter goed begrijp ;)

Volgens mij kun je gewoon een IP-based < VirtualHost > aanmaken (bij de meeste uitgebreide hosting providers) en zo de website buiten de domeinnaam om aanroepen.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Gewoon de provider ff bellen en vragen of ze vast het IP willen geven... Is redelijk gebruikelijke procedure..

Verwijderd

Topicstarter
RM-rf en FoOl,
bedankt, die oplossing werkt perfect.
grtz
ktz

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:04

Pelle

🚴‍♂️

Pagina: 1