KPN doorverbind kastje/blauwe kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-12 11:41

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Ik ben bezig om mijn telefonie weer in handen te geven aan KPN in plaats van dat misselijke UPC. Door een verbouwing aan een muur is de leiding verdwenen verdwenen in de muur.

Nu moet ik dus een nieuwe leiding maken van de meterkast naar mijn eerste aansluiting en hier zit het probleem:

In de meterkast waar de KPN leiding van de straat binnenkomt zit een doorkoppelbuisje. Hier komen 2 kabels samen. De blauwe kabel van de straat en een (loze) kabel naar de eerste wandcontactdoos.
Ik denk dat het kastje alleen een simpele doorverbind funktie had, maar het ziet er wel ingewikkeld uit. Wat voor functie heb dat kastje en is het verstandig om hier zelf aan te knoeien? Of kan ik beter iemand met verstand van zaken laten komen? Er moet namelijk een nieuwe leding aan voor naar mijn eerste wandcontactdoos.

Wie kan me helpen ;)

/dev/null

Verwijderd

als je een kpn aansluiting wilt, moet je toch weer instapkosten betalen, kun je net zo goed vragen of ze even een duidelijke handleiding sturen of iemand langssturen

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
aansluitkosten zijn 45 euro. En ik word de 22e november weer van signaal voorzien. That's not the point....het gaat om die verbinding in de meterkast.

/dev/null

Verwijderd

Het kastje is niets meer dan kabeldoorverbinding.
Uit de blauwe kabel (type GPE(W)) komen de kleuren rood/blauw/oranje/wit
Onder normale omstandigheden staat de telefoonlijn op de aders rood en blauw.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 10:26:
Het kastje is niets meer dan kabeldoorverbinding.
Uit de blauwe kabel (type GPE(W)) komen de kleuren rood/blauw/oranje/wit
Onder normale omstandigheden staat de telefoonlijn op de aders rood en blauw.
er komt ook een ADSL verbinding doorheen. heb ik dan nog steeds 2 draden nodig om die blauwe kabel door te verbinden ?

/dev/null

Verwijderd

Ja, de blauwe en de rode draad gaan in de splitter, en uit de splitter komt het telefoonsignaal.
Pagina: 1