Toon posts:

[WinXP] Modemverbinding valt steeds weg!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik WinXP heb valt mijn modemverbinding telkens weg. Soms na een minuut, soms na 5 minuten. :X
Mijn modem is een HP E-modem (USB), 56kbs.

Girotel krijg ik al helemaal niet meer aan de praat.
Bij WinME kon ik een speciale string meegeven om mijn modem met Girotel te verbinden maar de driver onder XP laat geen string toe.

De modemdrivers zijn volgens opgave wel speciaal voor XP bedoeld.
Het modem kon ik onder XP overigens niet installeren via "nieuwe modems" maar via "nieuwe hardware" en vervolgens nieuw USB-apparaat. Daarna zag XP dat het een modem was en installeerde braaf.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

heb je IE ingesteld op automatisch verbinding verbreken bij xxx minuten inactiviteit?
heb je al andere drivers van HP geprobeerd?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
IE staat ingesteld op 20 minuten GEEN activiteit.
Ook tijdens mail binnenhalen verbreekt ie doodleuk de verbinding!
De drivers komen van HP als zijnde bedoeld voor XP. Ze bieden geen alternatief voor "als het niet werkt"!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Heb je toevallig een virusscanner draaien (Norton AntiVirus) ? Die doen ook nog wel eens zulke gekke dingen ... ff de scanner uitschakelen en nog es proberen

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Nee nee! Na installatie van XP heb ik even gewacht met de virusscanner.
Juist omdat die soms "gekke dingen" doen en ik eerst een "clean" en werkend systeem wil creëren wacht ik hiermee tot het laatst.

Verwijderd

herinstall je netwerk instellingen eens en je modem winxp doet soms nog wel is vaag met die dingen

gewoon dat ff opnieuw configgen

Verwijderd

Topicstarter
Tja, opnieuw configureren lost wel eens iets op.
Een collega van mij heeft exact hetzelfde probleem en bij hem loste dit niets op.
Zelf heb ik dit nog niet gedaan.
Zal ik vanavond even proberen (is thuis en ben nu niet thuis...).

To be continued...

Verwijderd

Topicstarter
OPGELOST!
Niet door het opnieuw configureren want dat bleek zelfde probleem op te leveren.
Ik ben gaan snuffelen in de gegevens van mijn driver en daar zat een bestandje tussen: Whatsnew.doc... tja, RTFM _/-\o_
Daarin werd het probleem aangegeven als "known issue" met daarbij een verwijzing naar de patch van HP. Deze was dus wel alleen geldig op een HP computer met HP USB-modem... Mijn collega had dat niet dus moet verder zoeken maar zeker is nu dat er een patch moet zijn en vaak nodig is.

Bij mij werkt het nu in ieder geval weer goed.
Pagina: 1