Howdy,
Ter inleiding:
Bij het bedrijf waar ik verantwoordelijk ben voor de IT, heeft mijn 'chef' besloten dat het tijd is om eindelijk van al die Win98 clients af te stappen (yessss!). Hij vindt dat XP het beste is om naar over te stappen, maar ik vind persoonlijk 2000 meer voordelen hebben.
Wanneer er veel pluspunten zijn voor Windows 2000, zal hij om gaan. Ikzelf ben ook te overtuigen, wanneer blijkt dat XP veel handiger is, of dat mijn stellingen onjuist zijn.
Topic is overigens met instemming van de mods. Het is dus, zoals daar aangegeven, om plus en minpunten te geven voor de OS'en in een bedrijfsomgeving (+/- 70 pc's). Ga dus dus niet bleren dat "XP sucked" of "W2K is dood" e.d.
Het lijstje dat ik zelf heb opgesteld:
XP:
+Sneller starten
+Langere support
+Meerdere users tegelijk inloggen kan handig zijn
+Remote-admin (Terminal Services) kan ook voordelen hebben
-Bepaalde bestands koppelingen (ACDSee & BMP!) zijn erg hardnekkig
-Zwaarder (qua mem usage)
-Overbodige animaties, kleurtjes, themes, etc
-Er zal meer geld uitgegeven moeten worden aan geheugen (256MB min.)
-Gebruikers zijn dom, en zullen moeten "wennen" aan de XP-interface.
-veel CPU's moeten ge-upgrade worden omdat XP meer "wil"
2K:
+Lichter dan XP
+Lekker schone omgeving (minder anims etc)
+Is bewezen stabiel
+Heb ik persoonlijk veel ervaring mee
+Met de huidige 128MB draait het nog aardig
+Interface is hetzelfde als Win98
-Trage start up (hibernate?)
Wat erg belangrijk is in de overweging is hoelang MS nog door gaat met de support voor Windows 2000. Hier moet ik nog even naar op zoek.
Wie heeft er toevoegingen of commentaar op de bestaande items?
Ter inleiding:
Bij het bedrijf waar ik verantwoordelijk ben voor de IT, heeft mijn 'chef' besloten dat het tijd is om eindelijk van al die Win98 clients af te stappen (yessss!). Hij vindt dat XP het beste is om naar over te stappen, maar ik vind persoonlijk 2000 meer voordelen hebben.
Wanneer er veel pluspunten zijn voor Windows 2000, zal hij om gaan. Ikzelf ben ook te overtuigen, wanneer blijkt dat XP veel handiger is, of dat mijn stellingen onjuist zijn.
Topic is overigens met instemming van de mods. Het is dus, zoals daar aangegeven, om plus en minpunten te geven voor de OS'en in een bedrijfsomgeving (+/- 70 pc's). Ga dus dus niet bleren dat "XP sucked" of "W2K is dood" e.d.
Het lijstje dat ik zelf heb opgesteld:
XP:
+Sneller starten
+Langere support
+Meerdere users tegelijk inloggen kan handig zijn
+Remote-admin (Terminal Services) kan ook voordelen hebben
-Bepaalde bestands koppelingen (ACDSee & BMP!) zijn erg hardnekkig
-Zwaarder (qua mem usage)
-Overbodige animaties, kleurtjes, themes, etc
-Er zal meer geld uitgegeven moeten worden aan geheugen (256MB min.)
-Gebruikers zijn dom, en zullen moeten "wennen" aan de XP-interface.
-veel CPU's moeten ge-upgrade worden omdat XP meer "wil"
2K:
+Lichter dan XP
+Lekker schone omgeving (minder anims etc)
+Is bewezen stabiel
+Heb ik persoonlijk veel ervaring mee
+Met de huidige 128MB draait het nog aardig
+Interface is hetzelfde als Win98
-Trage start up (hibernate?)
Wat erg belangrijk is in de overweging is hoelang MS nog door gaat met de support voor Windows 2000. Hier moet ik nog even naar op zoek.
Wie heeft er toevoegingen of commentaar op de bestaande items?
[ Voor 0% gewijzigd door Battle Bunny op 11-11-2002 09:45 . Reden: niet... Grmbl :) ]