[LFS] EXT3 fs wil niet mounten

Pagina: 1
Acties:

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 00:44
ik heb dus het hele lfs boek doorgewerkt en dus overal waar het kan de nieuwste stable releases gebruikt van packages die er waren, ik heb dus ook in het begin ext3 gebruikt inplaats van ext2, echter na het rebooten into lfs wil hij dus niet mounten hij zegt dat het filesystem niet overeenkomt en dat ik met een ander superblock moet laden, als ik onder mijn andere linux systeem de filesystem check dan klopt hij, wat er dan overblijft is dat hij denkt dat de ext3 een ext2 filesystem is? (logische conclusie mag ik hopen)

maar nu ext3 support zit toch in de kernel van linux (2.4.19) dus als hij erin gecompiled zit zou hij de fs moeten kunnen mounten

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• Kippenijzer
  • Laatst online: 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Het kan eventueel best kloppen hoor... Heb je inderdaad buiten de mke2fs ook een e2tunfs -j (meen ik, kan ook -J of iets anders zijn en die commandonaam weet ik ook niet zeker, tune2fs?) gedaan? Anders gewoon effe van een random bootflop laden, verander je fstab in ext2, boot in je eigen OS en doe nogmaals een e2tunsfs -j op die partitie waarna hij dus nogmaals ext3 moet zijn geworden -> verander fstab weer naar ext3, en reboot... Dan zou het moeten werken...

• justice strike
in mijn "gewone" redhat staat hij niet in de fstab, maar als ik hem mount wordt hij gewoon als ext3 gemount, daarbij komt nog dat fs2chk gewoon zegt dat het een goede filesystem is.

• justice strike
ok andere oplossing, hoe maak ik van ext3 ext2?

• NightH4wk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-11-2024
ext3 kan gewoon als ext2 werken d8 ik.

• justice strike
dan vind ik het vreemd dat hij niet wil mounten, zijn er nog andere mensen met iedeeen?

Pagina: 1