Problemen met Ark SOHO-IS104 router installeren

Pagina: 1
Acties:

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Onlangs een router aangeschaft (Ark SOHO-IS104) en op het eerste gezicht werkt het allemaal: kabels zijn aangesloten, lampjes knipperen zoals het hoort en ik kan de router benaderen en instellen (moet mijn IP, hostname enz. ingeven) en that's it! Daarna werkt het allemaal niet meer... ik krijg geen verbinding met internet.

Nu weet ik bijna 99% dat ik ergens iets verkeerd doe... maar wat kan het zijn? Zijn er GoT leden die ook deze router hebben en me wat meer info kunnen geven... of mensen die gewoon iets meer verstand hiervan hebben dan ik? Ik maak verbinding met internet via @home.

(ps. ik heb de search gebruikt maar helaas niet kunnen vinden wat ik zocht...)

Verwijderd

het zijn eigenlijk maar een paar instellingen

"untrusted" (@home) kan

hostname = c????????
ip: moet op DHCP staan

"trusted" (lokaal netwerk) kant.

moet dhcp server spelen.

clients moeten ip dmv dhcp verkrijgen.

that's it.

Iets meer gegevens zou wel prettig zijn.

Zoals wat werkt bijv. niet.
Krijgen de clients geen ip adres.
Of werkt internetten niet.
Wat leveren de diverse pings tracerts op?

• hemiparo
  • Niet online
Het is gelukt :)

• hemiparo
  • Niet online
toch weer problemen gekregen :(
alles lijkt goed te werken... het system lampje knipperd (teken dat het goed zit) en opeens brand het lampje constant: verbinding is niet meer mogelijk en alleen een reset van de router is mogelijk (hierna knipperd het lampje weer en is alles weer in orde maar een dag later brand het lampje weer constant enz.)
Ik heb al contact opgenomen met de leverancier en de fabrikant maar beiden (2 weken later) hebben nog niet gereageerd. Hier misschien wat GoTters die hetzelfde probleem hebben (gehad) ?

• hemiparo
  • Niet online
Probleem doet zich nu ook voor met een system lampje wat helemaal niet brand... :(
Het gebeurd dus elke dag wel een keer en het enige om te doen is reseten van de router.

• hemiparo
  • Niet online
niemand die meer info heeft?

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-07 15:24
Ja, ik!!

Ik heb dit ding ook en bij mij gebeurt er hetzelfde: na ong 45-60 min surfen/online gamen is het afgelopen met de verbinding. Ik kan geen webpagina's meer oproepen, de andere pc in mijn LAN niet meer pingen en ook de router via ip-adres niet meer benaderen. De enige manier is de stekker eruit en erin waarna alles weer werkt (for the time being) en je ook maar meteen je system log kwijt bent. Deze staat, als bonus, vrolijk op 1970-01-01. Het maakt ook geen verschil of je de laatste firmware erop zet (versie 1.010080) of de versie vanaf www.aashima.com (Nederlandse importeur die nu trouwens trustreseller.com is geworden). Ik heb ook al een mail naar de fabrikant gestuurd, hieronder mijn verhaal plus hun antwoord:

Dear Sir or Madam,

I have the following problems with the IS104:

First of all the system log gives invalid date (although it has the latest firmware). It says for date 1970-01-01. The date I set up in the menu shows the proper date.

Furthermore, during gameplay in online games, after a while the connection just quits! First the game hangs because of detection problems, when I leave the game and try to open up Internet Explorer, it does not find any page and the router does not respond. At that point I can not reach the router through its ip-adress and also my other computer on the LAN is unreachable. It is only after I remove the power cord from the router, and plug it back in that all works normal again.

It is not a problem of my cable modem or ISP since when I plug in my pc directly to the modem, all works fine...........

Dear Sir,
The possible reason is that you did not do any action to add a entry in the log.
After you set the router system time, you can try to release your IP and renew it.
You will see the correct time in the log. Please refer to the attachment for more
information.

Best regards,
--
Jimmy Pan
Network Engineer,
Technical Support Dept.
CAMEO COMMUNICATIONS, INC

Je ziet dat ze over het grootste probleem (vastlopen router) niet eens een reaktie afgeven. :(
Ik heb vandaag met support van Aashima gebeld en kreeg te horen dat ik het maar per mail moest sturen naar hun "R&D-afdeling".

Dit kon nog wel eens lang gaan duren.

Waar heb jij die router gehaald???

• hemiparo
  • Niet online
Ik heb de router aangeschaft op een PC beurs, bedrijf zal ik even opzoeken en je toe mailen. Ik zal in ieder geval een copy van je e-mail versturen naar de fabrikant, misschien krijg ik een betere reactie. Wat stond er eigenlijk in dat attachment? Is het de moeite om me dat toe te sturen?

• b-gone
Ik heb um ook via een pc beurs; bij Micro-Direct (?) om precies te zijn. Toen ik ze belde waren ze iig erg "direct" met het doorverwijzen naar Aashima. Ik forward je de complete mail wel even maar die attachment was niet echt interessant; gewoon een screenshot van hoe en waar je je ip's released en renewed......oftewel zie gewoon handleiding :Z

[ Voor 6% gewijzigd door b-gone op 23-01-2003 13:43 ]

• b-gone
en met de nieuwe firmware versie 81 (die ze nav deze klacht mij stuurden :) ) is het probleem verholpen.......

[ Voor 5% gewijzigd door b-gone op 26-01-2003 00:12 ]

• hemiparo
  • Niet online
bij mij niet, dacht ik... maar @home lag er weer eens een dagje uit (leuk dat al die dingen elkaar kruisten) maar op dit moment schijnt alles goed te werken met de nieuwe firmware. Hopelijk blijft het zo...

• b-gone
Vraag bij @home of ze je computernaam wijzigen (bij mij was dat van cp300blabla-a naar cp300blabla-b) nooit meer problemen. Ik heb je voor nog wel ff de links naar die firmware's gemaild.

mzzls

• hemiparo
  • Niet online
Hoe heb je dat aangevraagd? Gewoon per e-mail? Heb namelijk geen zin om aan de lijn te hangen en dan horen dat het niet kan :( Wat was je reden/motivatie om het te doen?

• hemiparo
  • Niet online
Weer een reactie van de leverancier:

Ik heb eea met onze technische dienst kortgesloten. Deze hebben met de
service afdeling van de Ark router gesproken.

Het blijkt dat de Ark-router handmatig een ip adres ingevoerd dient te
krijgen. Een aantal providers waaronder @home geeft een automatisch ip
adres. Dit werkt niet voor de Ark-router.

Ook wij waren in de veronderstelling dat de eerste router defect was, mede
doordat u in uw email van 14 januari schreef dat de router zonder problemen
gewerkt had.

In plaats van de Ark router kunnen wij u een Unex router aanbieden met
dezelfde specificaties als de Ark router. De Unex router kan wel overweg met
uw provider. U dient daartoe een bedrag van euro 17.50 bij te betalen.

Graag uw reaktie zodat we eea op korte termijn kunnen oplossen.

Met vriendelijke groet,

Is dit een goede deal?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hmmm..

Het is netjes dat ze je een alternatief aanbieden , maar is die Unex ook 17.50 duurder als de nieuwprijs van een Ark?

Ik zou in dat geval proberen om met een beetje netjes onderhandelen onder die 17.50 uit te komen aangezien je met een voor jouw situatie ondeugdelijk apparaat hebt moeten werken.

17.50, als dat het prijsverschil is zou ik het niet in rekening brengen, maar goed ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• hemiparo
  • Niet online
weet nog niet welk type van Unex dit is. Krijg ik deze week te horen en DAN wil ik natuurlijk eerst even de pros and cons hier op GoT horen. Als ik dan alweer te horen krijg dat het niks is...
Pagina: 1