Toon posts:

Msi kt3 ultra2 + xp2200+256ddr333

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een probleem mee.
Hij start wel op alleen als ik win2000 of winxp wil installeren stopt hij na een tijdje.
En wel precies op het scherm bezig met starten van windows 2000 en hetzelfde alleen dan voor xp.
Wat kan dit zijn. Warmte is het niet hij is +-35 graden als hij 5 min aanstaat.(bios)
Voor de rest ik heb alles al geprobeerd.
Nieuwe kabels, master slave veranderd. 1 HD 2 HD's een compleet andere HD andere CDROM speler DVD speler.
Weet iemand wat ik eraan kan doen...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit al gezien? Voor alle "M'n PC doet het niet" en "Ervaringen" topics! en dan met name de troubleshooter :)

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ik zou meteen denken aan brak geheugen. test je geheugen eens met memtest86 (www.memtest86.com geloof ik).

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Dit is inderdaad het geheugen.
Ik heb hetzelfde gehad met eem kt3 ultra. Nadat ik het bordje heb geruild voot een a7v333
was het opgelost.
MSI heeft aan mij bevestigd dat er vaker problemen zijn met sommige geheugen chips. Meestal met samsung.

Verwijderd

Klinkt misschien raar maar heb je misschien een Volcano 7+ koeler ? Ik werk op een TD en we hadden daar een PC staan met hele vage klachten (uiteenlopend van niet opkomen tot vastlopen) vanalles vervangen maar pas na vervangen van de volcano 7+ koeler liep alles perfect (en nu nog).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een volcano 7 dat wel
Voor de rest ik zal vanvond ff de memtest doen.
Kan ik voor die koeler ook een andere koeler gebruiken en hetzelfde koelblok gebruiken of is dat nog niet genoeg?
Geheugen is van dana electronics..

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

probeer es te installeren met alles eruit .. en alleen:

-1 geheugen module (andere)
- videokaart
-hdd
-cdrom
-proc

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik dus al gedaan alleen nog niet met een ander stripje geheugen.
Dan moet ik die van mijn huisgenoot maar even proberen..
Voor de rest heb ik maar 1 geheugen module van 512MB.
Een videokaart matrox g550
een maxtor 40gb
een 15gb quantum
lite-on dvd
plextor cd-writer
aopen kast 300watt
volcano 7
3 extra koelers
netwerkkaart 3Com

En als iets niet werkt haal ik hem helemaal kaal en dan stuk voor stuk kijken wat de pc dan doet dus heb ik eigenlijks alles al geprobeerd.
Maar vanavond ga ik geheugen en proc. koeler veranden en testen..
Morgen dus meer over de status.

Verwijderd

Topicstarter
Het geheugen is oke.
Ik heb de memtest gedaan en hij heeft 42 testen gedaan ofzo
en 0 errors.
Mijn huisgenoot heeft hem uitgezet hij vond hem vervelend worden.
Ik weet niet of hij de hele test helemaal doorlopen heeft maar wel lang genoeg denk ik.
+-16 uur
Koeler ga ik vanavond proberen en zien of dat wat uithaalt.

Verwijderd

Topicstarter
Koeler is het ook niet heb er nu al 3 geprobeerd en oke hij werd kouder bij de bios nu +-22 graden (CPU) Met veel lawaai dat wel. Maar dat is het probleem dus niet nog steeds zelfde klacht..
Ik heb nu echt alles al geprobeerd. Andere videokaart geheugen HD CPU-cooler.
Ik ga nu toch echt over op andere CPU of mobo want aan 1 vd 2 moet het liggen toch?
Als je CPU stuk is kan hij dan nog tot zover in de installatie komen? Dus tot"setup is starting windows 2000"??? En bijna hetzelfde liedje bij XP prof.

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:42
et kan ook et geh. van je proc zelf zijn... (je cache) zet dat es uit in de bios en probeer et dan nog es... (niet schrikken.. et word bagger maar dan ook echt bagger traag!!) als et dan wel werkt (installatie) dan is je proc toch echt kapot. anders zou ik voor et mobo gaan...

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
Hoe ziet je exacte systeem config eruit??? (incl op welke ide poorten je schijven hangen, en niet te vergeten je voeding (wattage)....(een te zwakke voeding kan dit soort problemen ook veroorzaken ;) )

Humor moet je serieus nemen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Aopen HQ08 kast 300 watt voeding.
MSI kt3 ULTRA2
AMD XP2200+
Lite-on dvd sec-mas
plextor cdrw sec-slav
maxtor HD40gb pri-slav
quatum HD15gb pri-mas
Matrox g550
256mb dana elec geh pc2700
Onboard sound tijdelijk heb nog een guilliemont kaart.
tt volcano 7 vervangen voor coolermaster en nu een zalman (koper)
2* coolermaster sys fan + 1*tt sys cooler(toerental regelbaar)
floppydrive.

De IDE poorten heb ik alle combi's geprobeerd.
1 schijf op 1 poort 1 cd op 1 poort
1 schijf en cd op dezelfde poort
1 cd en schijf op dezelfde poort
verzin het maar.
Ik test met eigenlijks alles eraf.
Dus mobo, mem, proc koeler, 1 cd, 1 hd, vid kaart.

Ik ben haast in staat om een nieuw mobo te kopen en te testen maar ja dan zit in met twee mobo's als dat het niet is.

Misschien dat ik met mijn pc vanavond naar een pc winkel ga mogen zij een nieuwe proc en mobo testen.
En de cash dat ga ik eerst nog ff proberen vanavond.

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Het kan ook zijn dat je voedingskabel niet goed in je mobo zit.
Had ik ook, de fans draaide en alles draaide (HDD enz) maar er kwam geen beeld.
Ik propte die voedingskabel goed en stevig in het moederbord en nu doet die het

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Verwijderd

Topicstarter
Dat werkt wel hij gata wel aan hij stopt alleen bij "setup is starting windows 2000"
En hij werkt wel gewoon met mijn abit + p3-550.
Voor de rest de voeding spanningen wijken in de bios niet extreem af vrij normaal.
Zou het alsnog de voeding kunnen zijn dat hij te weinig spanning geeft als de proc veel vraagt tijdens de setup oid?

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 10:35:
Dat werkt wel hij gata wel aan hij stopt alleen bij "setup is starting windows 2000"
En hij werkt wel gewoon met mijn abit + p3-550.
Voor de rest de voeding spanningen wijken in de bios niet extreem af vrij normaal.
Zou het alsnog de voeding kunnen zijn dat hij te weinig spanning geeft als de proc veel vraagt tijdens de setup oid?
dat zou heel erg goed kunnen (dat zie je nl. niet met de post van je BIOS...Je reset de boel nl. en dan kan de spanning zich net herstellen...) ... Ik had een soortgelijk probleem... Eerst in de win setup. Toen windows wel werkte altijd met spelletjes vastlopen.. (toen had ik een 235 watt voeding...) daarna een 300 watt voeding..Nog steeds 't zelfde probleem..Nu een 340 watt voeding en draai nu al een 5 maanden probleemloos... :*)

Humor moet je serieus nemen

Verwijderd

Topicstarter
Hij werkt nu.
Het probleem.......:s
Geen idee ik heb een cd en een hd eraf gehaald toen deed hij het wel goed.
Toen met de cd en hd er weer aan en toen deed hij het nog.
Zelfs met nog een 2 cd spelers er extra bij doet hij het nog..
Kortom een wazig probleem maarr hij werkt nu en doet het goed.
Pagina: 1