[FTP] Up- en download hetzelfde!

Pagina: 1
Acties:

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik ben aan het downloaden van een FTP van iemand en hij is ook aan het downloaden van mijn FTP en nou is het probleem dat het even snel gaat, terwijl ik veel sneller van hem zou moeten kunnen downen dan hij van mij! (hij heeft een upload van 60 kb/s en ik 15 kb/s)
Het rare is dat als ik mijn ftp uitzet, dat ik dan wel op volle snelheid van hem kan downloaden, maar als ik mijn server weer aanzet en hij begint te downloaden wordt mijn download afgeknepen! Ik kan nu maar met 15 kb/s downen. En hij heeft mij niet op bandbreedte afgeknepen ofzo.
Het kan niet aan mijn server of ftp programma liggen, want ik heb G6 en Serv-U gebruikt als server en LeechFTP en FlashFXP als downloader.
Zou het op 1 of andere manier afgeknepen kunnen zijn door chello? Of ergens per ongeluk in mijn register vastgelegd kunnen zijn?

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:29
Uhhmm...de verbindingen zijn asymmetrisch, dus als jij gaat uploaden zakt je download in elkaar tot je uploadsnelheid en soms zelfs langzamer.. :)

Niets aan te doen behalve om de beurt downloaden

Verwijderd

Om te downloaden heb je ook een (zij het beperkte) upload nodig. Er moeten nl. berichtjes teruggezonden worden naar de FTP waar jij van download die bevestigen dat een bepaald datapakket ontvangen is. Als die berichtjes niet zo snel meer verzonden kunnen worden, omdat je hele upstream al dichtgeknepen wordt door iemand die van jouw FTP download zal je eigen download hierdoor aanmerkelijk worden vertraagd.

Ik moet wel zeggen dat 15kb/s dan toch wel erg traag is maar goed. Een simpele oplossing is de upload bandbreedte die je beschikbaar stelt voor je FTP server te beperken (bijv. 12kb/s).

• MightyMauz
Hoe komt het dan dat ik nog wel gewoon fatsoenlijk van bv meuktracker kan downloaden? En dat mijn andere pc's hier op dezelfde verbinding ook aan het downloaden zijn?
En het lijkt me sterk dat mijn ftp up- en download precies hetzelfde zijn, da hoort gewoon ni

• MightyMauz
Ik ben er nog steeds niet achter, en het is wel heel vervelend.

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 10:57
Lord_Asswipe schreef op 11 november 2002 @ 09:01:
Hoe komt het dan dat ik nog wel gewoon fatsoenlijk van bv meuktracker kan downloaden? En dat mijn andere pc's hier op dezelfde verbinding ook aan het downloaden zijn?
En het lijkt me sterk dat mijn ftp up- en download precies hetzelfde zijn, da hoort gewoon ni
dit kan nog... omdat jij dan afhankelijk bent van een andere host dan die van je tegenftp-er.... Zolang jullie tegelijk blijven ftp-en zal dit "probleem" zich blijven voordoen... tenzij je de upload snelheid aan beide kanten limiteerd (maar jahh, dan verlaag je ook de download snelheid voor de gene die het gene download)...

Het zelfde heb je bijvoorbeeld als je aan filesharing doet... als je je upload te hoog in steld (vooral bij ADSL) dan stort je download gewoon compleet in... Het enigste wat je kan doen is je upload beperken.

Je kunt in dit geval 2 dingen doen:
* Omste beurt uploaden naar elkaar, waar de ander juist weer download...
* De upload een aantal kb's verlagen... zodat de max niet wordt gehaald...

/dev/null

• MightyMauz
vriesdude schreef op 12 november 2002 @ 23:00:
[...]

Het zelfde heb je bijvoorbeeld als je aan filesharing doet... als je je upload te hoog in steld (vooral bij ADSL) dan stort je download gewoon compleet in... Het enigste wat je kan doen is je upload beperken.
Nooit last van gehad.
En hoe kan het dan dat terwijl die ftp transfers doorgaan wel fatsoenlijk van internet kan downloaden?

• MightyMauz
Kick

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:35
Als je upload wordt vaak je downloadsnelheid even hoog als je uploadsnelheid in dit geval dus 15KB/s. Dat is heel normaal bij kabel of ADSL.

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-07 15:44

bruto

Druktemaker.

Overhead?
Controle pakketjes moeten een weg terug vinden, en als daar weinig bandwith voor is, dan 'stalled' de download als het ware.

The more you know, the more you know you don't know.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
't is nu meerdere keren uitgelegd, Lord_Asswipe aub stoppen met kicken.

• MightyMauz
Cutebritney schreef op 17 november 2002 @ 12:48:
't is nu meerdere keren uitgelegd, Lord_Asswipe aub stoppen met kicken.
WTF?
En ik heb ook uitgelegd da ik het maar raar vindt, dat ik dan nog wel gewoon via http kan downloaden en dat met 50kb/s erbij dus.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Probeer de bandwith die je aan je maat geeft op 80% af te knijpen. Dan heb je voldoende bandwith over voor de verificatieberichtjes...

Forget your fears...
...and want to know more...

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Lord_Asswipe schreef op 17 november 2002 @ 20:37:
[...]

WTF?
En ik heb ook uitgelegd da ik het maar raar vindt, dat ik dan nog wel gewoon via http kan downloaden en dat met 50kb/s erbij dus.
Heeft met priority te maken tussen http en ftp.

• Fatamorgana
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Ik had ook met Chello dat als iemand van mij ging downloaden dat mijn eigen download in elkaar zakte. Hoe het komt weet ik niet precies, maar daar had ik dus ook last van. Nu heb ik Cistron ADSL en heb nog geen problemen gehad. Werkt perfect, maar dat mag ook wel met 8MBit down en 512KBit up. Het komt misschien door de erg lage upstream van Chello dat het zo snel mis gaat?
Pagina: 1