WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.
Toon posts:

Receiver Denon AVR1603 of Onkyo TX-SR500E

Pagina: 1
Acties:
  • 368 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakeraars, ik ben van plan binnenkort mijn Philips FR940 (oude prologic 1 receiver) te gaan vervangen. Deze is paar weken geleden overleden :'( (te hard op dat ding gemept nadat de display slecht weigert te werken).
Nou heb ik in mijn gedacht de volgende receiver. De Denon AVR1603 of de Onkyo TX-SR500E.

http://www.denon.nl/artikel.asp?artid=1291
http://www.onkyo.net/uk/c...v_rec/TX-SR500E/index.htm

Deze twee receiver kosten ongeveer 450 euro bij " A better price "
http://www.abetterprice.vze.com/

Welke van de twee receiver kan ik beste nemen en wie heeft ervaring met " A better price"

Max3534

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
kijk eens bij http://www.mediacheckpoint.de/ daar kost de TX-SR500E maar 344 euro

en de Denon maar 369 euro..scheelt nogal wat en er zijn al aardig wat tweakertjes die ervaring hebben met mediacheckpoint :)

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
ik zelf ga binnenkort een marantz sr4300 halen bij audioregler.
kost 440 euro. waarom?
omdat de stereo perfomance heel goed is in die prijsklasse maar de surround is ook top en hij ziet er schitterend uit!

Afbeeldingslocatie: http://www.marantz.com/image/products/e_sr4300_med.gif
en dit is geen plastic!

maar de NAD t741 bij mediacheck is ook een leuke aanbieding kost daar 490 euro, en die scoort nog beter in stereo maar minder in surround.

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Hmmm..heb zelf mijn oog laten vallen op een PM-17 MKII M Platinum bij Hifi regler voor 1,149 eurotjes.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Onlangs een 494 van Onkyo gekocht bij 'A better price'.
Redelijk betrouwbaar, 1 jaar garantie, versterker doet het prima.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-06 21:31

Aidix

Geluidspietlut

Ik heb vorige week die onkyo 500 gehaald en het is echt een super ding.

Als je wilt weten wat de vakpers ervan vindt dan moet je gewoon even naar www.onkyo.net gaan en daar staan diverse reviews online.

http://www.onkyo.net/uk/cms/products/home/av_rec/TX-SR500E/

De voorloper van deze (494) was EISA receiver van het jaar
( http://www.onkyo.net/uk/c...home/av_rec/0275-TXDS494/ )
en ook deze maakt de concurrentie weer af, zo is al in de eerste reviews te lezen.

Het is bijna dezelfde receiver, maar deze nieuwe versie heeft 10w/kanaal meer vermogen.

• Dnc1n
Majestic schreef op 11 november 2002 @ 10:26:
Onlangs een 494 van Onkyo gekocht bij 'A better price'.
Redelijk betrouwbaar, 1 jaar garantie, versterker doet het prima.
dit klinkt nou niet al te enthousiast ;)

Verwijderd

Dnc1n schreef op 11 November 2002 @ 09:42:
ik zelf ga binnenkort een marantz sr4300 halen bij audioregler.
kost 440 euro. waarom?
omdat de stereo perfomance heel goed is in die prijsklasse maar de surround is ook top en hij ziet er schitterend uit!

[afbeelding]
en dit is geen plastic!

maar de NAD t741 bij mediacheck is ook een leuke aanbieding kost daar 490 euro, en die scoort nog beter in stereo maar minder in surround.
Nad bij mediacheck-> Mediacheckpoint.de?

heb hem daar niet kunnen vinden, graag wat info over war je Nad online kan halen...

om je keuze trouwens wat te vermoelijken, zal ik nog wat alternatieven ophoesten...

Yamaha vxr-430/530\630
Marantz SR4300(4200)

ook hele goede versterkers, en in jou prijsklasse, bijvoorbeeld de Yamaha 430, kost 290 euro bij mediacheckpoint, en ondersteund DPLII, DD, DTS

• Dnc1n
Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 10:34:
[...]
Nad bij mediacheck-> Mediacheckpoint.de?

heb hem daar niet kunnen vinden, graag wat info over war je Nad online kan halen...

om je keuze trouwens wat te vermoelijken, zal ik nog wat alternatieven ophoesten...

Yamaha vxr-430/530\630
Marantz SR4300(4200)

ook hele goede versterkers, en in jou prijsklasse, bijvoorbeeld de Yamaha 430, kost 290 euro bij mediacheckpoint, en ondersteund DPLII, DD, DTS
sorry ik bedoel http://www.hifi-edition.de/

ik zit nu dus te twijfelen tussen de NAD en de zeer uitgebeide Marantz sr4300 in surround. maar de marantz heeft ook weer een typisch stereo karakter, de NAD schijnt wat scherper te klinken. en de marantz heeft 1 kanaal meer + 30 watt meer per kanaal dan de NAD.

de marantz 4300 is 450 bij www.hifiregler.de moet je ff om de prijs vragen.

Verwijderd

Dnc1n schreef op 11 November 2002 @ 11:58:
[...]

sorry ik bedoel http://www.hifi-edition.de/

ik zit nu dus te twijfelen tussen de NAD en de zeer uitgebeide Marantz sr4300 in surround. maar de marantz heeft ook weer een typisch stereo karakter, de NAD schijnt wat scherper te klinken. en de marantz heeft 1 kanaal meer + 30 watt meer per kanaal dan de NAD.

de marantz 4300 is 450 bij www.hifiregler.de moet je ff om de prijs vragen.
Dan heb ik nu met hetzelfde dillemma te dealen als jij, ;)

Marantz sr4300<->Nad T741

geen makkelijke opgave. Maar ik moet ook rekening houden met de prijs van een dvd-speler, die wil ik namelijk wel in dezelfde "Look" dus van hetzelfde merk. Van Marantz zijn er al DVD spelers vanaf 329 euro, van Nad heb ik nog geen prijzen in Duitsland gezien, maar bij stassen is de goedkoopste 500 euro, ook iets om rekening mee te houden.

Kwa surround-specs is de Marantz zeker de betere, kwa geluid weet ik nog niet,
want ik heb alleen nog de Marantz gehoord. Die beviel me zeer goed.

De 30w extra per kanaal, ben ik niet echt van onder de indruk.

Ik zou weer eerder Nad kiezen kwa looks, uitstraling en stereo geluid (wat ik natuurlijk nog moet testen).

• Dnc1n
ja de look van NAD is erg mooi.
heel eenvoudig, tot je de volume knop opendraait :-)~

Afbeeldingslocatie: http://www.andbenelux.com/images/products/small/T741Klein%2Ejpg

maar in mijn geval met tannoy speakers schijnt dat warme geluid van Marantz weer goed te matchen.

ik moet maar is gaan luisteren naar de 2, maar voorlopig zit ik nu zonder receiver :(

maar als je gaat luisteren play, ben ik erg benieuwd wat je ervaringen zijn tussen de Marantz en de NAD :)

Verwijderd

Heb je trouwens de specs van t751 weleens gelezen :9~

bv: Dolby Digital, Dolby Digital EX, DTS ES, DTS NEO:6, Matrix 7.1, Dolby Pro Logic II

maarja die gaat mijn budget een beetje te boven, dan wordt het maximaal een pioneer dvd-speler.
Blijf toch student he? ;)

Verwijderd

Loop even naar de tijdschriften boer een haal een van de duitse audio bladen: Stereoplay of Audio. In een van die 2 bladen staat een uitgebreide test van receivers in de prijsklasse waar je inzit. Ik zal vast verklappen dat de Denon de test wint met maximaal aantal 'sterren'. De Onkyo zit ergens in de middenmoot.
Op www.denon.de staat die test volgens mij ook online (iig het Denon gedeelte en de test uitslag).

8)7 excuseer ik was ff confused met de 1803... de besproken test gaat dan ook over de 1803 van Denon; de Onkyo 500 zit echter wel in die test.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:36
Probleem bij de goedkopere NADs is dat ze qua power niet kunnen concurreren met Marantz en Denon. Bij veel speakers is dat natuurlijk geen probleem, maar extra power is nooit weg.

Daarbij weet ik niet zeker of de 741 wel PLII heeft... niet dat dat nou super belangrijk is.

Klank: Marantz is warmer, voller. NAD is wat klinischer, scherper. Ik heb ze alleen in stereo vergeleken trouwens.

Zelf heb ik de 4200 voor 350 euro kunnen krijgen, mooie aankoop, bevalt goed, zeker nu mijn Arcam A85 frontkanaal duties overgenomen heeft :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Dnc1n schreef op 11 November 2002 @ 10:33:
[...]

dit klinkt nou niet al te enthousiast ;)
O jazeker wel, de versterker was alleen voor m'n broertje, niet voor mezelf :P
Nog even doorsparen..

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Mijn voorkeur gaat uit naar de Onkyo omdat de Denons vaak de neiging hebben erg veel laag te geven, naar mijn mening bonken sommigen zelf..

NAD is ook erug mooi vooral icm een stel zeer scherpe boxen

Verwijderd

s_roubos schreef op 12 November 2002 @ 20:33:
Probleem bij de goedkopere NADs is dat ze qua power niet kunnen concurreren met Marantz en Denon. Bij veel speakers is dat natuurlijk geen probleem, maar extra power is nooit weg.

Daarbij weet ik niet zeker of de 741 wel PLII heeft... niet dat dat nou super belangrijk is.

Klank: Marantz is warmer, voller. NAD is wat klinischer, scherper. Ik heb ze alleen in stereo vergeleken trouwens.

Zelf heb ik de 4200 voor 350 euro kunnen krijgen, mooie aankoop, bevalt goed, zeker nu mijn Arcam A85 frontkanaal duties overgenomen heeft :)
Ik lees wel vaker hier op het forum, over jou en je 4200 voor 350 euro, wat voor zaken verkopen dat dan, het enige waar ik koopjes enzo verwacht is bij correct?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 12:47:
Heb je trouwens de specs van t751 weleens gelezen :9~

bv: Dolby Digital, Dolby Digital EX, DTS ES, DTS NEO:6, Matrix 7.1, Dolby Pro Logic II

maarja die gaat mijn budget een beetje te boven, dan wordt het maximaal een pioneer dvd-speler.
Blijf toch student he? ;)
Ik bedoelde dus de 752, waarschijnlijk komt dan binnenkort ook een 742 uit, vandaar dat ze nu overal lopen te stunten met de 741

Verwijderd

heb zelf de TX-SR500E.
perfecte receiver, nooit problemen, goede handleiding (NL), schitterend geluid met m'n Q7's.

nog vragen? wim@baries.com

Verwijderd

Onkyo TXDS595 icm 5 stuks Kef Q1 hier

eens met baries, prima combo :)

Verwijderd

Topicstarter
Kun je de afstandbediening van de Onkyo tx-sr500e ook andere merken bedienen???
Wie weet...

Mijne philips Fr940 kan dat niet :( :(

• Dr. Strangelove
Ik lees wel vaker hier op het forum, over jou en je 4200 voor 350 euro, wat voor zaken verkopen dat dan, het enige waar ik koopjes enzo verwacht is bij correct?
Hifi Centre Video in Nijmegen.

NB: de deal was een DV4200 en de SR4200 voor 700 euro, ik wilde alleen de SR4200 en die kreeg ik voor de helft mee. Foutje van ze? Misschien, who cares? :)

Verwijderd

Ik heb de TX-SR600E. Ben er zeer tevreden mee. En inderdaad, met de AB kun je apparaten van andere merken mee bedienen. Wanneer de AB de code niet bezit dan kun hem aanleren door de AB's tegenover elkaar te leggen. Perfect dus.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ik vind de Marantz-en van tegenwoordig een beetje fel en schel klinken, met wat overdone laag. Onkyo schijnt niet zo betrouwbaar te zijn heb ik van meerdere mensen gehoord (zelf geen ervaring mee). Ik zou eens gaan kijken naar H/K of NAD, of als je budget het toelaat Rotel.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Dnc1n
ja wat kost de goedkoopste Rotel surround receiver eigenlijk?

Verwijderd

Onkyo is juist erg betrouwbaar!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

tbusquet schreef op 14 november 2002 @ 09:49:
Ik vind de Marantz-en van tegenwoordig een beetje fel en schel klinken, met wat overdone laag. Onkyo schijnt niet zo betrouwbaar te zijn heb ik van meerdere mensen gehoord (zelf geen ervaring mee). Ik zou eens gaan kijken naar H/K of NAD, of als je budget het toelaat Rotel.
degoedkopere versies van marantz ja..
de duurdere series, vind ik ook weer gelijk een beetje TE :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

tbusquet schreef op 14 november 2002 @ 09:49:
Onkyo niet betrouwbaar? Ik heb er zelf al een tijdje 1, en bevalt perfect. Lekker geluid. Heb ook kennissen met een Onkyo, maar die zeggen hetzelfde. Is de eerste keer dat ik hoor dat ze onbetrouwbaar zouden zijn, maar naar mijn mening dus absoluut niet.

Verwijderd

Ik heb nu 2 jaar de Onkyo 575X en hij bevalt me prima. Een vriend van me heeft de 676. Beide hebben we nog geen problemen gehad. Dus over betrouwbaarheid niet te klagen.

Verwijderd

heb nu 3/4 jaar een 595 en een dv555, superkwaliteit dat spul. hiervoor heb ik 12 jaar een Onkyo stereo amp gehad, echt superspul hoor. stabiel en niet kapot te krijgen

Verwijderd

Dnc1n schreef op 14 november 2002 @ 10:57:
ja wat kost de goedkoopste Rotel surround receiver eigenlijk?
denk dat je dan al gauw op een 1000 a 1500 euro zit :)

• Dnc1n
Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 16:23:
[...]

denk dat je dan al gauw op een 1000 a 1500 euro zit :)
oh dat valt best mee ;)
Kan misschien wel een hoop korting krijgen, net als mijn tannoy speakers. >:)
maar kan die starters rotel wel op tegen een Marantz sr4300, of met gemak :?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Dnc1n schreef op 14 November 2002 @ 16:31:
[...]

oh dat valt best mee ;)
Kan misschien wel een hoop korting krijgen, net als mijn tannoy speakers. >:)
maar kan die starters rotel wel op tegen een Marantz sr4300, of met gemak :?
Hoop dat je een grapje maakt ?

Rotel verkoopt geen "instap" of "starters" modellen...

http://www.rotel.com/products/rsx1055.htm
Kost ca. 1500 pleuro in Duitsland.

Ik heb deze:

http://www.rotel.com/products/rsp1066.htm
icm RB-976 eindtrappen.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Bij de duurdere klasse vind ik de denon (avc a1d kwijl kwijl) superieur aan welke onkyo dan ook, echter vind ik de goedkopere denon's niet om aan te horen, (lijkt wel alsof de bas overal in door komt en raar bonst) en zou ik dus zeker voor de onkyo kiezen. Natuurlijk is dit een kwestie van smaak en heb ik alleen ervaring icm met quatro sw en tannoy speakers.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

sWORDs schreef op 14 November 2002 @ 16:47:
Bij de duurdere klasse vind ik de denon (avc a1d kwijl kwijl) superieur aan welke onkyo dan ook, echter vind ik de goedkopere denon's niet om aan te horen, (lijkt wel alsof de bas overal in door komt en raar bonst) en zou ik dus zeker voor de onkyo kiezen. Natuurlijk is dit een kwestie van smaak en heb ik alleen ervaring icm met quatro sw en tannoy speakers.
w00t een medestander

de 1802 bv, ahum "niet mooi" :)

maar uh tannoy heeft heel leuk spul :) k heb de 969 van Onkyo wel een keer beluisterd, moet zeggen dat me de mond openviel

hmm was dan ook 10.000 gulden ofzo :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al de Onkyo tx-sr500e besteld bij mediacheckpoint voor 344 euro + 36 euro verzendkosten. Hoop dat deze volgende week binnen komt.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Aidix schreef op 11 November 2002 @ 10:30:
De voorloper van deze (494) was EISA receiver van het jaar
( http://www.onkyo.net/uk/c...home/av_rec/0275-TXDS494/ )
en ook deze maakt de concurrentie weer af, zo is al in de eerste reviews te lezen.

Het is bijna dezelfde receiver, maar deze nieuwe versie heeft 10w/kanaal meer vermogen.
Die heb ik ook, echt een superding O+

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 21:28:
Ik heb al de Onkyo tx-sr500e besteld bij mediacheckpoint voor 344 euro + 36 euro verzendkosten. Hoop dat deze volgende week binnen komt.
Ha mooi, hou iedereen via dit topic even op de hoogte hoe je bestelling verliep, erg informatief!

Verwijderd

Bierkameel schreef op 17 November 2002 @ 22:34:
[...]

Die heb ik ook, echt een superding O+
yupz

heb die ook gehoord, zeeerrr strak versterkertje maar k had nog wat geld over dus ben 1 versie hoger gegaan

maar Onkyo roelt gewoon :D

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 00:34:
[...]
Ha mooi, hou iedereen via dit topic even op de hoogte hoe je bestelling verliep, erg informatief!
Zondag direct na de bestelling kreeg ik een bevestiging van mijn bestelling.
Dinsdag kreeg ik een meeltje van UPS van de status/trakingnummer van het pakketje.
Donderdag ochtend werd het pakket bezorgt door UPS. Betalen gewoon aan de deur. Zeer goeie aanrader die mediacheckpoint. :o :o :o :o :o :o

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Hoe betaal je grote bedragen aan mediacheckpoint.de ? Ook onder rembours? Als ik bijvoorbeeld iets van 1300 euro koop daar, betaal ik dan nog steeds aan de ups (de vervoerder) ?
Of moet je het dan zelf overmaken?

Ik heb overigens de 600 beluisterd vandaag, samen met een hoop speakers. Waarschijnlijk ga ik de 700 kopen, die is nog iets krachtiger :)

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Scarp schreef op 22 november 2002 @ 21:30:
Hoe betaal je grote bedragen aan mediacheckpoint.de ? Ook onder rembours? Als ik bijvoorbeeld iets van 1300 euro koop daar, betaal ik dan nog steeds aan de ups (de vervoerder) ?
Of moet je het dan zelf overmaken?

Ik heb overigens de 600 beluisterd vandaag, samen met een hoop speakers. Waarschijnlijk ga ik de 700 kopen, die is nog iets krachtiger :)[/quote

Voor grote bedragen weet ik niet. In mijn geval (380 euro) was geen probleem de bedrag aan de vervoerder UPS te betalen. Als ik jou was, dan zal ik een meeltje sturen naar die info@mediacheckpoint.de. Je kunt gewoon in engels je meel schrijven. Daar doen ze niet moeilijk over.
Ik denk in jouw geval dat je voor je 700 best veel op kan besparen tov de nederlandse (web)shop.

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 november 2002 @ 22:05:

Voor grote bedragen weet ik niet. In mijn geval (380 euro) was geen probleem de bedrag aan de vervoerder UPS te betalen. Als ik jou was, dan zal ik een meeltje sturen naar die info@mediacheckpoint.de. Je kunt gewoon in engels je meel schrijven. Daar doen ze niet moeilijk over.
Ik denk in jouw geval dat je voor je 700 best veel op kan besparen tov de nederlandse (web)shop.
Ik heb al gekeken op de site. Tot 3500 euro kan je "nachname" (=rembours) doen, dus betaal je aan UPS (die vervoert internationaal).
Inclusief bezorgkosten komt de 700 op 885, terwijl hier in de winkel hij 1195 is, scheelt 200 euro. Wel vaag dat het zo'n verschil is. Nadeel vind ik dat je hem terug naar duitsland moet sturen bij problemen, gaat allemaal veel tijd in zitten, zit je lang zonder. Bij de winkelier is trouwens ook vaak te onderhandelen over prijzen.

• Dr. Strangelove
Check de NAD site - nieuwe AV receivers, die 742 in titanium is erg mooi :)

http://www.andbenelux.com...V+Receivers+/+DVD+Spelers

[ Voor 40% gewijzigd door Dr. Strangelove op 23-11-2002 10:24 ]

Verwijderd

s_roubos schreef op 23 November 2002 @ 10:22:
Check de NAD site - nieuwe AV receivers, die 742 in titanium is erg mooi :)

http://www.andbenelux.com...y.asp?MERK=NAD&CATEGORIE=
Ja had ik al gezien, heb alleen nog nergens een prijs van de t742 gezien.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 17:12 ]

Verwijderd

Kun je die Marantz SR4300 bijvoorbeeld nou vergelijken met mijn Yamaha RX-V420RDS?

Just wondering..

Verwijderd

héél ander geluid

persoonlijk gaat mijn voorkeur naar de yamaha dan, door het heldere geluid.

ik ben niet echt kapot van de 4300 van marantz. maar thats just me :)

Verwijderd

ik dacht juist dat de marantz receivers boven de yamaha's staan kwa kwaliteit.
Maar de prijzen vallen in ieder geval nog wel mee van de marantz'en..

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 19:57 ]

• Dnc1n
er zijn wat topics over duitse internet winkels, scheelt enorm in prijs.
Laats een nad receiver gezien op een duitse site voor 490 euro.

Verwijderd

Dnc1n schreef op 24 November 2002 @ 21:16:
er zijn wat topics over duitse internet winkels, scheelt enorm in prijs.
Laats een nad receiver gezien op een duitse site voor 490 euro.
Dt was de 741 van NAD, was waarschijnlijk zo goedkoop omdat hij binnenkort opgevolgd gaat worden door de 742 en hij ondersteund ook geen DPLII, in tegen stelling tot zijn min of meer concurrenten.
Pagina: 1