Toon posts:

[WinNT] WinNT 4.0 Server wachtwoord verwijderen!?

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag Windows NT 4.0 Server geinstalleerd op een oude Unisys bak :)
specs: P133 met 64 edo ram :)

Nu had ik een vraagje hierover O-)

De server komt ergens te staan zonder monitor en toetsenbord.
Dus ik wil er geen wachtwoord op hebben als Windows NT 4.0 zich aanmeld bij het opstarten.
Wat moet ik doen om dat voorelkaar te krijgen. Starten zonder een wachtwoord in te typen. Ik heb echt overal gezocht en de HELP fuctie geraadpleegd maar ik kom er gewoon NIET uit ;(

En ja ik heb de Search hier ook gebruikt.
O.a.
Gezocht op woord(en):
(and) 'Wachtwoord' (and) 'verwijderen'

GoT > Zoeken > 28 topics gevonden, pagina 1/1

NT freaks die mij een antwoord kunnen geven? ;) van al dat gezoek word ik een beetje 8)7 |:(

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarom zou je je NT server dan uberhaupt aanmelden? Alle services worden gewoon gestart, ook als je je niet aanmeldt.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Je zou um automatisch in kunnen laten loggen met behulp van tweakUI. Daarna is het wel beter om de desktop weer te laten blokkeren maar dat maakt de 1e stap weer overbodig.

Verwijderd

Topicstarter
blackd schreef op 11 november 2002 @ 00:41:
Waarom zou je je NT server dan uberhaupt aanmelden? Alle services worden gewoon gestart, ook als je je niet aanmeldt.
Ik heb welleens NT 4.0 geinstalleerd maar een wachtwoord verwijderen zodat Windows NT automatisch in Windows komt zonder een Aanmeldings Wachtwoord in te typen heb ik nog nooit gedaan. Ik ben dus geen echte freak op het gebied van Netwerken.

Als ik de PC start dan krijg je zo'n venster met als Naam: Beheerder daaronder staat Wachtwoord maar hoe krijg je dat weg zodat Windows NT automatisch opstart zonder zich met een wachtwoord aan te melden.
Met bv Windows 98 kan je meestal standaard uit 2 dingen kiezen: Windows aanmelden en aanmelden... Microsoft.. (ofzoiets ik weet het zo niet uit me hoofd) *schaam*.
Zou er ook zo'n optie in WinNT 4.0 zitten? Ik kan het nergens vinden :/

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
In

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon\

Maak je een waarde 'DefaultDomainName' en 'DefaultUserName' en 'DefaultPassword' met de waardes die je wilt gebruiken. En maak een waarde 'AutoAdminLogon' met waarde "1"

(tweakui maakt deze zelfde sleutels aan trouwens)

Firmpete on Aerie Peak

• blackd
  • Niet online

Mjah, ik snap wat je wilt, maar waarom wil je dat?

Verwijderd

Topicstarter
FirmPete schreef op 11 november 2002 @ 01:06:
In

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon\

Maak je een waarde 'DefaultDomainName' en 'DefaultUserName' en 'DefaultPassword' met de waardes die je wilt gebruiken. En maak een waarde 'AutoAdminLogon' met waarde "1"

(tweakui maakt deze zelfde sleutels aan trouwens)
Oke thx zal ik morgen eens proberen :)

Ik was net al even bezig die TweakUI te zoeken en heb er 1 gevonden maar volgens mij is deze niet de goeie :| 4 bestanden zijn het maar ( Tweakui.inf, Tweakui.hlp, Tweakui.cnt en Tweakui.cpl ) maarja ik zoek nog wel even verder :)
blackd schreef op 11 November 2002 @ 01:10:

[...]

Mjah, ik snap wat je wilt, maar waarom wil je dat?
Omdat er geen beeldkanon bij komt te staan. Het moet zo zijn dat me pa die bak aan kan zetten en dat Windows NT opstart zonder eerst nog eens een wachtwoord in te typen voor het aanmelden...

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 01:14:
Omdat er geen beeldkanon bij komt te staan. Het moet zo zijn dat me pa die bak aan kan zetten en dat Windows NT opstart zonder eerst nog eens een wachtwoord in te typen voor het aanmelden...

Mjah, maar juist als er geen monitor aan de computer zit, is het nutteloos om in te loggen, waarvoor heb je dat nodig? Alle services worden toch wel gestart, of je nou inlogt of niet :)

Moet je een speciaal programma starten ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
blackd schreef op 11 November 2002 @ 01:35:

[...]

Mjah, maar juist als er geen monitor aan de computer zit, is het nutteloos om in te loggen, waarvoor heb je dat nodig? Alle services worden toch wel gestart, of je nou inlogt of niet :)

Moet je een speciaal programma starten ofzo?
Heb je ooit wel eens Windows NT 4.0 geinstalleerd :?

Men Start de PC op.
Men ziet ineens Wachwoord:
Ik heb er niet voor gekozen om wel of niet een wachtwoord te kiezen hoor dat MOEST al met de installatie ;(
Dus dat Wachtwoord wil ik niet en dat moet gewoon weg... ;( ik stel toch geen moeilijke vraag :? :X :/ :P

• blackd
  • Niet online
[nohtml]
Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 01:47:
Heb je ooit wel eens Windows NT 4.0 geinstalleerd :?
Jep :)
Men Start de PC op.
Men ziet ineens Wachwoord:
Ik heb er niet voor gekozen om wel of niet een wachtwoord te kiezen hoor dat MOEST al met de installatie ;(
Dus dat Wachtwoord wil ik niet en dat moet gewoon weg... ;( ik stel toch geen moeilijke vraag :? :X :/ :P
Jep, je stelt geen moeilijke vraag, alleen ik wil graag weten waarom je het loginwachtwoord wilt omzeilen, omdat het imho toch niet nuttig is om dit te omzeilen, om de simpele reden dat er geen user ingelogd hoeft te zijn om de server actief te laten zijn.

Stel jij installeert er Exchange op, IIS op enzovoorts, dat wordt allemaal fijn als service geladen, en vereist geen login van een user. Dit werkt allemaal als de pc opgestart is, en het loginscherm verschijnt.

Zeker als je er geen beeldscherm aanzet, is het nutteloos om automagisch in te loggen, imho.

Daarom zou ik graag de achterliggende reden willen weten dat je wilt inloggen. Snap je het een beetje :o

Verwijderd

Topicstarter
Waarom ik het loginwachtwoord wil omzeilen...

Reden: Omdat er geen monitor en toetsenbord op aangesloten is dus kan je niet een password intypen bij het starten van Windows NT :) simpele reden lijkt me zo ;)

Maar ik ga nu slapen (dus voor mij geen gebikkel op het bikkel forum) :P

Ik zal morgen nog wel even wat uitproberen en die tweakui zoeken om te downloaden wat me nog steeds niet echt is gelukt teminste geen één waar bv setup.exe in voorkwam :)

Maar in iedergeval bedankt voor de info :) Kijk wel even hoe ik dit ga oplossen :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2002 02:01 . Reden: slapen ]

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 01:59:
Reden: Omdat er geen monitor en toetsenbord op aangesloten is dus kan je niet een password intypen bij het starten van Windows NT :) simpele reden lijkt me zo ;)

Maar je hoeft helemaal niet in te loggen :o

Naja, laat maar, welterusten ;)

• TheManinBlack
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 01:59:
Waarom ik het loginwachtwoord wil omzeilen...

Maar ik ga nu slapen (dus voor mij geen gebikkel op het bikkel forum) :P

Ik zal morgen nog wel even wat uitproberen en die tweakui zoeken om te downloaden wat me nog steeds niet echt is gelukt teminste geen één waar bv setup.exe in voorkwam :)

Maar in iedergeval bedankt voor de info :) Kijk wel even hoe ik dit ga oplossen :)
Luister nou maar naar blackd, hij weet waar ie over praat. Verder zit er nergens een "setup.exe" bij TweakUI. Je moet gewoon rechtstreek de .ini file installeren.

Verder valt het te betwijfelen of dit nodig is, aangzien je inderdaad helemaal niet in hoeft te loggen om je server draaiend te krijgen. Zorg gewoon dat je alle voor jouw belangrijke processen als service insteld. De meeste doen dit automatisch maar voor dingen als 3rd party management tools zal je misschien even wat in het rond moeten klikken.

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

blackd schreef op 11 November 2002 @ 02:02:

[...]

Maar je hoeft helemaal niet in te loggen :o

Naja, laat maar, welterusten ;)
LOL... * John_Glenn gaat het ook nog effe proberen...

De functie van het wachtwoordscherm is alleen het vrijgeven van de invoerapparaten. Aangezien jij geen toetsenbord en ook geen muis aansluit is dat dus zinloos.
Als je op afstand (over LAN of terminal ofzo) iets wil uitvoeren, moet je sowieso nog een keer je wachtwoord intikken, want met wat jij wil geef je alleen de lokale invoerapparaten vrij.

En om vragen voor te zijn: ik heb ook wel ns NT geinstalleerd :P

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

* Equator denkt dat het gewoon te laat was om nog helder na te kunnen denken..

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
erikv1983 snapt het niet helemaal geloof ik, en dat terwijl hier meerdere keren uitgelegd wordt waarom het niet interessant is de login te omzeilen........ 8)7

edit:

Ik vind de vraag trouwens ook niet in dit forum thuis horen, dit is gewoon basiskennis van Windows, maar dat is mijn mening. ;)

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

Topicstarter
[einde topic] Okay laatmaar :) TweakUI doet het al :D

Verwijderd

Waarom knal je er TweakUI niet gewoon op???

Edit: Laatste reactie niet gelezen :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 11:18:
[einde topic] Okay laatmaar :) TweakUI doet het al :D
Wat ik mijn afvraag, Beste Erik, is waarom je hier op GOT een vraag stelt, maar het antwoord (wat mijns inziens) heel simpel is niet aan wilt nemen.

Tweak UI heb je hiervoor totaal niet nodig!! Sterker nog, je maakt je machine alleen maar kwetsbaar denk ik.

Ik denk ook dat wanneer je niet echt geholpen wilt worden of de kennis van de medegotters niet wilt accepteren je niet er een post van moet maken.

:*)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

TweakUI dus, algemeen bekend verhaal.
Verder nog ter info: Het CTRL-ALT-DEL verhaal zit erin omdat Microsoft anders geen certificate kreeg voor secure server OS (was dat niet C2 ofzo).

Iig is alles nu duidelijk, en volgende keer ietsjes beter zoeken ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.