Forget your fears...
...and want to know more...
Eindelijk ben ik er uit. Na enkele maanden door die irri melding " kernel: ip_fw_demasq_gre(): Inbound from 10.0.0.138 has no masq table " te zijn geplaagd heb ik het er nu uit gemieterd...
De oplossing? Nieuwe kernel (2.0.38) gemaakt met ZipSlack, die geen MS PPTP masquerading kan doen. De fout was exact wat ik dacht: De kernel denkt dat de GRE pakketjes voor een andere machine zijn, terwijl die voor zichzelf zijn.
Ik probeer van de Freesco luitjes hun orginele makefile te krijgen, zodra ik die heb bak ik even een vervangende kernel voor alle Freesco gebruikers die van deze fout af willen...
Hopelijk post het nu wel...
De oplossing? Nieuwe kernel (2.0.38) gemaakt met ZipSlack, die geen MS PPTP masquerading kan doen. De fout was exact wat ik dacht: De kernel denkt dat de GRE pakketjes voor een andere machine zijn, terwijl die voor zichzelf zijn.
Ik probeer van de Freesco luitjes hun orginele makefile te krijgen, zodra ik die heb bak ik even een vervangende kernel voor alle Freesco gebruikers die van deze fout af willen...
Hopelijk post het nu wel...
Forget your fears...
...and want to know more...
o 
verkeerde forum?
verkeerde forum?
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Dit topic is gesloten.
![]()