Ik ben laatst bij een intergration tour geweest van Adobe. Dit ging voornamelijk over de samenwerking van de verschillende adobe programma's (illustrator, photoshop en indesign). Nu viel mij op dat er tegenwoordig veel gebruik gemaakt wordt van Illustrator voor het maken van websites. Ik dacht dit alles eigenlijk uitsluitend met photoshop gebeurde en illustrator uitsluitend voor illustaties en schetsen gebruikt werd. Photoshop wordt (volgens Guy Gowan van adobe) natuurlijk ook nog veel gebruikt, maar voornamelijk voor het verwerken van images en het maken van spectaculaire graphics. Nu kun je in illustrator 10 veel wat je met photoshop ook kan. Je kunt bijv. in illustrator gebruik maken van effecten i.p.v. filters in photoshop. Het voordeel hiervan is dat je de vectoren behoudt en dus nog snel dingen aan kan passen. Ik heb me hier bij photoshop vaak mee in de vingers gesneden dat ik later nog iets wilde veranderen en soms was de 'history' functie dan niet genoeg.
Nu vraag ik me af hoe jullie hier over denken. En wat jullie manier van werken is bij het vervaardigen van een website. Maken jullie bijvoorbeeld ooit gebruik van slices in illustrator of importeren jullie alles in photoshop waarna je daar de slices maakt.
Wat ik dus wil weten is wat jullie werkwijze is in het maken van websites. Ik heb de mijne hieronder beschreven met de bijkomende problemen:
- design maken in illustrator (wel afhankelijk van website) en wel alles in aparte lagen ook de up down over statussen van bepaalde buttons. Indien nodig images psd files importeren in illustrator.
- Wanneer alles 'klaar' is het zaakje importeren in photoshop en voor elke button status een laag aanmaken. Dan maak ik slices en exporteer ik deze apart door iedere laag steeds visible te maken. Het probleem wat ik hier dan wel weer te maken heb met pixels, dus als er iets verandert moet ik deze handeling weer opnieuw doen (dus aanpassen in illustrator, importeren in photoshop en alles weer opnieuw opslaan). Ook is mij onduidelijk hoe ik hier een spacer kan maken van bijv. (1 px X 130 px) die als achtergrond moet dienen. Ik doe dit nu nog steeds apart met de croptool maar het lijkt me dat dit makkelijker kan.
- Daarna edit ik de html in dreamweaver en maak ik het zaakje af.
Ben benieuwd naar jullie. eneeuh... Laat dit een leerzaam topic worden
Nu vraag ik me af hoe jullie hier over denken. En wat jullie manier van werken is bij het vervaardigen van een website. Maken jullie bijvoorbeeld ooit gebruik van slices in illustrator of importeren jullie alles in photoshop waarna je daar de slices maakt.
Wat ik dus wil weten is wat jullie werkwijze is in het maken van websites. Ik heb de mijne hieronder beschreven met de bijkomende problemen:
- design maken in illustrator (wel afhankelijk van website) en wel alles in aparte lagen ook de up down over statussen van bepaalde buttons. Indien nodig images psd files importeren in illustrator.
- Wanneer alles 'klaar' is het zaakje importeren in photoshop en voor elke button status een laag aanmaken. Dan maak ik slices en exporteer ik deze apart door iedere laag steeds visible te maken. Het probleem wat ik hier dan wel weer te maken heb met pixels, dus als er iets verandert moet ik deze handeling weer opnieuw doen (dus aanpassen in illustrator, importeren in photoshop en alles weer opnieuw opslaan). Ook is mij onduidelijk hoe ik hier een spacer kan maken van bijv. (1 px X 130 px) die als achtergrond moet dienen. Ik doe dit nu nog steeds apart met de croptool maar het lijkt me dat dit makkelijker kan.
- Daarna edit ik de html in dreamweaver en maak ik het zaakje af.
Ben benieuwd naar jullie. eneeuh... Laat dit een leerzaam topic worden