[Iiyama VM Pro 454] Beeld verschuift na uit- en aanzetten

Pagina: 1
Acties:

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Ik heb deze monitor nu ruim een week en het begint me steeds meer op te vallen of misschien wordt het erger. Na het opstarten of het inschakelen na stand-by is het beeld verschoven en moet ik het bijstellen. Meestal is het een horiziontale verschuiving, maar soms ook verticaal. De horizontale verschuiving is het grootst: tot ongeveer 0.5 cm.

Ik heb de monitor op de aanbevolen resolutie en refresh draaien (1280 * 1024) @ 85 Hz.

Ik vind het een irritant verschijnsel en vraag me af of ik er wat aan moet (laten) doen. Of is dit acceptabel/normaal voor 19-inch monitoren?

Systeem

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 18:08

Arioch

<geek>

Ik heb de VM Pro 452, en ik heb dit probleem niet. Ik hoop voor jou dat je je garantie bonnetje nog hebt...

• Danny043
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ik heb het ook bij mijn vision master pro 454, best irritant. zolang je 1 delzelfde resolutie draait, valt het mee, maar het wordt pas echt vervelend als je meerdere resoluties draait. ik heb mijn windows desktop op 1280×1024, en spellen speel ik meestal op 1024×768. dan verschuift het beeld nog meer. en tis idd horizontaal. maarja, het is wel een bruut goede monitor, dus ik neem het maar voor lief O+

Verwijderd

Je kunt beter gewoon even wachten en niet direct weer met de instellingen gaan klooien. Na een tijdje is het beeld namelijk weer helemaal goed.

Verwijderd

vandenberg schreef op 10 November 2002 @ 23:52:
Ik heb deze monitor nu ruim een week en het begint me steeds meer op te vallen of misschien wordt het erger. Na het opstarten of het inschakelen na stand-by is het beeld verschoven en moet ik het bijstellen. Meestal is het een horiziontale verschuiving, maar soms ook verticaal. De horizontale verschuiving is het grootst: tot ongeveer 0.5 cm.

Ik heb de monitor op de aanbevolen resolutie en refresh draaien (1280 * 1024) @ 85 Hz.

Ik vind het een irritant verschijnsel en vraag me af of ik er wat aan moet (laten) doen. Of is dit acceptabel/normaal voor 19-inch monitoren?
Ik heb met mijn VM Pro 452 (op 1280@85) hetzelfde probleem, maar heb wel het idee dat het steeds minder wordt (heb hem nu ong. 2 maanden).
Volgens mij is dit verspringen niet normaal voor een monitor van deze kwaliteit (lees: prijs).
Ik zou het bedrijf waar je de monitor van hebt er in ieder geval van op de hoogte brengen en dan kijken of het minder wordt. Zoniet, dan heb je het meteen gemeld en moeten ze op zich in principe eigenlijk niet kunnen zeuren dat je het te laat gemeld hebt enzo.

Mijn huidige monitor is trouwens de 2e die ik van dit model heb; de vorige heb ik meteen weer naar de winkel teruggebracht, omdat de rechteronderhoek verkleurd was (terwijl er geen andere electr(omagnet)ische apparaten in de buurt stonden). Valt me toch tegen van Iiyama - hoewel ik wel zonder problemen deze nieuwe kreeg en ze verder een erg goed beeld geven, met veel instelmogelijkheden.

• Trek Y11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 05:39

Trek Y11

Eat my shorts

Heb dit probleem gehad met een VMP 451 dit werd steeds erger en op een gegeven moment gebeurde het tijdens het werken dat het beeld begon te verschuiven.

Hij is nu naar Teleplan, of die daar beter van wordt weet ik niet gezien de klachten hier.

Volgens mij kan je bij de meeste zaken binnen 8 dagen de boel ruilen ff kijken of dat nog gaat, ik zou er geen genoegen mee nemen iig.

What if this weren't a hypothetical question?

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 11:35
Stel je monitor eens in nadat ie ongeveer 30 min heeft aangestaan, monitoren moeten eerst even warm worden. Als je dat eenmaal gedaan hebt zal ie in het begin even verkeerd staan, maar zodar ie opwarmt staat ie weer goed

• wezzley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 19:45
inderdaad, dit is gewoon een kwestie van warm worden. Ik heb het ook bij mijn vmp 450.

• vandenberg
EelcoB schreef op 11 november 2002 @ 12:24:
Stel je monitor eens in nadat ie ongeveer 30 min heeft aangestaan, monitoren moeten eerst even warm worden. Als je dat eenmaal gedaan hebt zal ie in het begin even verkeerd staan, maar zodar ie opwarmt staat ie weer goed
Dit ga ik 's proberen, hoop dat het helpt. Iedereen bedankt voor de replies.

Systeem

Verwijderd

LOL. Ik heb ook net mijn beeldscherm terug gegeven aan een teleplan courier (VMP 452). Ik zit nu op zon mini leen vissekom te kijken :D
Maar er is nog zon topic als deze ergens op tweakers.
Daar staan nog meer problemen met de 45*. Naar mijn Id hadden die beeldschermen nooit op de markt gebracht mogen worden, niets dan problemen met die dingen...

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Ik heb het ook met mijn Iiyama HM704UTC. Maar je moet hem inderdaad gewoon even warm laten worden. Dan instellen. De volgende keren dat je dan je monitor aanzet, duurt het ongeveer 20 minuten en staat je beeld precies zoals je hem hebt afgesteld. Succes! 8)

Verwijderd

Ik heb het ook maar volgens mij is het iets me de drivers. Als je nl je resolutie veranderd met Beeldscherm Opties en daarna weer op je normale res terugzet staat je beeld weer goed.

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 10:57
Ik heb die 454 ook sinds een maand en heb in het begin ook zitten rommelen met de instellingen. Ik draai met 1152x864 bij 85hz en laat hem hier nu ook op staan.
Het verschuiven komt nu veel minder voor, heel soms als ie koud is, maar ik erger me er niet aan. Alles wordt ruimschoots gecompenseerd door die fantastische beeldkwaliteit die je bijna nergens ziet.

• vandenberg
Als de monitor 'warm' is, wordt het verschuiven inderdaad minder na uit- en inschakelen, maar perfect is het niet. De verschuiving is bij mij groter als de pc nog aan stond en de monitor (een paar uur) stand-by heeft gestaan. De verschuiving wordt dan ook niet gecorrigeerd als de monitor weer warm is.
Als de pc uit stond en de monitor stand-by, dan is er nauwelijks verschuiving na aanzetten. Na een potje Q3 treedt er ook verschuiving op, maar dat is misschien een driverprobleem.

Ik wil er verder niet te veel over zeuren (verder een prachtige monitor enzo), maar zelfs mijn vorige el cheapo Daewoo had dit niet, evenmin als de (oude, simpele) monitors die ik op mijn werk gebruik. Maar goed, een Teleplan-avontuur is het me absoluut niet waard.

Systeem

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:07

Rico

Wie dit leest is gek....

Dat is normaal bij Iiyama monitoren. Heb zelf 3x een VMP451 gehad en die deed dat ook.
Maar ook andere dingen....geometrie is niet goed te krijgen en als de monitor net aan staat zijn alle instellingen net even wat anders. Pas na 15 minuten warmdraaien begint het dan normaal te worden.
Voor mij nooit weer Iiyama. Heb nu een Philips 109P20 en echt perfect. Zo uit de doos goed. Betaal dus liever iets meer en dan gelijk een goede monitor.

• Danny043
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Rico schreef op 15 November 2002 @ 21:26:
Dat is normaal bij Iiyama monitoren. Heb zelf 3x een VMP451 gehad en die deed dat ook.
Maar ook andere dingen....geometrie is niet goed te krijgen en als de monitor net aan staat zijn alle instellingen net even wat anders. Pas na 15 minuten warmdraaien begint het dan normaal te worden.
Voor mij nooit weer Iiyama. Heb nu een Philips 109P20 en echt perfect. Zo uit de doos goed. Betaal dus liever iets meer en dan gelijk een goede monitor.
in de vmp451 zit bij een heeeeeeel veel modellen een productiefout. zie http://www.kieskeurig.nl/...69FF0051237F?opendocument en IIyama Pro 451 probleem en daar heb jij ook gereageerd.
na een paar maanden verschoof het beeld bij mij al bijna niet meer. in het begin stond ie echt telkens meer dan een halve centimeter van zn plek.
ik heb wel dat als ik een spel speel, op een andere resoltie dan mijn windows desktop, dat het beeld dan verschuift. dan zet je het beeld in het spel goed, en dan staat t weer fout als je weer in windows zit 8)7 die monitor zou de instellingen per resolutie moeten onthouden, maar dat doet ie niet :Z

Verwijderd

Monitor: VM Pro 454

Ik heb hetzelfde probleem als bovenstaand beschreven. Ik heb dit reeds gemeld
aan Iiyama in juli. De monitor is bij teleplan in september binnengeweest. Deze
week heb ik onderstaande reactie gekregen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
reactie Iiyama
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Geachte heer,

Excuus voor de latere reactie.
Wij hebben hier niet stilgezeten, een andere klant had exact hetzelfde probleem. Deze klant zat bij ons in de buurt en maakte het daarom ons eenvoudiger om de monitor even hierheen te halen.
Deze monitor heeft 3 dagen op test gestaan op meerdere systemen, veelvoudig opnieuw opgestart en standby. Er waren in totaal 2 verschillende systemen en 7 verschillende videokaarten getest, bij geen vam alle het probleem gezien. Nu heeft de dealer van deze klant een zwaardere voeding in de pc kast gemonteerd en hebben we daarna niets meer vernomen.
Helaas is het zo dat alle iiyama monitoren een gevoelige ingang hebben en daardoor erg snel op vervuilt signaal reageren, hier hebben we helaas geen invloed op.
Ik raad u aan om of een zwaardere voeding te monteren of een andere pc met bv een matrox videokaart te proberen.
Graag verneem ik uw bevindingen.

Met vriendelijke groet,
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Mijn reactie
Geachte heer,

Zelf heb ik reeds het scherm op 3 verschillende pc's getest. Verschillende
systeemconfiguraties heb ik reeds samengesteld om tot een diagnose te
komen. Zo heb ik alle oa alle geluidsapparatuur en transfo's verwijderd.
Het probleem doet zich voor bij elke van volgende configuratie.

Mogelijkheden:
Sis 650 onboard videokaart (Asus Barebone)
Matrox G450 DH 32MB DDR
MSI GF4 Ti4600

Enermax 450W
No name 300W
Asus flex ATX 200W

verschillende schermkabels
het gebruik van een APC UPS voor zowel scherm als PC

Het probleem doet zich nooit voor bij mijn SAMPO 19' of CTX 17' scherm.
Dit wijst steeds in de richting van het scherm. Indien het scherm zo gevoelig
is ligt het probleem/verantwoordelijkheid bij Iiyama en niet voeding/beeldkaart
producenten Uw opmerking:
"Nu heeft de dealer van deze klant een zwaardere voeding in de pc kast
gemonteerd en hebben we daarna niets meer vernomen." duidt niet aan dat
hiermee een oplossing gevonden is. Stilzwijgen is geen teken van bevestiging
of goedkeuren maar vaak van onmacht en moedeloosheid. Zelf zal ik nog enige
test doen waarvan ik u korteling op de hoogte zal houden.

Met vriendelijke groet,
Pagina: 1