[Win XP] Energiebeheer

Pagina: 1
Acties:

• TheKHing
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-01 11:00
Ik weet eigenlijk net precies waar mijn probleem thuis hoort maar volgens mij heeft het iets te maken met energiebeheer en win xp.

Het eerste probleem wat ik ondervond was dat mijn computer niet in de slaapstand wou gaan, volgens win xp zou het kunnen komen omdat ik niet de nieuwste drivers van mijn geforce 4 mx 420 heb geinstalleerd, terwijl ik toch de allernieuwste van de site van nvidia heb gedownload. Alhoewel ik tijdens de installatie wel een of andere melding kreeg van niet compitabele drivers, dat ze te oud zijn ofzo..... dus hier zou het misschien aan kunnen liggen maar ik weet dan niet welke drivers ik dan moet downloaden.

Het tweede probleem is dat mijn aan/uit knop niet meer werkt, ik kan er dus alleen de computer mee aanzetten en in win xp doet die helemaal niks. Ik kan mijn computer nu alleen maar uitzetten met dat uitknopje op mijn toetsenbord of met win xp in het start menu, dit is op zich niet zo'n ongelooflijke ramp, maar ik vind het toch wel vreemd...... :?

Het laatste probleem waar ik mee zit, is dat mijn tweede harde schijf (net erin gezet) zich zelf na een bepaalde tijd uitschakelt, als ik hem niet gebruik. Dit heb ik liever niet.

Volgens mij heeft dit allemaal te maken met energiebeheer in windows en ook met enegiebeheer in mijn bios, ik heb met die instellingen allemaal al wat gespeeld, maar volgens mij gebeurt er niet veel. Mijn specs zijn: p3 500 mhz, 128 mb ram, 2x seagate hdd (8gb en 6,5 gb) en gf 4 mx 420.

Wie o wie kan mij helpen? _/-\o_

http://www.thekhing.cjb.net - zet iets in het gastenboek, is leuk!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:47

mutsje

Certified Prutser

combinatie bios settings en software settings. Zet eerst je settings in de bios eens terug naar de default inzoverre je ze niet getweaked hebt. Dan kun je in powersettings ook nog terugzetten naar default. Vanuit daar weer langzamerhand gaan kijken of je softpoweroff endergelijke wilt.

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 07:39
Je kan bij apparaatinstellingen aangeven of windows je harde schijf (bij eigenschappen) mag uitschakelen om energie te besparen. Dus dit kun je uitzetten iid geval.

• TheKHing
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-01 11:00
ik heb de bios weer naar default gezet en er veranderd niets, ik kan nog steeds niet naar slaapstand en de echte poweroff button doet nog steeds niets, welke opties moet ik precies veranderen

http://www.thekhing.cjb.net - zet iets in het gastenboek, is leuk!