Hoe 'draagbaar' is een DVD speler?

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-02 12:15

Booster

Superuser

Topicstarter
Ik ben aan het overwegen een DVD speler te kopen. De speler zal niet alleen thuis gebruikt worden maar ook bij vrienden (en op lanparties), om eens in de paar weken een filmpje te kijken.
Het lijkt me dus handig om eens te onderzoeken hoe 'draagbaar' DVD spelers zijn. Het idee is om een stevige flightcase te maken waar ik de DVD speler in kan vervoeren.

Het budget voor de speler is ongeveer 200 euro. (Kan nog wel iets bij indien dat nodig blijkt)
Het zal dus altijd uitdraaien op een budget DVD-speler. Ik verwacht niet dat dit een enorm probleem is gezien men VHS gewend is.

Zijn er meer mensen die regelmatig met hun DVD-speler aan het sjouwen zijn en is dat voor de speler ook nog enigsinds te overleven?

[edit]
Als toevoeging, als ik kijk naar de merken die budget DVD spelers maken dan zou mijn voorkeur uitgaan naar Pioneer. :)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Voor 200 Euro heb je wel een leuke speler hoor.. ik heb een JVC S302; speelt alles behalve non-regio 2.. maar dat maakt me niets uit..

Pioneers zijn allesvreters; en die heb je denk ik ook wel in die prijsklasse...

De "draagbaarheid" van mijn JVC is niet zo geweldig te noemen; ik heb een afgelopen zaterdag meegenomen naar een vriendin om lekker een SVCDtje te kijken, gaat dat ding niet eens meer open..

En ik heb um nog wel in de originele doos meegenomen... die gaat dus nog maar 2 ritjes maken, en dat is:
1. retour megapool
2. retour naar huis na reparatie of vervanging

Waar als je er een flightcase omheen maakt zal dat ding goed beschermd zijn..

Pvouput live

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
M'n voorkeur gaat toevallig wel uit naar een Pioneer, die zijn redelijk te krijgen in die prijsklasse. Ik heb wel gelezen dat de kwaliteit zichtbaar minder is in verhouding tot niet-budget spelers maar dat is natuurlijk altijd wel :)
De Pioneer lijkt een zeer redelijke prijs/kwaliteit verhouding te hebben.

Wel jammer dat de JVC meteen na vervoer al problemen had met het laadje. Behoorlijk cruciaal als je er nog een DVD in wilt proppen :+
Voelt het model verder wel stevig aan? Ik las her en der dat Pioneer redelijk netjes afgewerkt is en dus mogelijk ook wat steviger dan gemiddeld.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-03 10:13
Ik neem mijn JVC speler ook weleens mee naar een vriend en dat gaat altijd oke.
Zolang je 'm maar goed beschermt.
Ik doe 'm altijd in de originele doos met piepschuim.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Krypt
Edit knopje gebruiken is moeilijk...

Pvouput live

• Krypt
De JVC is wel stevig te noemen ja... is lekker licht, mooi afgewerkt... weinig poespas, lekker functioneel (zoals ik van JVC gewend ben eigenlijk)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/krypt/DSCF2821.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/krypt/DSCF2822.JPG

Let niet op de kleur... ik ben namelijk over aan het gaan op zilver; oude toren wordt vervangen...

Pvouput live

Verwijderd

Pioneer 350s is een hele goede in je prijsklasse

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Tot op heden ben ik inderdaad op de Pioneer DV350 uitgekomen als beste model voor mijn geld.
Wellicht dat er nog mensen zijn die dit type speler overal mee heen zeulen?

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:49
Ik hep mijn philips al een keer of 10 meegenomen op de scooter in een sporttas met kussens erin.
En ik rijd toch niet echt langzaam of voorzichtig ofzo.
Mijne werkt nog steeds perfect hoor.

• Exirion
  • Laatst online: 22:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Booster schreef op 11 November 2002 @ 09:39:
Tot op heden ben ik inderdaad op de Pioneer DV350 uitgekomen als beste model voor mijn geld.
Wellicht dat er nog mensen zijn die dit type speler overal mee heen zeulen?
Ik zeul 'm niet mee, maar hij bevalt mij perfect. Hij is heel erg plat en de kwaliteit is voor het geld erg goed. Het netsnoer zit met een plug aan de speler dus je kunt 'm helemaal ontdoen van snoeren waardoor ie makkelijk mee te nemen is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Exirion schreef op 11 november 2002 @ 09:49:
Het netsnoer zit met een plug aan de speler dus je kunt 'm helemaal ontdoen van snoeren waardoor ie makkelijk mee te nemen is.
Dat is ook wel handig inderdaad. Vervelend als iets door gemeuk met snoeren niet netjes in een case past :)

Tot op heden lijkt het erop dat de verschillende DVD spelers aardig opgewassen zijn tegen vervoer, zolang ze maar redelijk verpakt worden.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Mijn Philips 622 draag ik ook regelmatig mee naar vrienden.
So far so good. Vaak neem ik niet eens de moeite om de speler in de doos te stoppen. Stevige rugzak is voldoende.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 08:33
moet je dus even een goede flightcase maken

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Ik verwacht wel dat dat gaat lukken :)

Extra ervaringen blijven welkom.

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:10
ik heb ook een jvc s302 en met een digitale uitgang is hij heel makkelijk te vervoeren met scart is het wat meer handelingen mja hijs degelijk
Pagina: 1