Toon posts:

Screamer (ja, dat oudje!) onder Win98SE...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe je Screamer (ja, dat arcade racespel uit 1995) onder Win98SE aan de praat kunt krijgen? Het wil me totaal niet lukken... Ook niet als ik via de DOS prompt (voor het opstarten van Win gekozen) alles probeer te 'setuppen'. Dat setuppen werkt wel, maar vervolgens wil 'ie niet lopen.

Ik zou 'm graag nog eens uitproberen... Help!

Verwijderd

als ik jou was zou ik het spel gewoon installeren, en dan opnieuw opstarten in msdos modus, en dan zorgen dat je de benodigde dos drivers voor geluid muis etc hebt geinstalleerd. Op die manier draaiide ik het spel altijd. Een andere optie is een MSdos opstartdiskette, met drivertjes.
Conclusie: Niet in windhoos runnen maar in MSdos... tis immers een dos spel naar ik meen

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik heb hier nog een Gamehead cd met de Screamer demo en ik meen me te herinneren dat ie het alleen deed als je in MS-DOS opstartte. Ik had toendertijd win95. Stond geloof ik expliciet vermeld in de readme dat het spel in pure MS-DOS het deed.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-01 01:07
yup
ff peeceetje in pure dos opstarten
zorgen dat je drivers allemaal werken onder dos en dan setuppen
en dan spelen maar.......

Verwijderd

Topicstarter
Pfff. DOS drivers.... Shit zeg, kan ik weer gaan klooien met autoexec.bat en config.sys... Da's een tijd geleden!!!

het is me trouwens wel (even) gelukt het spel te spelen in Win98 door in DOS de geluidskaart op NONE te zetten. Maar na twee rondjes vloog 'ie eruit.

Maar...!!!
Ik vond het wel errug leuk om 'm weer eens te spelen! 't Was toen een dikke hit, vond ik, en ik vond hem nu nog lollig! Het viel me erg mee hoe het er uit zag. Ik heb wel eens oude spelen (sommige jonger dan Screamer) opnieuw gespeeld en soms schrok je je te pletter. Maar Screamer (in de high res mode, strath.exe... ;)) is nog steeds lollig om te doen. Helemaal niet vreemd dat het toendertijd zo'n indruk op me maakte!

Okay, die DOS drivers... waar haal ik die nu weer vandaan... ;)

Verwijderd

Gewoon via Google.

Even je gegevens intikken van wat je zoekt, en hoppa kaas :)

Overigens is je soundblaster (of equivalent) niet zo moeilijk onder DOS werkend te krijgen.
Ook hier: Goole is your man :)

Verwijderd

Topicstarter
Hm, nou, zal wel, maar ik kan voor m'n Live 1024 dus geen DOS drivers vinden...

Verwijderd

Je Live werkt als een SB, dus...

Je Autoexec zal er voor DOS ongeveer zo uitzien:

SET SOUND=C:\PROGRA~1\CREATIVE\CTSND
SET BLASTER=A220 I5 D1 H5 P330 E620 T6
Pagina: 1