• SuperJERK
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07-2025
Aangezien ik een heel zooitje wachtwoorden op internet heb ben ik opzoek gegaan naar een makkelijke en veilige manier op deze op te slaan / niet meer te hoeven onthouden.

Na een beetje speurwerk kwam ik op deze site
http://www.digitalpersona.com/Solutions/home.html
Waar dus informatie staat over dit dingetje,
Afbeeldingslocatie: http://www.superjerk.com/URU_Personal_Sensor.jpg

Dit apparaat kan bijv. al je internet wachtwoorden voor je onthouden en doormiddel van het uitlezen van je vingerafdruk vult deze dan de juiste username / password combinatie voor je in. En als ik het goed gelezen heb kan je voor iedere vinger een andere combinatie nemen (oftewel voor de tweakers onder ons met een clown is dit erg makkelijk.)

Ik ben nog opzoek gegaan naar alternatieven, maar deze kwamen met verschillende tests slechter (of beter maar ongelofelijk veel duurder) uit de bus.

Hier een aantal links met verdere informatie,

Review op PCMagazine
Test door www.biometritech.com
PCMall info en kopen
Review van Cheapgeek
Stukje over "BIOMETRICS" beveiliging

De goedkoopste prijs voor dit dingetje wat ik heb kunnen vinden is 75.45 dollar op Provantage. Als het apparaat interessant genoeg is ga ik em denk ik bestellen. Misschien dan iets voor een inkoopactie, aangezien de verzendkosten 43.45 dollar is (!).

Wat is jullie mening over dit apparaat, handig / niet handig? Waarom niet?

Edit: extra link toegevoegd
Edit2: link Cheapkeep toegevoegd.

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Handig vind ik dit apparaat in ieder geval wel.

Stel je voor dat je een computer in de huiskamer hebt staan. Je komt aanlopen, legt je vinger op dat ding en je logt automatisch in (zal vast wel een functie zijn). Makkelijker kan niet.

En ook voor het niet onthouden van wachtwoorden heel handig.. Soort van superpassword maar dan niet van wat iemand weet, maar wat iemand is.

Expanding the inexpandable

• SuperJERK
En ook voor het niet onthouden van wachtwoorden heel handig.. Soort van superpassword maar dan niet van wat iemand weet, maar wat iemand is.
Dat zou dus voor mij de hoofdreden zijn om dat ding aan te schaffen. Zeker omdat je met meerdere verschillende username/password combinaties op dezelfde site in kan loggen.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ehm, ok, dus dat apparaatje slaat je wachtwoorden ergens op de pc op, wat dus leuk door derden te achterhalen is. Op een briefje schrijven wat je in je portomonee hebt zitten is veel veiliger :+ Als je je wachtwoorden niet kan onthouden heeft windows een handig programmatje in IE zitten dat automatisch je wachtwoorden opslaat en invult wat dus goedkoper is.

MechWarrior || Monsters Game

• SuperJERK
GambitRS schreef op 10 november 2002 @ 23:09:
ehm, ok, dus dat apparaatje slaat je wachtwoorden ergens op de pc op, wat dus leuk door derden te achterhalen is. Op een briefje schrijven wat je in je portomonee hebt zitten is veel veiliger :+ Als je je wachtwoorden niet kan onthouden heeft windows een handig programmatje in IE zitten dat automatisch je wachtwoorden opslaat en invult wat dus goedkoper is.
Wachtwoorden worden gecodeerd opgeslagen, natuurlijk kan dat ook gekraakt worden, maar dat is met alles wat je op de computer bewaard (en dat geldt al helmaal voor dat stukkie code van windows voor het opslaan van wachtwoorden). Tevens vind ik dat programmaatje van Windows absoluut niet handig. Tevens kan iedereen dan gebruik van je wachtwoord maken.

Verwijderd

SuperJERK schreef op 10 november 2002 @ 23:04:
[...]

Dat zou dus voor mij de hoofdreden zijn om dat ding aan te schaffen. Zeker omdat je met meerdere verschillende username/password combinaties op dezelfde site in kan loggen.
Ahum.
Zoiets heet cloon.
Daar zijn wij hier niet van gedient.

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:16
Uhhh welke vinger hoorde ook alweer bij welke clone ??

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 23:53:
[...]

Ahum.
Zoiets heet cloon.
kan toch ook zijn dat het gewoon 2 gebruikers van een site zijn op 1 computer :?

maar dit apparaatje lijkt me ook handig, maar ik vind het zn geld niet waard, en ik heb btw maar een paar verschillende wachtwoorden.
als je 1 wachtwoord van me hebt, kan je op VEEEEL sites inloggen

Verwijderd

Tja, ik gebruik al een tijd zoiets op m'n werk en het is wel makkelijk, maar veilig is het zeker niet, het is heel makkelijk om een vingerafdruk op zo'n ding te vervalsen.

Als je het net hebt gebruikt blijft er een laagje vet van jou vinger zitten op het apparaat, dit komt overeen met jou vingerafdruk. Als je nu een gummy beertje neemt, deze nat maakt en dan op het apparaat drukt kun je het apparaat doen denken dat er een vinger op zit.

Voor gewoon huis, tuin en keuken gebruik is het ideaal, maar zoals al eerder werd gezegt, een stukje papier is veiliger.

Edit:

Even de link erbij gezocht, het is dan wel van The Register maar het is echt zo :)

• SuperJERK
Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 00:34:
Als je nu een gummy beertje neemt, deze nat maakt en dan op het apparaat drukt kun je het apparaat doen denken dat er een vinger op zit.
Dit apparaat checkt als het goed is ook de lichaamswarmte dus dat verhaal met een gummy beertje zal als het goed is niet werken. Maar als ik dat ding eventueel koop ga ik dat natuurlijk wel ffies proberen :)

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
gebruik je warm water voor het gummibeertje :D

Ik vind dit er wel leuk uit zien, en het heeft ook wel een aardig hebbeding gehalte, maar ik onthou mijn passwords wel gewoon. Vind het niet meer dan 100 euro (incl verzendkosten dan) waard om dat ding mn passwords te laten onthouden...

• SuperJERK
Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 23:53:
[...]

Ahum.
Zoiets heet cloon.
Als je mijn openingspost had gelezen had je geweten dat ik dat wist ;)

Tevens heet het helemaal niet voor iedere site een clone. Voor sommige sites is namelijk erg handig terwijl het dan geen clone heet. Neem als voorbeeld bijv. een site als Nedstat. Ik heb verschillende sites, dus ook verschillende Nedstat tellers.

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Compaq heeft er ook een in hun catalogus staan kheb em helaas ff niet bij de hand.

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• SuperJERK
menn0 schreef op 11 November 2002 @ 00:03:
Uhhh welke vinger hoorde ook alweer bij welke clone ??
Je schrijft gewoon op elke vinger de naam van de clone ;)

Als het goed is kan je de username ook gewoon kiezen voor als je niet meer weet welke vinger je moet gebruiken. Na het kiezen van de username zal er om de juiste vinger gevraagd worden.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:22
Lekker als je een fomrat C moet doen na een crash...
Ben je al die gegnereerde wachtwoorden kwijt etc |:(
Wordt lastig terughalen als je het wachtwoord niet kan laten toemailen oid...

• SuperJERK
Cutebritney schreef op 11 November 2002 @ 08:58:
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld... je kan gewoon je wachtwoorden gebruiken die je nu ook al gebruikt. Tevens kan je je wachtwoorden bij sites meestal gewoon laten toemailen door je username of emailadres in te vullen. Tevens doe ik nooit na een crash format C: maar zet ik de HD in een andere computer over en backup ik z'on beetje alles (ja ik heb ooit eens een goeie crash gehad waardoor ik 1,5 jaar emails ben kwijtgeraakt... en daar leer je van ;))

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Cutebritney schreef op 11 november 2002 @ 08:58:
Uiteraard maakt de tweaker zeer regelmatig zijn backups :+

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 17:57
ahahaha dat stelt niets voor, leees ff de ct van vorrige maand geloof ik, of eerder, stond een heel stuk over het voor de gek houden van die dingen in, meesterlijk simpel!

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 23:53:
[...]

Ahum.
Zoiets heet cloon.
Daar zijn wij is de T.net crew hier niet van gedient.
denk dat zo'n apparaatje snel gekraakt is. :)

• SuperJERK
PsYgHo schreef op 11 november 2002 @ 12:56:
ahahaha dat stelt niets voor, leees ff de ct van vorrige maand geloof ik, of eerder, stond een heel stuk over het voor de gek houden van die dingen in, meesterlijk simpel!
Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 13:00:
[...]
denk dat zo'n apparaatje snel gekraakt is. :)
Natuurlijk zijn die dingen altijd te kraken, maar op wat voor manier deed CT dit dan? Ik heb namelijk nog ffies verder gezocht en dit gevonden.

[q]We couldn't break into systems protected by U.are.U through fake finger or lifted fingerprint techniques as we could with most of the other devices tested.
bron: http://www.networkcomputing.com/910/910r1.html
[q/]

Oftewel andere apparaten konden wel misleidt worden, maar de U.are.U niet.

Ik heb verder nog gezocht of dit apparaat al gekraakt was, maar dus niet gevonden.

Verwijderd

Komt natuurlijk nog BTW en Invoerrechten bij ?

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03-2025

GUBO

Jij hier ?

Is wel leuke hebbe dingetje, maar vind hem veels te prijzig.

• SuperJERK
Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 15:03:
Komt natuurlijk nog BTW en Invoerrechten bij ?
Btw kennen ze volgens mij in de VS niet (of die zit al standaard bij de prijs). Invoerrechten hoef je met een beetje mazzel niet te betalen. Alleen als de douane toevallig dat pakketje onderzoekt, maar dat is dus een hele kleine kans. Vaker worden pakketjes met CD's of DVD's tegengehouden.

Verwijderd

Je moet er wel 19% Nederlandse BTW over betalen bij invoer.

• Icetree
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-04-2022
Dit apparaat lijkt mij zeer cool en daarom wil ik wel mee doen als er een inkoop actie komt, maar ik zal eerst nog ff zoeken als ik hem ergens goedkooper kan vinden.

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
SuperJERK schreef op 10 november 2002 @ 22:50:
Dit apparaat kan bijv. al je internet wachtwoorden voor je onthouden...
Dat kan je browser toch ook al? Mij wordt dat in ieder geval gevraag wanneer ik op en nieuwe site een wachtwoord in moet vullen: 'Do you want to store this password for your next logon? Yes, No, Never for this site'. En nee, dat gebeurt niet cookie based, dat doet echt m'n browser zelf. :+

Maar ook voor systeem log-on is het misschien handig, het is allicht sneller dan je gebruikersnaam en wachtwoord intikken. (Die gebruik je al wel neem ik aan, anders is zo'n gadget ook behoorlijk nutteloos :X)

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• SuperJERK
Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 20:26:
Je moet er wel 19% Nederlandse BTW over betalen bij invoer.
Als je pakketje er natuurlijk uit wordt gehaald, of is dat voor alle paketten?

• SuperJERK
cybersnow schreef op 11 november 2002 @ 20:27:
Dit apparaat lijkt mij zeer cool en daarom wil ik wel mee doen als er een inkoop actie komt, maar ik zal eerst nog ff zoeken als ik hem ergens goedkooper kan vinden.
Als je em ergens anders goedkoper kan krijgen hoor ik dat graag! Ik kon geen goedkopere sites vinden welke paketten naar Nederland versturen.

• Icetree
Hoi,

De prijs die jij had gevonden is wel een van de goedkoopste ja,
ik heb wel nederlandse dealers gevonden maar ik kan er niks over vinden op hun homepage over de prijs

Verwijderd

Ik voel een aankoopactie, ik doe iig zeker mee! leuk ding

• SuperJERK
cybersnow schreef op 12 november 2002 @ 23:34:
Hoi,

De prijs die jij had gevonden is wel een van de goedkoopste ja,
ik heb wel Nederlandse dealers gevonden maar ik kan er niks over vinden op hun homepage over de prijs
Had je misschien een lijstje van die dealers. Ik bedoel ik ben de beroerdste niet (;)) en wil best wel ffies bellen.
Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 00:23:
Ik voel een aankoopactie, ik doe iig zeker mee! leuk ding
Nou dan ben jij als het goed is nummer 3 :)

• Icetree
van nederland is dit de enige reseller :

Njama BV
De Waal 18G
Best, NB 5684 PH
Netherlands
+31 499 464770
+31 499 464772 (fax)
www.njama.com
marco.spoel@njama.com

van belgie is dit de enige reseller :

ALFA SYSTEMS NV
24, Mechelseweg
Hombeek, B-2811
Belgium
+32-(0)1545.1160
+32(0)15.45.1165 (fax)
www.alfasys.be
eric@alfasys.be

ik hoop dat dit genoeg info is!

• SuperJERK
Thanks!

Ik zal ze ffies bellen / mail sturen.

Hoe ben je eigelijk aan die adressen gekomen? Ik heb ook gezocht maar niks kunnen vinden.

Edit: Aangezien ik niet echt tot morgen kon wachten heb ik maar eerst ffies een mailtje naar deze twee bedrijven verstuurd. Als ik een antwoord heb post ik deze natuurlijk hier ffies.

• SuperJERK
Het belgische bedrijf heeft al een reply verstuurd:

> U.are.U Fingerprint Personal Edition Eindgebruikersprijs: @ 139.00 Euro
> Indien u beschikt over een BTW nummer ....... Dealerprijs: : @ 104.25 Euro
> Uit voorraad leverbaar
>
>Verzendingskost @ 19.50 Euro

Ik heb zelf een BTW nummer dus we kunnen de dealerprijs aanhouden, helaas is dan de prijs nog steeds te duur vergeleken met die van Provantage (welke 75.45 dollar is). Het enige voordeel van dit bedrijf is natuurlijk dat je gewoon in het Nederlands je emails kan versturen en dat als er iets mis is met zo’n apparaat je deze ook makkelijker terug kan sturen.

Nou is het wachten op dat Nederlandse bedrijf, want als dat bedrijf een beetje goedkope prijs heeft dan kunnen we misschien op de verzendkosten besparen door de bestelling gewoon bij het bedrijf af te halen.

• Icetree
Hoi,

De adresen van de dealers heb ik gevonden op de homepage van de u.are.u fingerscanner.

Link:

http://www.digitalpersona.com/Partners/reseller.html

Ik vind €104,25 trouwens wel meevallen, dus als we hem gaan ik kopen doe ik zeker mee.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
voor elke vinger een andere combi?

dat is wetenschappelijk onmogenlijk...

als je vingers hebben hetzelfde patroon, kijk maar is goed. (ja het is wel wat verschoven, maar het is hetzelfde)

hoe zouden ze anders bij de politie iemand herkennen, als ie alleen maar een afdruk van zijn wijsvinger heeft.. |:(

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• SuperJERK
BasieP schreef op 15 November 2002 @ 08:37:
voor elke vinger een andere combi?

dat is wetenschappelijk onmogenlijk...

als je vingers hebben hetzelfde patroon, kijk maar is goed. (ja het is wel wat verschoven, maar het is hetzelfde)

hoe zouden ze anders bij de politie iemand herkennen, als ie alleen maar een afdruk van zijn wijsvinger heeft.. |:(
Iedere vinger heeft zijn eigen patroon. In de verschillende reviews van dit apparaat kan je lezen dat het niet mogelijk is om met de vingerafdruk van de eene vinger in te loggen terwijl er een andere vinger daarvoor geregistreerd is. Dus wat jij zegt is niet waar...

Edit: "De vingerafdrukken zijn 75 jaar lang door de FBI verzameld op de in Amerika inmiddels beruchte fingerprintcards. Dat zijn kartonnen kaarten waarop van elke vinger van je twee handen een geïnkte kopie staat"
Bron: http://www.cs.kuleuven.ac.be/~ade/.WWW/WAVE/knack00.html

Als iedere vinger hetzelfde zou zijn, waarom maken ze dan van twee handen van alle vingers een afdruk?

• SuperJERK
cybersnow schreef op 15 november 2002 @ 08:20:
Hoi,

De adresen van de dealers heb ik gevonden op de homepage van de u.are.u fingerscanner.

Link:

http://www.digitalpersona.com/Partners/reseller.html

Ik vind €104,25 trouwens wel meevallen, dus als we hem gaan ik kopen doe ik zeker mee.
Stom.. ik heb de hele pagina met resellers niet eens gezien. |:(

Ik heb helaas nog niks van dat Nederlandse bedrijf vernomen. Dus ik wacht nog ffies en daarna ga ik ze wel bellen.

• SuperJERK
Het Nederlandse bedrijf heeft nu ook geantwoord;

>Home solution: (U.are.U personal)
>
>85111-001 Complete plug-n-play USB fingerprint security oplossing voor >individueel werkstation.
>
> Inclusief 3 applicaties op CD, sensor en een quick-start kaartje.
>
> Deze oplossing support windows XP, Me & 98.
>
>
>U.are.U personal: 85111-001 € 99,=
>
>Bovenstaande prijzen zijn exclusief;
>19% BTW, Verzendkosten (afhankelijk van het aantal wat u wilt bestellen)
>
>Deze offerte heeft een geldigheid van 30 dagen.

Ik weet nu niet welke goedkoper is, het Nederlandse bedrijf of het Belgische. Hebben ze in belgie ook zoiets als BTW? Nouja als ik zeker weet hoeveel mensen mee doen kan ik het natuurlijk altijd nog ffies over de prijs hebben. Ook blijft natuurlijk het importeren uit de VS nog een optie, omdat het dan nog goedkoper is.

Verwijderd

ik doe ook mee als er een inkoopactie komt

• Icetree
Volgens mij kunnen we hem beter uit belgie bestellen, met een btw nummer zodat ie dus €104 is, omdat er het bij die nederlandse exc btw is .

Verwijderd

handig!! loop je binnen als je pc al aan staat vinger dr'op en pc'en maar!!!

• SuperJERK
Ik ben nog bezig naar het zoeken van een goedkopere oplossing.. dus 'Hold on' ;)

• Icetree
Hoe goedkopere oplossing... :)

• SuperJERK
cybersnow schreef op 29 november 2002 @ 13:08:
Hoe goedkopere oplossing... :)
Dit zelfde apparaat maar dan dus goedkoper laten importeren... (dus geen ander apparaat)
Pagina: 1