Toon posts:

[Beeldscherm]Vaag "ghosts" achter plaatjes/text etc.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo :D

Ik heb since kort een nieuwe beeldscherm gekocht! Een 21 inch van de merk Acer, type 211c. Nu is het wel heel leuk en aardig zo'n groot beeldscherm alleen ik krijg een heel vaag "ghoste (hoe je et ook maar wil noemen)" clone acher plaatjes en texen enz. beeld is gewoon niet sherp. :'(
Nu heb ik van alles geprobeerd: Herz verstellen, resolutie, nieuwste drivers van mijn GF4, met die knopjes lopen knoeien van mijn beeldscherm en ga zo maar door.
Nou hoor ik van iemand dat het ook aan mijn kabel kan liggen (die van mijn scherm naar mijn video kaart gaat). Nu zit er zo'n standaard kabeltje in. Maar dan moet ik zo'n BNC kabeltje in doen (dat is zo'n kabel met die ronde plugjes voor je monitor en zo'n gewone plug voor je video kaart). Ik ben het dus niet zeker of dit helpt en ik wil niet zo'n dure kabel kopen als het toch geen nut heeft :|
Duss.. weet iemand of dit zal helpen? of een andere oplossing weet? :?
Thanx alvast! :)

Verwijderd

Kunnen de filters van je kaart zijn. Nvidia kaarten staan bekend om hun ghosting op hoge resoluties/refresh-rates

Verwijderd

Dit probleem is al vaker behandeld. Het probleem wordt (meestal) veroorzaakt door slecht hoogfrequent gedrag in de verbinding tussen je videokaart en je monitor.
Dit op zijn beurt kan veroorzaakt worden door:
slechte (verleng)kabel
slechte KVM switch of zo

Als het de kabel die je nu gebruikt bij de monitor werd meegeleverd, lijkt die me niet de oorzaak. Als die echter van b.v. je oude monitpor afkomstig is, kan dit goed de oorzaak zijn.

Verder kan wat Bjorntje ook van toepassing zijn (ik houd me wat dat betreft niet zo bezig met het interne van videokaarten); het komt uiteindelijk ook neer op slecht hoogfrequent gedrag, maar je kunt er echter minder aan doen.

Verwijderd

Topicstarter
Okey..
Dus kan ik er wat tegen doen?? :?
en Ja.. die kabel die ik nu heb kwam bij mijn scherm.