Toon posts:

[NT4]Na herinstallatie kunnen w2k pc's niet meer aanmelden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mn NT4 servertje opnieuw moeten installeren. Nu kan ik met de windows 2000 computers niet meer aanmelden. Dit is op te lossen door naar 'netwerk-identificatie' (in 'systeem') te gaan en de wizard volgen. Vervolgens wordt er ook een nieuw gebruikersaccount aangemaakt, maar dat wil ik juist niet omdat er nogal lastige programma's op de pc van mn pa staan (zonder goed te gebruiken import opties).

Is er dus een manier om van het oude account gebruik te blijven maken, en dat dus alle instellingen (en e-mail's, adresboeken e.d.) allemaal onaangetast blijven?

bvd.

Verwijderd

Waarom zodat niet werken ? je moet in iedergeval wel de zelfde benamingen blijven gebruiken. Voor de rest je gebruikers profiel kun je copieren, tenminste ik denk dat je dat bedoelt er wordt misschien een nieuw profiel aangemaakt voor de gebruiker. Wat je dan doet : copieer de inhoud van het "oude" profiel in het nieuw aangemaakte profiel.. dat heb ik hier ook wel eens gedaan ... nooit problemen mee gehad ...

• roush
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 08:40

roush

Trust no 1

Ik neem aan dat je winnt4 server een pdc was. Als je die opnieuw inricht, zonder een BDC tijdelijk als pdc in te richten, dan raak je je accountgegevens kwijt. Zowel van de gebruikers als van de computers.

Nu kan je die win2k machine weer aanmelden bij het nt4 domein, en zal de computer zich weer kunnen aanmelden op de server. De gebruiker zal alleen een nieuw profiel krijgen, omdat de sid is gewijzigd.

In welk programma werden alle emails en adressen bewaard? Outlook Express zeker ? Je zou kunnen proberen om vanuit de nieuwe profielen gewoon alles weer te importeren.

Beter had geweest om een BDC tijdelijk neer te klappen, dan hadje dit probleem niet gehad B)

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zou je die account-gegevens op de server dan alleen kunnen aanmaken als je een nieuwe gebruiker toevoegt? Lijkt me stug... Dat moet anders kunnen lijkt mij.

Ik heb trouwens geen mogelijkheid om een bdc neer te zetten, tenminste geen haalbare mogelijkheid zodat het me tijd scheelt.

Ik wacht nog even...