Goedkoop systeempie, is dit wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 10:39
AMD Duron 800 / 1200 € 30,- / € 44,-
MSI MS-6380 € 45,-
256MB PC133 SDRAM (Apacer) € 44,-
Case AOpen € 50,- / € 75,-
Asus V7100 GeForce2 MX € 50,-
-----------------
€ 219,- / € 258,-

Het is bedoeld als verjaardagscadeautje van mijn oom en tante voor me neefje dus mag absoluut niet te duur zijn, is dit wat? of denkt iemand dat dit problemen zal geven of heeft iemand toevallig een betere suggestie?

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Leuk, maar wat moet je met een halve pc?
Moet nog bij:
monitor
toetsenbord/muis
boxen(/geluidskaart?)
harde schijf

Juist

Verwijderd

Met dit halve systeempje heb je wel een redelijk home pc. Ik hoop niet dat die neefje gaat gamen wat dat zal em denk ik tegenvallen. Voor de rest heeft zoiets wel kans van slagen.

• Oraijon
De rest heeft hij nog staan/liggen dus het gaat eigenlijk alleen om dit spul :)

Gamen moet ook op zich wel lukken want ze spelen toch alleen maar The Sims reeks en Rollercoaster Tycoon ;)

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

monitor kost al over de 100 euro, komt de harde schijf erbij van ook ongeveer 100 euro, en de boxen/geluidskaart/toetsenbord/muis erbij is weer 100 euro, in totaal rond de 500 euro al gauw, waarschijnlijk meer.

MechWarrior || Monsters Game

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:03

Sport_Life

Solvitur ambulando

Misschien kun je beter in V&A een leuk 2e hands systeempje kopen :)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 22:13:
Met dit halve systeempje heb je wel een redelijk home pc. Ik hoop niet dat die neefje gaat gamen wat dat zal em denk ik tegenvallen. Voor de rest heeft zoiets wel kans van slagen.
ik denk (zekers als je de AMD 1200 neem) het wel een aardig pctje zal zijn om op te gamen..... ok, niet op een superhoge res....

• Oraijon
eMAeRCe schreef op 10 november 2002 @ 22:14:
Misschien kun je beter in V&A een leuk 2e hands systeempje kopen :)
Hmmm.... op zich ook geen gek idee om ff te kijken, toch maar snel ff doen nu ;)

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-08 09:20

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

of je bouwt het systeem half nieuw / half 2de hands. Doe ik vaak enwerkt net zo goed...

Atari 4 ff'r 😊

• Oraijon
Ow ja, op zich is een cooler ook handig (doh)... iemand een idee wat ik er het best op kan knallen? (ga dan maar ff uit van die 1200...) :)

Vulcano 7 ofzo? of is dat iets TE? :)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
een msi 6380 is een kt266 based bord waar ddr geheugen in moet.

Verwijderd

smvs schreef op 10 november 2002 @ 23:21:
een msi 6380 is een kt266 based bord waar ddr geheugen in moet.
ik heb dit moederbord ook en er moet inderdaad ddr geheugen op wat momenteel best wel prijzig is en dit moederbord is best wel klote al zeg ik het zelf, ben er niet super tevreden over

Verwijderd

Hmmmm.

Ik zou bezuinigen op de case en investeren in videokaart. Het te kopen spul dient als upgrade van een oude pc? Zo ja, wat zit daar in?

ECS k7s5a is ook een goedkoop bordje waar zowel sdram als DDR in past. Pas gebruikt om het mobo van een vriend te vervangen: werkt perfect al moet je wel ff de northbridgekoeler opnieuw erop zetten. Dat ding isoleert nu alleen maar.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 22:15:
[...]

ik denk (zekers als je de AMD 1200 neem) het wel een aardig pctje zal zijn om op te gamen..... ok, niet op een superhoge res....
Misschien ... maar vergeet niet dat het een sdram systeem is en met een MX videokaart, die halen niet zo veel fps. Maar zoals de topic starter in zijn reactie op mijn eerste post vertelde ... er wordt vooral Sims en Rollercoaster Tycoon op gespeeld. Dat trekt de PC zeker weten :)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 06:04

LopeZ

Too much is never enough

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.