Php-bestand uitvoeren als task in windows

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor het maken van back-ups van mijn MYSQL-tabel maak ik sinds kort gebruik van het programma phpmybackup. Nu zou ik via mijn windows taakplanner in windows XP dit back-up bestand willen uitvoeren.

Normaal gezien zou dit mogelijk moeten zijn via de volgende regel :
"php -q /home/user/public_html/phpmybackup/export.php name_mysql_table" maar als ik dit invoer in mijn uitvoervenster (start->uitvoeren), dan krijg ik steevast de melding windows kan dit bestand niet vinden.

Hetzelfde heb ik ook al voorgehad met een aantal andere bestanden die ik op deze manier wou uitvoeren. Ligt dit soms aan mijn werkwijze of aan windows xp en vooral, is daar iets aan te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/home/user/public_html/phpmybackup/export.php

Windows is geen Linux makker, uiteraard bestaat die path niet.
Probeer eens je drive vooraan te zetten, en backslashes in plaats van slashes.

C:\phpmeuk\bla.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit bestand staat wel op een webserver, dus een drive ervoor zetten lukt niet echt. Is er een andere manier mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 19:54
Kan windows het bestand niet vinden, of kan php je bestand niet vinden?

Als windows het bestand niet kan vinden moet je gewoon voor je 'eigenlijke' opdracht 'php', het pad ernaartoe zetten, bijvooreeld
code:
1
"C:\Program Files\WinPHP\php.exe -q restant"

Kan PHP je bestand niet vinden, dan is het inderdaad wat Cheatah zegt, dan moet je het windows pad naar dat bestand opgeven. Ik neem aan dat het bestand export.php op je winXP computer staat? Dan volg ik je 2e reply niet helemaal maar goed :)
Je pad zou dan dus kunnen zijn "c:\inetpub\wwwroot\home\user\public_html\phpmybackup\export.php"

Staat export.php op je webserver (als in, andere pc dan je winXP bak) dan moet je ff uitleggen waarom je het script dan op je XP bak wil draaien :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:10
--> P&W :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:44
Dit is een beetje researchwerk
Als dit een webserver is.. dan kan je dit niet uitvoeren op deze manier.. Probeer maar is de source van de webserver op te vragen en uit te voeren.. Wat jij wilt zijn zogenaamde cron tabs. (linux) En als je even zoekt op Crontabs voor windows dan kom je der wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

sja...

Draait je MySQL nu op je WinXP of op een linux bak? Als je MySQL op linux draait, moet je gewoon je windows bak met rust laten en een crontab gebruiken. Als MySQL op WinXP draait, zou ik eens over het pad naar je .php file gaan nadenken. Wat je nu probeert is een pad naar een file op je linux bak opgeven in je WinXP task-scheduler, dat gaat (natuurlijk) niet werken.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15
Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 22:11:
Dit bestand staat wel op een webserver, dus een drive ervoor zetten lukt niet echt. Is er een andere manier mogelijk ?
Maakt niet uit of het op een webserver staat of niet..

Het gata erom om het *nix of Windows is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjon.
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-01-2024
Thomiet: afgaande op voorstaande posts, heb jij keuze uit 2 opties:
1: backup draaien vanaf je XP box
2: backup draaien vanaf je linux box
als je voor optie 1 gaat, gebruik je windows paden, zoals:
code:
1
c:\php\php-cli.exe c:\phpmybackup\backup.php mysql_tabel

voor optie 2 zou ik idd crontab gebruiken. vraag daarvoor eventueel je ISP/hoster om hulp.

/sidenote: als je dit al op een linux box draait, waarom heb je dan in hemelsnaam een shell script in je webroot staan ?????

sjon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 23:15

KneoK

Not in a million lightyears

Zoals ik het begrijp wil je dus een PHP bestand uitvoeren die op een webserver staat. Aan de syntax van het eerste commando in je eerste post neem ik aan dat de webserver een Linux machine is.
Aangezien je aangeeft dat je het PHP bestand al eerder hebt gebruikt neem ik dit aan.

Nu wil je vervolgens vanaf je eigen Windows machine dus dat bestand op de webserver uitvoeren ? En daarna in je taakkalenderafspraakvoeruitdinges zetten ?

^^ Ik zeg alleen even wat ik denk wat de topicstarter bedoeld. Antwoord kan ik niet geven, want dit lijkt mij onmogelijk (in ieder geval met de conventionele middelen), maar hoop zo wel het probleem wat duidelijker te hebben gemaakt ???
Pagina: 1