Toon posts:

asp.net website in vb of c sharp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
welke van deze 2 is nou de taal die het beste geschikt is voor het maken van server side websites? Microsoft beweerd dat mensen die ervaring hebben met c++ het beste c# kunnen gebruiken en visual basic programmeurs het beste kunnen doorborduren op vb, maar zonder deze kennis wat zou je dan kiezen?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-08 12:08

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Dat maakt imho eigenlijk helemaal niets uit. Welke je het makkelijkste vind werken. Eventueel kan je gaan kijken wat je in de toekomst wil doen; als je je dan nog wilt gaan bezighouden met bijvoorbeeld C++, dan kan je beter kijken naar c#, omdat de syntax van c# meer overeenkomt met C++ dan met VB.Net

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:38
ze kunnen allebei precies hetzelfde, alleen de een op een andere manier als de andere. Verder is het persoonlijk, probeer gewoon wat tutorials van beiden, en zie welke je het meeste bevalt! Ik kan je wel vertellen dat de meeste tutorials in C# zijn, en het dus ook makkelijker is om dat te gebruiken.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-08 12:08

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Tampie2000 schreef op 10 november 2002 @ 22:05:
Ik kan je wel vertellen dat de meeste tutorials in C# zijn, en het dus ook makkelijker is om dat te gebruiken.
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.. Ik kom ook nog steeds gruwelijk veel tutorials tegen in VB.Net.

Zo zijn de beide twee 'basisvoorbeelden' van Microsoft, IBuySpyPortal en IBuySpyStore, zowel in c# als in VB.Net gemaakt.
Owke, het voorbeeldforum is geschreven in C#, maar ook hier zijn er plannen voor om deze om te zetten in VB.Net

Ook op de 'standaardtutorialsites' (asp101, 4guys, etc.) zijn nog genoeg voorbeelden te vinden..

Kortom: c# mag misschien beter vertegenwoordigd zijn; ook voor VB.Net zijn imho ruim voldoende voorbeelden van te vinden.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-08 13:52
Volgens mij duwt Microsoft C# toch iets meer naar voren dan VB.Net. Maar zoals gorgi_19 al zegt: voor VB.Net is ook erg veel informatie te vinden.
Ik durf ook niet echt te zeggen of de stap van VB naar VB.Net echt (veel) groter is dan de stap van VB naar C#. De enige overeenkomst tussen VB en VB.Net is volgens mij ook (een deel van) de syntax. Verder zijn ze erg verschillend aangezien VB.Net volledig OO is.

Verwijderd

Je kan beter VB gebruiken als je met ASP gaat beginnen. VB is zo ie zo makelijker en er zijn meer refs en tuts van.
Pagina: 1