Fujitsu siemens traaaaaaaaag

Pagina: 1
Acties:

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:20
Mijn zwager heeft een FS Scenic 860 P3 en dat kreng :( is niet vooruit te branden.
Ik dacht ff opnieuw XP dr op en vlammen maar en inderdaad na een dag klooien met dat kreng zou je dat het liefste willen doen met wat benzine erbij.
Nu heb ik zelf een FS P2 350 gehad en die wilde wel wat sneller fietsen zelfs met XP dr op.
Vooral het opstarten is duurt laaaaaaaannnng en dat is nog maar het begin.
Weet iemand DE oplossing ?? Er zijn geen cd's meer met de drivers enz enz.
Ik zit zelf te denken aan de drivers voor het Mobo maar waar kan ik die ergens dl ??

Mijn profiel op Discogs

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kun je niet wat meer info geven? Meer exacte systeemspecs? (chipset, CPU, etc.. het is niet zo dat je moet denken dat we voor de lol op de Fujitsu site gaan kijken wat voor een systeem het is..) Wat versta je onder "traaaaaaaaag"? Opstarten van computer? Opstarten van Windows? Opstarten van applicaties? etc..etc..

De drivers kun je logischerwijs van de site van de OEM fabrikant cq chipsetfabrikant afhalen.

• Ad de Jong
Sorry als je denkt dat ik er zo over zou denken, Ik hoopte dat het bij FS hetzelfde zou zijn als bij Comprak ff een paar gegevens invullen van de pc en whoppa meteen alle ins en outs van de pc, maar die kreeg ik dus niet gevonden op de site en ik hoopte dat jullie misschien zo'n url wel zouden weten.
Het gaat om een Scenic 860 P3 500, 6 GB HD,inmiddels 256 mb intern(is bijgeplaatst maar ik weet niet hoeveel) , Matrox Mil G200 AGP (ik weet het tis geen snelle maar dat kan niet de totale traagheid veroorzaken volgens verschillende personen die ik gevraagd heb)
Op het stickertje bovenop staat : Scenic 860 P3 , S26361-K516_V118, ABN:V118-38, Identnr YBHE234640 0044,fcc: hssscenic8501.
Ik ben dr ondertussen wel achter dat er Intel chippies inzitten (2x) op de ene staat intel AGPset, fw82443bx,
l9501g71, sl2vh, op de andere intel pciset,fw82371wbe8, f9950yb07,sl37m
opstarten duurt lang, als je iets aanklikt dan kan het ff duren voordat hij reageert net alsof hij ergens op zit te wachten, besturings systeem = ondertussen Win XP NL.
Ik heb hier wel een site gevonden voor het dl (http://www.fsc-pc.de/support/softwareassist_e.asp) maar welke moet ik dan dus hebben ??
Is het genoeg info of verkeerde info, ik wacht in spanning af en vol verwachting klopt mijn hart (hoort een beetje bij de tijd wor :P )

Mijn profiel op Discogs

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Aan serienummers hebben we hier niet zoveel. Kan je geen types en merken aangeven, zoals Intel 440BX chipset of zo, hoe snel is het geheugen, op hoeveel toeren draait de harde schijf, etc.

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Probeer het eens met een ander OS.. Ik heb hier ook een Celly 366 met Win2K (Win2K is minder zwaar dan WinXP dacht ik..) en dat is nou ook niet echt snel (komt waarschijnlijk door slome hd).

Maar dan nog... Draai ook eens memtest, vaag gedoe kan door brak geheugen komen.
JanAlesi schreef op 10 November 2002 @ 23:07:
Ik ben dr ondertussen wel achter dat er Intel chippies inzitten (2x) op de ene staat intel AGPset, fw82443bx,
l9501g71, sl2vh, op de andere intel pciset,fw82371wbe8, f9950yb07,sl37m
Je hebt volgens mij een Intel 440BX chipset.

Deze driver moet je volgens mij hebben :

English

Multi language

Al zit dat volgens mij voor de 440BX standaard allemaal al in XP.. Ah, niet geschoten altijd mis.

Download ook de nieuwste drivers voor je vidkaart eens, just to be sure.
Meet eens op hoeveel MB/s je HD doet.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Maximus
  • Laatst online: 07:23

Maximus

PhD i.o.

met een P3 met 256 MB-RAM moet je eigenlijk ook geen xp draaien maar gewoon windows 98se of me :r maarik ga voor 98se

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

M@ximuS schreef op 11 November 2002 @ 08:51:
met een P3 met 256 MB-RAM moet je eigenlijk ook geen xp draaien maar gewoon windows 98se of me :r maarik ga voor 98se
Hoezo dat :? Bij mij staat hier een p3 1 ghz met 256mb intern die super draait op XP :)

• Snowjunk
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01-2022

Snowjunk

2x Seagate 1Tb, Raid 0

Bij mij thuis draaien een P3 500 met 256Mb en een Celeron 500 met 192Mb op XP Pro. De laatste heeft het wat zwaar maar de P3 draait goed.
Voor Xp staat geloof ik een aanbevolen Ramgeheugen van 256Mb en een minimum van 128Mb.
Je zou je BIOS settings even kunnen doorlopen om te kijken of het apparaat wel degelijk op de snelheid loopt waar hij voor verkocht is of dat 'ie per ongeluk wat terug geklokt is. Kan geen kwaad....

Core i5 2500k, Asus Sabertooth P67, Corsair H70

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Kijk ook even naar tempratuur systeem, daar wil ook weleens een beveiliging opzitten dat hij langzamer gaat lopen.
Ook kan het zijn dat de harddeschijf kapot aan het gaan is, dat zie je als je iets kopiert en het duurt een eeuw.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Atmosphere
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-12-2025
djexplo schreef op 11 november 2002 @ 11:15:
Kijk ook even naar tempratuur systeem, daar wil ook weleens een beveiliging opzitten dat hij langzamer gaat lopen.
Niet op een p3 hoor .. die temp. bescherming is op de de P4
Ook kan het zijn dat de harddeschijf kapot aan het gaan is, dat zie je als je iets kopiert en het duurt een eeuw.
Nou kapot is ook kapot :) maar slechte sectoren zorgen idd voor flinke vertraging. Echter dit zou je denk ik metenn merken door het vreemde geluid de disk produceerd.

Ja zou ook es kunnen kijken hoeveel ruimte je op C vrij hebt of anders de TEMP-dir naar een schijf verplaatsen wara je meer ruimte op vrij hebt.

[ Voor 0% gewijzigd door Atmosphere op 11-11-2002 11:44 . Reden: typo |:( ]

-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net

Verwijderd

Het ligt aan de harddisk, die van fujitsu zijn dramatisch.
Mijn opstarten ging 30-50% sneller na vervangen van de hd (lag niet aan het opnieuw installeren op die schijf, ik had namelijk voor het vergelijk op de andere schijf het systeem ook opnieuw geinstalleerd)
Ik zou zeggen probeer het even met een andere hd.

Succes

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 17:44

-ET-

Phone Home

Toevallig niet een netwerkkaart erin zitten waar geen kabel aan zit. Dan wil hij ook nog wel eens gaan zoeken naar DHCP server die er niet is en dan duurt het ook heel lang.

• Ad de Jong
op de site van Intel een tool gevonden om de chipset te kunnen achterhalen en inderdaad een 440bx .
Ik heb een videokaart van mij erin gezet Nvidia 32 MB , ander intern mem geprobeerd (256 MB Kingston) probleem bleef. Ook al een 80pins HD kabel erop gezet maar ook geen succes zelfs niet dat allemaal tegelijk.

Er zit een onboard Netwerkkaart in en die wordt netjes herkend (ook met kabel aangesloten hetelfde :-(.

DH is van Samsung en klinkt goed (zover ik kan horen als leek zijnde)
Ik ga als ik tijd heb Norton er eens overheen jagen (oppervlakte test)
Ik verwacht er niet zoveel van maarja tis altijd te proberen wor.
Ook voor de zekerheid nog ff de andere drivers proberen, een andere HD proberen zou ook nog kunnen.

Mijn profiel op Discogs

• Ad de Jong
btw ik had hier een FS P2 350 (wel met 512 MB intern, 32 MB Videokaart) met XP Prof draaien en dat ging niet slecht hoor.
Winamp 3.0, ICQ. MSN, ICQ2Go, IE, Incredimail allemaal tegelijk aan en geen echte probs. :P

Mijn profiel op Discogs

• -Pi-air-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 19:21
pentium 3 500 mhz (512 kb cache)-256 mb geheugen loopt perfect met windows xp.. zeker met een 440 bx bordje die zijn namelijk nog tamelijk snel. Daar kan het niet aan liggen. 440 bx intel drivers zitten al in xp, dus daar ist niks aan te veranderen.. je kan het beste eens in je bios kijken, of daar alles wel helemaal goed staat (l1 en l2 cache enabled?) en memory timings eventueel naar beneden. classic desktop look in xp wil ook wel wat helpen. DMA wel enabled in windows?

• Atmosphere
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-12-2025
Misschien een vage gedachte maar staat je HDD misschien in silent-mode. Dit kan je waarschijlijk controleren in je bios.. en anders ffies tooltje bij maker van hdd ophalen. Kan je in principe ook meteen diagnostische test doen.

-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net

• Ad de Jong
Na inzetten van een HD van mijzelf (Q Fireball) lijken de problemen opgelost te zijn (voorzichtige joepie)
Nu maar hopen dat het zo blijft.
Thnx 4all

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

Klubbheads schreef op 11 november 2002 @ 10:53:
[...]

Hoezo dat :? Bij mij staat hier een p3 1 ghz met 256mb intern die super draait op XP :)
Er wordt aangeraden om windowzen en cpu's te combineren om optimaal te werken (praktijk)...
Alles trager dan Pentium 100 en minder ram bezit dan 32MB moet DOS gebruiken.
Pentium's met ram vanaf 32MB zijn goed met win95.
Pentium Pro met ram vanaf 64MB moeten met winNT werken.
Pentium II met ram vanaf 128MB is goed met win95 of win98se.
Pentium III met ram vanaf 256MB is goed met win98se of win2k.
Pentium 4 met ram vanaf 512MB is goed met win2k of winxp.

In praktijk is de snelheid van je computer ten eerste CPU afhankelijk, ten tweede RAM hoeveelheid afhankelijk, daarna komt de rest van je pc. Nieuwere windows kan je altijd proberen te installeren op "slakkenCPU's", maar dat is af te raden en traag. Ik vind dat het traag is, als ik op explorer klik, moet ik 1 minuut wachten terwijl bij een optimale CPU direct is. Van mij mogen de windowzen op mijn computers bijna niet swappen.
Pagina: 1