Ik ben ineens een aantal systray icoontjes kwijt. De ene keer zijn ze er de andere keer niet. Ik heb het probleem momenteel met ICQ Lite en had het ook wel eens met MSN Messenger. Iemand een idee hoe ik dit oplos?
Verwijderd
Ga naar start en vervolgens naar run (of uitvoeren). Typ daar msconfig in en in die submenutje's kun je kiezen welke progjes je wilt laten opstarten als windows wordt gestart. Dan zouden de systray icoontje weer zichtbaar moeten zijn.
Hehe, nee!SH007 schreef op 10 november 2002 @ 21:38:
Toevallig die leuke XP functie daarvoor aanstaan?
zie je ook pijltjes in de system tray?
Werkt ook niet. Als ik bijv. ICQ gewoon uit menu start open dan zegt ie dat het al geopend is en blijft mijn icoontje weg!Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 21:38:
Ga naar start en vervolgens naar run (of uitvoeren). Typ daar msconfig in en in die submenutje's kun je kiezen welke progjes je wilt laten opstarten als windows wordt gestart. Dan zouden de systray icoontje weer zichtbaar moeten zijn.
dat ze verdwijnen gebeurt ook altijd als explorer vast loopt. helaas gebeurt dat bij mij nog wel eens. wat handig is om eerst ook nog ff de applicatie in taskmanager te killen en dan opnieuw opstarten
Als je rechts klik op het start "logo" in de taakbalk en kiest voor eigenschappen|taakbalk|niet actieve pictogrammen opruimen (is waarschijnlijk aangevinkt)en vervolgens op de aanpassen knop klikt staan dan de icoontjes in de niet geactiveerd sectie ? In dat geval het progje selecteren en in de drop down box kiezen voor "altijd weergeven"
mmm het probleem ken ik, bij mij gebeurde het eigenlijk alleen bij het opstarten van Windows, als dan trillian en think tegelijk werden gestart, kwamen of beide icoontjes in de tray, of een van beide of geen een. Erg irri, heb het 'verholpen' door ze gewoon niet tijdens de startup te starten, maar later met de hand, dat gaat prima...
Ja, als ik jou was (Carlmeijer) dan zou ik zo min programmaatjes laten opstarten, en de belangrijkste die je bijna altijd gebruikt linksonder naast de start neerzetten.
Kijk maar naar mij; bij mijn tray heb ik bijna niks, maar naast mijn start heb ik veel belangrijke stuff:
//edit; er staat een kruisje
Maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.
Kijk maar naar mij; bij mijn tray heb ik bijna niks, maar naast mijn start heb ik veel belangrijke stuff:
Daar denk ik liever nog niet aan!Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 21:48:
Carlmeijer, kun je geen system restore doen? Kan misschien het euvel verhelpen.
Lees de post hierboven ff. "Al gedaan"Keesk schreef op 10 november 2002 @ 21:51:
Als je rechts klik op het start "logo" in de taakbalk en kiest voor eigenschappen|taakbalk|niet actieve pictogrammen opruimen (is waarschijnlijk aangevinkt)en vervolgens op de aanpassen knop klikt staan dan de icoontjes in de niet geactiveerd sectie ? In dat geval het progje selecteren en in de drop down box kiezen voor "altijd weergeven"
Mmm, klinkt aardig, de ene keer werkt het en de andere keer niet.Kheldar schreef op 11 november 2002 @ 01:57:
mmm het probleem ken ik, bij mij gebeurde het eigenlijk alleen bij het opstarten van Windows, als dan trillian en think tegelijk werden gestart, kwamen of beide icoontjes in de tray, of een van beide of geen een. Erg irri, heb het 'verholpen' door ze gewoon niet tijdens de startup te starten, maar later met de hand, dat gaat prima...
Jaja, ik snap het maar ik start alleen de volgende applicaties op:Booth schreef op 11 November 2002 @ 07:49:
Ja, als ik jou was (Carlmeijer) dan zou ik zo min programmaatjes laten opstarten, en de belangrijkste die je bijna altijd gebruikt linksonder naast de start neerzetten.
McAfee Pro
Zonealarm Pro
MSN Messenger
Kan misschien ook aan mcafee liggen want, die zei dat hij problemen met zonealarm zou gaan krijgen. Maar wil deze progjes beiden blijven draaien
- hier hebben we mail voor -
[ Voor 0% gewijzigd door SH007 op 11-11-2002 19:22 ]
Verwijderd
Dit is gewoon weer zon standaard windows bug...
Je moet gewoon ff uitloggen en opnieuw inloggen en dan zijn je icontjes zichtbaar
bah.. windows sux
Je moet gewoon ff uitloggen en opnieuw inloggen en dan zijn je icontjes zichtbaar
bah.. windows sux
Verwijderd
Oplossing niet, maar het licht denk ik niet aan de programma's want ik heb het ook op m'n ene pc. En daar draait geen enkel programma op wat jij noemt. Op een andere pc is er geen vuiltje aan de lucht. Maar ik los het altijd op door het programma af te sluiten met ctr alt del en dan opnieuw op te starten
Werkt helaas ook niet!Keesk schreef op 17 November 2002 @ 18:07:
Tweakui rebuild icons ?
Pagina: 1