... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Wat bedoel je nou? Waar het opstartscript geinstalleerd wordt? Of waar je index.html moet komen? Of waar je config-file staat? Alledrie kun je oplossen met behulp van het find-commando. Is het makkelijkst.
En wat bedoel je met een 'ssh verbinding'? Een server? Een client op je windows bak? Ik geloof dat OpenBSD ook met 'ports' werkt, dus wellicht dat je daar wat in kunt zoeken. Misschien eens op openbsd.org naar de man pages of de FAQ kijken? Of op de pagina van openssh, de ssh implementatie van OpenBSD...
Succes!
En wat bedoel je met een 'ssh verbinding'? Een server? Een client op je windows bak? Ik geloof dat OpenBSD ook met 'ports' werkt, dus wellicht dat je daar wat in kunt zoeken. Misschien eens op openbsd.org naar de man pages of de FAQ kijken? Of op de pagina van openssh, de ssh implementatie van OpenBSD...
Succes!
wzzrd... leg uit.
hoe doe ik een find commando naar alle directory`s?
het gaat om een sshserver (sshd_config enz..)
dus hoe stel ik dit in dat ik via een ssh verbinding secure kan inloggen op mijn servert.
Wordt niet wijs uit de faq en manual files voor ssh! zie blijfbaar wat over het hoofd!
hoe doe ik een find commando naar alle directory`s?
het gaat om een sshserver (sshd_config enz..)
dus hoe stel ik dit in dat ik via een ssh verbinding secure kan inloggen op mijn servert.
Wordt niet wijs uit de faq en manual files voor ssh! zie blijfbaar wat over het hoofd!
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
um.... OpenBSD 3.2 heeft Apache 1.3.26 in het basis systeem zitten.... (deze is trouwens wel gepatched, maar het OpenBSD team vond blijkbaar de securitypatches voldoende en niet de volledige upgrade (vrij slordig naar mijn mening)).vries335 schreef op 10 november 2002 @ 21:02:
Wanneer ik OpenBSD installeer dan isntalleerd hij ook Apache 1.3.9 mee.
OpenBSD gebruikt een vrij prettige directory-structuur voor Apache.IN WELKE DIRECTORY APACHE WORD GEINSTALLEERD????
De binaries staan gewoon in /usr/sbin/ en /usr/bin/.
De rest (configuratie, htdocs, logs, etc...) staan in /var/www/.
Tja dan moet je maar eens commando's zoals 'find', 'whereis' en 'locate' gaan gebruiken. Vrij handig hehkan hem namelijk nergens vinden. Normaal in usr/local/apache maar nu. Kan hem nergens vinden.
OpenSSH is standaard ge-enabled. Mijn tip is wel om "PermitRootLogin" op no te zetten. Dit doe je in /etc/ssh/sshd_config. Het OpenBSD team kiest er helaas voor om dit standaard op "Yes" te zetten.Heeft iemand trouwens nog een korte handleiding hoe ik een ssh verbinding installeer (ook ssl trouwens dus!)
Voor SSL moet je maar eens manpage ssl(8 ) lezen. Hierin staat duidelijk uitgelegd wat je moet doen om SSL te enablen op bv. Apache.
De zoekfunctie had ik inderdaad al uitgevonden (toch bedankt)
Ga vanavond een lekker aan het ssh verhaal zitten. Toch als ik met putty een ssh verbinding tot stand wil brengen geeft hij een error.
Hoe kan ik checken of de service daadwerkelijk draait?
Zijn er dingen (naast de root geen acces geven) waar ik op moet letten bij SSH?
Ga vanavond een lekker aan het ssh verhaal zitten. Toch als ik met putty een ssh verbinding tot stand wil brengen geeft hij een error.
Zijn er dingen (naast de root geen acces geven) waar ik op moet letten bij SSH?
vries335 schreef op 11 November 2002 @ 17:45:
code:
1
| ps -ax |
of
code:
1
| top |
Mjaaa maar dit wordt nu wel heel erg gemakkelijk op te zoeken allemaal... het is hier geen helpdesk. Dat je er nog niet zoveel van af weet is geen argument om dan maar geen handleiding te lezen!
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()