Ik heb net een pctv pro kaartje gekocht. Ben op zich niet echt tevreden over de kwaliteit, maar wat me nog niet gelukt is is teletekst tevoorschijn te toveren. Kan iemand me daarmee helpen?
Ik heb reeds alle instellingen op mijn PC naar Dutch omgezet. Dat zou moeten helpen, maar dat doet het toch nog niet. Iemand anders nog suggesties?
WinMe: wordt teletext ginstalleerd
WinXP: niet geinstalleerd
Ik heb het zelfde probleem! Wat voor een decoder, zilver blokje heb je? Philips of een andere? Ik heb die andere.
Mijn oom heeft de Philips versie en wordt wel mee geinstalleerd!
WinXP: niet geinstalleerd
Ik heb het zelfde probleem! Wat voor een decoder, zilver blokje heb je? Philips of een andere? Ik heb die andere.
Mijn oom heeft de Philips versie en wordt wel mee geinstalleerd!
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Ik heb geen philips, dus zal ik dan ook nooit teletext gaan krijgen? Ik gebruik namelijk ook XP als OS.
In de NT versies werkt de teletext niet.... Of iig niet via de tuner... wat je wel kunt doen is webtext installeren, maar dan haal je je teletext van internet, en niet van je tuner....
Dus als ik naast XP ook nog 98 installeer, dan zou het wel mogelijk moeten zijn, of krijg je dan weer veel ellende omdat je 2 OS op je pc hebt.
2 Ossen kunnen perfect naast elkaar draaien.... maar of het nuttig is om voor teletext opnieuw op te starten is een tweede....Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 10:08:
Dus als ik naast XP ook nog 98 installeer, dan zou het wel mogelijk moeten zijn, of krijg je dan weer veel ellende omdat je 2 OS op je pc hebt.
Verwijderd
Tegenwoordig heeft Pinneacle Teletex via tumer vervangen door WebText (Via internet)
Werkt net zo goed
Werkt net zo goed
Gebruik Dscaler als software i.p.v. Pinnacle Software. De software van Pinnacle is in mijn optiek nog nooit goed geweest en de laatste versies (5.?? >)zijn al helemaal bagger.
Dscaler zorgt voor betere TV kwaliteit en een druk op de T toets zorgt ervoor dat Teletext verschijnt op het scherm zoals op een conventionele TV.
Dscaler zorgt voor betere TV kwaliteit en een druk op de T toets zorgt ervoor dat Teletext verschijnt op het scherm zoals op een conventionele TV.
webtext maakt ook gewoon gebruik van je tuner, maar zet een server op op de eigen pc.
yorin tt geeft op het moment deze url: http://localhost:2558/cgi-bin/standard/teletext.hps?Language=031
maar het zou ook te gek zijn om alles via het web te laden, dan zou je nooit een regionale zender kunnen bekijken via TT
yorin tt geeft op het moment deze url: http://localhost:2558/cgi-bin/standard/teletext.hps?Language=031
maar het zou ook te gek zijn om alles via het web te laden, dan zou je nooit een regionale zender kunnen bekijken via TT
Sometimes you need to plan for coincidence
4.01 nemen, is zeker stabiel en heeft betere geluidsweergave dan 3.10.Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 15:47:
Is versie 4.01 alpha stabiel of toch maar 3.10 nemen.
Voor de PCTV afstandbediening kun je het programmaatje Irrassistent gebruiken www.irassistant.com
Hiermee kun je met 1 afstandbediening je TV / Radio / MP3 programma (Winamp) enz. bedienen. Ook kun je de PC afsluiten, diverse commando's geven enz.
Webtext is me ondertussen gelukt. Dat dscaler werkt nog niet echt. Ik krijg de melding dat mijn videokaart geen overlay ondersteund, terwijl ik een G550 heb. Zou dat kunnen komen omdat de andere pinnacle software er nog opstaat?
Klik op: 'setup card / tuner' onder menu Bt Cards. Ik heb gekozen voor Pinnacle PCTV Pro en als tuner Philips PAL (ik heb zelf BT 878 chipset, maar dit varieert volgens mij per PCTV PRO) Ik zou gewoon diverse configuraties proberen, todat het werkt, dit moest ik namelijk ook bij vorige versie van Dscaler 3.01.
Het kost even tijd voordat je Dscaler optimaal werkend hebt, maar dan heb je wel meer kwaliteit en snelheid dan de bijgeleverde Pinnacle software.
De zenders in Dscaler heb ik handmatig ingevoerd. Eerst even naar casema.nl voor de frequenties en dan invoeren maar. Dit gaat overigens vrij snel en het voordeel is dat je het maar een keer hoeft in te voeren want je kunt instellingen bewaren (Bij pinnacle moet je klooien in register om zenderinstellingen op te slaan). Handig voor bij herinstallatie van XP.
De andere Pinnacle software / drivers kun je rustig laten staan, heb ik ook en het heeft me nooit problemen opgeleverd. Dscaler maakt overigens toch geen gebruik van de drivers van Pinnacle.
Het kost even tijd voordat je Dscaler optimaal werkend hebt, maar dan heb je wel meer kwaliteit en snelheid dan de bijgeleverde Pinnacle software.
De zenders in Dscaler heb ik handmatig ingevoerd. Eerst even naar casema.nl voor de frequenties en dan invoeren maar. Dit gaat overigens vrij snel en het voordeel is dat je het maar een keer hoeft in te voeren want je kunt instellingen bewaren (Bij pinnacle moet je klooien in register om zenderinstellingen op te slaan). Handig voor bij herinstallatie van XP.
De andere Pinnacle software / drivers kun je rustig laten staan, heb ik ook en het heeft me nooit problemen opgeleverd. Dscaler maakt overigens toch geen gebruik van de drivers van Pinnacle.
Pagina: 1