Toon posts:

Conflict met symbios logic 53c416

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb laatst in mijn 'nieuwste' computer ( 733 mhz pentium 3 ) de scsi kaart van mijn oude computer gezet. ( hier draait mijn hp scanjet 5p op ). Deze werd niet ondersteund door 2000, dus heb ik een dual boot tussen 2000 en 95 gemaakt. In 95 zou hij het wel doen, maar na hem succesvol geinstalleerd te hebben, start ik de meegeleverde scanner software op, maar als ik dan wil scannen zegt hij:
sorry, kan geen toegang krijgen tot uw scanner

en dan doet hij het dus niet. Vervolgens keek ik in apparaten beheer, en daar gaf hij ook een conflict aan:
Dit apparaat is niet aanwezig of werkt niet goed

Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem vandaag op een andere windows 95 machine getest, en daar deed hij het wel, dus ligt het niet aan de kaart of zo.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:52

-ET-

Phone Home

Misschien een IRQ conflict. Probeer de SCSI kaart in een ander slot

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hm, windows geeft dus aan dat de kaart er niet in zit, dit kan nog wel eens komen door een IRQ conflictje (soms wilt Windows dan geen kaart vinden), probeer hem idd. eens in een ander slot te doen, wellicht wilt dit werken.

Als het echt niet werkt kan je misschien gaan kijken voor het aanschaffen van een nieuwe SCSI kaart, die dingen zijn echt niet duur meer (de simpele 50pins dingen).

Verwijderd

Topicstarter
ik heb helaas geen anders slot meer vrij...
maakt het verder uit watvoor scsi ik neem, of zijn in principe alle kaarten goed?