Toon posts:

TVout op receiver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

ik heb onlangs een philips mx999 set aangeschaft en nu wilde ik de tvout (van de PC) op de receiver aansluiten + geluid, en dan de video doorlussen naar de tv.. Nu doet het geluid het prima alleen te zien krijg ik nix :( Alles is goed aangesloten, want als ik de kabel die naar de pc loopt op de dvdspeler aansluit dan doet ie het goed... Als ik de tvout direct op de tv aansluit dan doet hij het ook... Dus het moet ergens in de receiver fout gaan.. Iemand een idee?

alvast bedankt

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Je bent een beetje onduidelijk...
Waar wil je de tvout van de receiver op aansluiten en waar haalt de receiver zijn beeld vandaan.
Omschrijf even goed hoe je het aan hebt gesloten.

In principe zou dit moeten werken:

composiet uit op de DVD speler naar composiet in op de receiver.
en de composiet uit op je receiver naar je video of TV.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
De TV-out van mijn computer zit aangesloten op de reciever (op een input bv DVDin S-VHS of composiet) en dan een S-VHS of composiet naar de TV... Maar dit gefet dus geen beeld :(

Verwijderd

Topicstarter
heeft niemand hier ervaringen mee ?

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:35

JWO

heb je je receiver wel op de goede input staan ?

Verwijderd

Topicstarter
ja gewoon de input waar ik de pluggen vanaf de computer op aansluit

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-08 21:06
Heb je ook een 'monitor' aansluiting op je receiver... daar moet ik iig mijn kabeltje naar mijn tv op verbinden voordat ik beeld op m'n tv heb..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
ja die zit er in anders heb je geen videoverbinding met de tv... heb jij wel beeld van je tvout?

• remco_k

remco_k

Als je op de s-vhs input beeld aanlevert moet je dat meestal ook op de s-vhs output weer afhalen.
Hetzelfde geld voor composiet.
Dus:
Stel dat jij je computer op s-vhs hebt zitten en je tv zit op composiet uit... dat geeft idd geen beeld...

Alles kan stuk.

Verwijderd

dat laatste had ik dus ook.
ik heb zelf een jvc rx6000, en je kan daarop alleen maar dezelfde output gebruiken als je input (zoals remco_k schreef)
dat heeft ook wel weer voordelen, aangezien ik een scartplug op mn tv heb die composiet en svhs ondersteunt. dus dan kan ik 2 apparaten voor beeld aansluiten op 1 bron. (heb nu dvd speler en computer op dezelfde input staan, dvd svhs + digitaal geluid, en computer composiet + analoog geluid)

• remco_k

remco_k

Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 16:02:
dat laatste had ik dus ook.
ik heb zelf een jvc rx6000, en je kan daarop alleen maar dezelfde output gebruiken als je input (zoals remco_k schreef)
dat heeft ook wel weer voordelen, aangezien ik een scartplug op mn tv heb die composiet en svhs ondersteunt. dus dan kan ik 2 apparaten voor beeld aansluiten op 1 bron. (heb nu dvd speler en computer op dezelfde input staan, dvd svhs + digitaal geluid, en computer composiet + analoog geluid)
Heej da's een goeie... Ik vond het altijd een nadeel, maar nu je het zo formuleerd is het eigenlijk geweldig! :)

Alles kan stuk.

Verwijderd

hehehe. :)

je moet alleen wel ff kijken welke input je set gebruikt voor het geluid, en of hij het automatisch selecteert, ik moet em nu handmatig op analoog zetten (andersom gaat wel weer goed, lekker suf)
Pagina: 1