[Red Hat 7.3] USB Printer wil niet werken.

Pagina: 1
Acties:

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik heb een HP 845 usb printer die ik niet echt aan de praat kan krijgen. Bij hardware Browser staat hij er wel bij maar hij weet niks van het apparaat af

Manufactor: Unknown
Driver: Unknown
Device: N/A

Volgens lsmod is de scanner module wel geladen:
code:
1
2
printer             9064      0       
usbcore            71072      1      [printer hid ehci-hcd usb-uhci]

ik heb nog een opties regel aan /etc/modules.conf toegevoegd met het device nummer maar dat hielp ook niet.

Ik heb de laaste Hpijs drivers geinstalled en ik heb geprobeerd naar /dev/lp0 en /dev/usb/lp0 te printen maar bijde keren zegt hij :

There was an error trying to print the test page.

ik heb een MSI 845E Moederbord (USB 2.0) maar dat usb 2.0 heeft er toch niks mee te maken aangezien de printer zelf standaar usb is?

• LollieStick
  • Laatst online: 28-02 12:09
Met de scanner module kom je er niet :+

Linux heeft nog wel eens probleempjes met USB printers. Had ik ook met mijn Canon S450. Parallel werkt wel lekker :)

• albiez
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 16:44
Je moet met printconf je printer nog configuren.

• Niakmo
ik heb hem met RH's printer tool ingesteld en hij hoord als het geod is op /dev/usb/lp0 te werken. maar dat doet hij niet.
Als ik in de bios USB device Legacy Support aan zet wil hij Linux niet eens op starten dan blijft hij bij uhci haken.

Zijn er verder nog dingen die ik kan doen de kijken waar het mis gaat?

• LollieStick
  • Laatst online: 28-02 12:09
in de log van cups :?

• Niakmo
Ik krijg cups niet aan de praat. Als ik add printer wil doen dan vraagt hij om usernaam en passwoord voor cups maar als ik mijn root/passwoord doe of usernaam/pass zegt hij dat ze fout zijn.

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:13

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Met usb 2.0 heb je toch ohci nodig ... ipv uhci

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Niakmo
imdos schreef op 11 november 2002 @ 09:01:
Met usb 2.0 heb je toch ohci nodig ... ipv uhci
Ook al is het apparaat usb 1.1 ?? Zou het dan wat uitmaken als ik de nieuwste beta kernel met usb 2.0 support bak of zit die ook al in 2..4.18 ?

• Niakmo
ik zag ergens bij de xconfig van mijn kernel dat dat USB printer support uitstond. Maar toen ik wou compile kreeg ik zoals gewoonlijk een error :( . Maar zou dit de fout kunnen zijn dat ik nou niet de hele dag verlies aan het oplossen van de compile error :) .

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
zirus schreef op 11 november 2002 @ 18:50:
ik zag ergens bij de xconfig van mijn kernel dat dat USB printer support uitstond. Maar toen ik wou compile kreeg ik zoals gewoonlijk een error :( . Maar zou dit de fout kunnen zijn dat ik nou niet de hele dag verlies aan het oplossen van de compile error :) .
ja :)

en om wat minder lullig te doen:
probeer eens om na "make menuconfig" USB printer support als module aan te vinken.
Vervolgens: make dep && make modules modules_install.
Dan vermijd je het opnieuw bakken van een kernel.
Je kunt de nieuwe module dan met modprobe laden. Met het tooltje USBview zou je vervolgens de printer moeten kunnen "zien".
Configureren van CUPS is via de webserver niet moeilijk, en er is voldoende documentatie aanwezig.

Note:
Mogelijk dat je enige modules zoals alsa, nvidia hierna even opnieuw moet compileren bij de volgende reboot.

Algemeen: ga eens een keer stap voor stap, met het boekje erbij je eigen kernel bakken. Je leert er erg veel van, het is leuk/spannend, en als je voor de eerste keer je zelfgebakken kernel boot voelt dat beter dan sex :9
De tweede keer is al een stuk minder spannend....

• Niakmo
ik heb de module aangemaakt. Maar hoe heet de module.

Ik heb al modprobe printer gedaan dan ziet hij bij lsmod bij usb printer en hid voor printer en muis maar als ik usbview doe staat hij er niet bij.

• Niakmo
Ik heb Red Hat er overnieuw opgezet (ik ik weet het ben nog een noob). Na de instalatie bleef hij hangen bij het laden van de USB modules. Nadat ik mijn printer uit te usb poort heb gehaald deet hij het wel weer :? . In x gekomen doen mijn USB muis en mijn USB ALDI tekentablet het maar als ik mijn hp printer/scanner inplug terwijl linux geboot is doen mijn keybord en muis het niet meer :? . Als ik dan restart wil hij nog steeds niet opstarten. In welke log's moet ik nou kijken om te zien wat er dan fout gaat? Ik vind het nogal raar dat hij alleen bij de printer/scanner niet wil opstarten.

Ik heb een usb/printer.o en een usb/scanner.o maar volgens mij laad hij die niet bij het opstarten maar daar ben ik niet zeker van.
Pagina: 1