Toon posts:

waarom wel of waarom geen www voor domein?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al wel ind e oude topics gevonden hoe het komt, door de instellingen bij de DNS.

maar waarom is dit verschil er uberhaupt. waarom typ je soms wel en soms niet www voor een domein naam? is hier een duidelijke reden voor?

tia

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Nee. :) Ik zorg altijd dat 't beide werkt, da's 't duidelijkst. ;)

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En sommige sites hebben ineens iets als www2.[blaat] . Dat is m.i. dan een mirror..

Expanding the inexpandable

Verwijderd

Topicstarter
jep schreef op 10 November 2002 @ 18:55:
Nee. :) Ik zorg altijd dat 't beide werkt, da's 't duidelijkst. ;)
ik heb je meteen gecontroleerd, idd je doet het beide :)
ok thanks voor t antwoord.

alleen enig idee hoe dat dan is ontstaan? waren ze in eertse instantie bijvoorbeeld van plan om met die domeinen iets anders dan het www te gebruiken ofzo?

Verwijderd

ja wat is dat www2 ?

Verwijderd

[subdomein].[domein].[tld]
Waarbij WWW voor de afdeling World Wide Web staat.
je hebt ook Gopher.domein.tld, ftp.domein.tld en ga zo maar door, dat is verder puur om meer mogelijkheden te hebben, maar de laatste tijd gaat het niet meer helemaal zoals dat hoort, net zoals de uitgifte van domeinnamen.

[beetje oude sokken modus: vroeger was alles beter :))

Verwijderd

Topicstarter
ooh ja, en news.domein.nl
ok :) ik begrijp m, en dus eigelijk is het zo geworden dat je het www weg mag/kan laten en dat er dan automatisch gebruik gemaakt word van de www 'afdeling'?

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:43

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Dus als ik het goed begrijp als je www2, www3, of helemaal niets ziet maar direct [domein].[tld] dan had dat eigenlijk niet zo gemogen???

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 19:05:
Waarbij WWW voor de afdeling World Wide Web staat.
je hebt ook Gopher.domein.tld, ftp.domein.tld en ga zo maar door, dat is verder puur om meer mogelijkheden te hebben, maar de laatste tijd gaat het niet meer helemaal zoals dat hoort, net zoals de uitgifte van domeinnamen.

[beetje oude sokken modus: vroeger was alles beter :))
Gopher/FTP/enz moet je niet vergelijken met WWW maar met http :)

Verwijderd

Topicstarter
jadjong schreef op 10 November 2002 @ 19:09:
[...]

Gopher/FTP/enz moet je niet vergelijken met WWW maar met http :)
jij hebt het nu over het typeveld

dus http://www.bla.nl
en ftp://bla.nl en gopher://bla.nl

maar bijv. mijn quicknet provider gebruikt voor de nieuwsgroepen news.quicknet.nl

Verwijderd

Dat is idd zo, voor een subdomein kun je, als je volledige toegang hebt tot de dns server, alles maken.
Zo kun je ook meerdere subdomeins naar 1 computer later verwijzen. Dit is voornamelijk om het leven van degene die je site opzoekt wat makkelijker te maken.
Of het subdomein nu, ftp, www, gopher, blaat oid is, dat maakt niet uit.
Als iemand ftp.blaat.com en www.blaat.com naar een computer laat verwijzen die een ftp en www server draait, dan kan via poort 80 en het adres ftp.blaat.com gewoon de webpagina bekeken worden.
Bij domein namen zonder een subdomein kan het ook zijn dat er gewoon geen dns server draait voor dat domein.
Pagina: 1