Computer geeft elke keer een freeze!

Pagina: 1
Acties:

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-08 17:42
Ik heb hier een pc die om de 20 min , soms korter soms langer , helemaal stil staat.
Je kan dan niks meer doen behalve de pc uit zetten.
Ik snap echt niet waar het aan kan liggen mischien dat jullie nog suggesties hebben.

Het is een Duron 1000 Mhz processor met geforce2 mx400 kaart 20 gb harde schijf , 256 sdram 133 geheugen.

Er wordt windows 2000 op gedraaid , hij wordt zeker niet te warm!

Alvast bedankt!!

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Verwijderd

Kan aan je software liggen. Het klinkt ook alsof je cpu 100% bezet aanduid. Zet je taskmanager open voordat je systeem vastloopt en kijk ff

• henkyyyyyyy
Hmm heb hem ook al een aantal keren geformateerd, maar he probleem blijft zich voordoen!

• henkyyyyyyy
Zou het er mee te maken kunnen hebben dat ik 133 sdram gebruikt , terwijl net in de bios 100 aan stond , dit heb ik inmiddels veranderd !

Verwijderd

kan je in het bios niet auto selecteren? dit werkt 9 van de 10 keer beter dan handmatig instellen?

Verwijderd

Doe ff een memtest, weet je iig dat je geheugen goed is, of je weet meteen waar het probleem zit :)

• henkyyyyyyy
Nee , die optie staat er niet bij , maar heb het dus nu ingesteld en tot nu toe werkt hij nog goed!

Langer dan de vorige 3 keren !! (pc is niet van mij , maar van mijn tante !)

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Complete vastlopers, system freezes dus, waarbij het beeld blijft hangen en eventueel het geluid vastzit in een loop, zijn vrijwel altijd hardwarematige problemen.

Als het geheugen niet goed is, dan heb je vaak exception errors of blauwe schermen, maar géén complete vastlopers.

Dus, ik zou eens naar de voeding kijken, is die wel in orde. Op het moment dat je voeding niet voldoende stroom kan leveren, dan krijg je inderdaad vastlopers van het soort dat ik hierboven beschreef.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• henkyyyyyyy
Ik kan het niet testen, ofdat het de voeding is . ( heb hier geen andere liggen )
In ieder geval bedankt voor de tip ! (morgen ff een andere voeding halen.)

Maar zou het dus niet kunnen komen door het geheugen wat op 100 stond.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Het zou wel aan de geheugensettings kunnen liggen.

Ga naar http://www.memtest86.com/ download de freeware memory tester, volg instructies en maak een bootfloppy met memtest86 en testen maar. Booten vanaf diskette, en laat die memtest maar een paar complete loops doorlopen. (Dit kan een paar uur duren!)

Als memtest geen fouten vind na een paar loops, dan weet je dat het geheugen in ieder geval in orde is.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• henkyyyyyyy
Oke thnx zal het zo even gaan doen !
Nadat ik de instelling veranderd heb, is hij nog geen een keer vastgelopen!
Dus al ongeveer 3 kwartier , dat is echt al veel langer dan de afgelopen week!

• henkyyyyyyy
Nou ik heb hem nog niet getest , doe ik snachts wel , maar nog steeds niet vastgelopen dus ik denk dat dat het probleem was.

Weer een ervaring rijker met een probleem!

Verwijderd

Wie zegt dat ie niet te warm word?

Koel je northbridge eens extra en kijk of het scheelt.

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

weet je wel zeker dat de temps goed zijn?

ik had ook last van freezes maar als je nadat je sys gecrashed is in je bios gaat kijken wat de temp is dat is de proc al een eheel beetje afgekoelt hoor( ik spreek uit eigen ervaring)]

ookvoelen aan de koeler gaf bij mij een verkeerde indruk

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Pagina: 1