inbellen wel! internetten niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
Ik heb een vrij resentelijke computer met een modem (geen kabel op dit moment)

Maar nou zit ik met een probleem ik heb een account bij freeler en bij 12move

Bij allebij kan ik inbellen maar bij geen 1 kan ik gebruik maken van het web.
Kan ook niet pingen.
terwijl hij de inbel status ok geeft hij verstuurd wel en ontvangt haast niks

Ik maak gebruik van win me en explorer 5.nog wat zat bij 12move cd

wie helpt mij???

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waar ping je naartoe dan ? DNS / Sites ?
En heb je Ad-Aware (http://www.lavasoftusa.com) al eens gedraait ?
Staat er nog een firewall op ?

En heeft het wel gewerkt, zoja, wat is er vooraf gebeurt dan ?

Verwijderd

Heb je de DNS servers wel ingevuld ?

Verwijderd

Dit is inderdaad Enforcer net zei een firewall probleem. Heb je geen firewall aanstaan? Gebruik je trouwens ook de software van 12Move. Zo ja, de-installeren en gewoon handmatig een verbinding aanmaken. Vooral de software van 12move, freeler en wanadoo willen nogal crappy zijn.

Verwijderd

DNS-servers krijg je van de DHCP server bij de meest ISP's

Verwijderd

Eventueel proxy in je browser uitzetten.

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Het kan ook een hardware-matig probleem zijn, kabel of de modem zelf. Het gebeurd vaker bij modems dat ze wel inbellen maar geen data kunnen versturen. Heeft de modem het wel eens gedaan??

• whocarez
ik ben niet de eigenaar van de pc ik mag hem alleen weer repareren want men zegt dat ik er verstand van hem niet dus.

Nou staat er geen firewall op naar mijn weten wel heeft een of andere klun de internet opties beveiligd waardoor ik iedere keer via config scherm er heen moet.

!@move heb ik geprobeerd via software en via handmatige inbel verbinding

bij bijde maakt hij een verbinding tot stand maar doet niks outlook werkt ook niet

onder netwerk instelling stond eerst niks en nu alleen inbel protocol en meer niet

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Check je instellingen, als alles goed is, heb je wel verbinding, geen data. Bel provider :)

Dividend for Starters

• Enforcer
  • Niet online
Wat staat er _exact_ als je de eigenschappen van Netwerkomgeving opvraagt ?
Daar moet in principe staan:
Client for Microsoft Netwerken
Externe Toegang (bij WinME is dit InbelAdapter)
TCP/IP

Deze moeten er in principe staan, zoniet heb je daar al een probleem mee... Uiteraard moet je deze toevoegen als deze er niet staan.

• whocarez
zo heb ik het nu ook staan in me netwerk omgeving, moet er onder deze kopjes nog wat veranderd worden

En als er een firewall op staat wat zou daar dan mis mee kunnen zijn want er werd hier net over een enforcer probleem gesproken (wat is dat???)

• Enforcer
  • Niet online
Die persoon noemde mijn naam alleen omdat ik firewall noemde in de post, ikzelf ben het probleem niet denk ik dan :)

Uhm .. maar je krijgt nu dus nog steeds geen data ? Je kan wel inbellen enso ?
Voorderest hoef je niks te wijzigen in je TCP/IP instellingen ed. dat staat standaard als je deze opnieuw hebt geinstalleerd weer goed.

Probeer eens het Winsock gedeelte opnieuw te installeren.
Zie Updaten van I&T FaQ: Onderwerpen
De hele lange post onderaan van mij .. lijkt mij dat het winsock gedeelte stuk lijkt ofzo, deze kan je opnieuw installeren door de oplossing te volgen die daar staat vermeldt.

• whocarez
thx je hoort het wel als hij het weer doet

• QBiT
  • Laatst online: 22-06 21:32
Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 18:41:
Dit is inderdaad Enforcer net zei een firewall probleem. Heb je geen firewall aanstaan? Gebruik je trouwens ook de software van 12Move. Zo ja, de-installeren en gewoon handmatig een verbinding aanmaken. Vooral de software van 12move, freeler en wanadoo willen nogal crappy zijn.
Als je ergens geen verstand van hebt hou dan gewoon je mond ja .....
Die cds (12move iig) bevatten gewoon config scripts die mbv isignup.exe worden geinstalleerd.

Enne, enforcer heeft een paar hele goede tips gegeven, volg die op zou ik zeggen. Het kan ook nog zijn dat er kazaa op staat, of op gestaan heeft. in dat geval is de kans groot dat je daar je probleem hebt. Die installeert namelijk Newdotnet.dll. Dat is ondersteuning voor nieuwere domeinnamen. is ook spyware ;) die fuckt je winsocks en winsock32 nog al up. dan is een reinstall de enig optie. (of goed zoeken op GoT. het wat reg hacken is het ook op te lossen ;).

suc6

• Enforcer
  • Niet online
QBiT schreef op 10 november 2002 @ 22:56:
[...]

Als je ergens geen verstand van hebt hou dan gewoon je mond ja .....
Die cds (12move iig) bevatten gewoon config scripts die mbv isignup.exe worden geinstalleerd.

Enne, enforcer heeft een paar hele goede tips gegeven, volg die op zou ik zeggen. Het kan ook nog zijn dat er kazaa op staat, of op gestaan heeft. in dat geval is de kans groot dat je daar je probleem hebt. Die installeert namelijk Newdotnet.dll. Dat is ondersteuning voor nieuwere domeinnamen. is ook spyware ;) die fuckt je winsocks en winsock32 nog al up. dan is een reinstall de enig optie. (of goed zoeken op GoT. het wat reg hacken is het ook op te lossen ;).

suc6
Uhm ... die tip die beschreven staat in dat andere topic wat ik hierboven heb vermeldt, daar staat exact in hoe je die winsock moet opnieuw installeren :)
Dus zoeken hoef al niet meer :)

Verwijderd

wat voor foutmelding krijg je met outlook ?

• whocarez
outlook geef hotmail error explorer geeft heel ff kort een dns error

• whocarez
nou heb ik net de procedure die enforcer zei uitgevoerd maar nou krijg ik nog niks hij blijft zeggen dat die pagina niet kan worden weergegeven

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik heb het een keertje gehad dat zo'n pc geen tcp/ip protocol ingesteld had

Iperf

Verwijderd

PromWarMachine schreef op 10 november 2002 @ 19:41:
Check je instellingen, als alles goed is, heb je wel verbinding, geen data. Bel provider :)
doe maar niet... het is echt superdruk op de 12move helpdesk...
/me kan het weten...

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
* RubZie kan het ook weten :o

Maar je moet wel bellen, het lijkt me erg leuk om je aan de lijn te hebben.

Omdat * RubZie ook een gay nerd is wil hij je ook wel effe helpen. Je moet lezen wat mensen hierboven hebben gezegd en als dat allemaal niet lukt eerst je tcp/ip deleten (config.scherm>netwerk), en dan kanje hem daarna weer toevoegen (herstarten hoef nie), als dat niet werkt ga je je modemdrivers herinstalleren.
Als dat niet werkt moet je toch maar 12move bellen (0900 - 0490498)...

Daar zitten namelijk extreem relaxte en hyperintelligente mensen op je te wachten om je voor 50 eurocent per minuut te helpen _/-\o_

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• whocarez
het volgende ik alles verwijderd inc modem drivers
alles erop nieuw opgezet ad aware er overheen gehaald nog niks gaf wel ff 137 bestanden aan.
Nou alles op nieuw ingesteld zoals hierboven beschreven
proxy adres zelfs proxy.12move.nl poort 8080 aan en uit bijde niks
register helemaal leeg gehaald nogniks terug gezet nog niks
hetnet erop gezet nog niks (wel eerst ff 12move verwijderd)

wat nu iemand nog andre suggesties

helpdesk bellen vertik ik heb al zoveel ervaring met sjello helldesk dat ik er geen zin meer in heb

• RubZie
herinstalleer communicatie maar dan (config scherm > sofware > win setup > uitvinken, rebooten, aanvinken > onnodige shit weer uninstalleren > netwerk schoonmaken)
Welke virusscanner en firewall heb je nu nog geinstalleerd staan? Zet die proxy maar helemaal uit trouwens, is niet nuttig.

• whocarez
gedaan en werkt nog niet wel geeft hij een vreemd ip 10.10.1.nog wat en dat kan volgens mij neit helemaal

• RubZie
Jaja, ehm eh wat bedoel je met HIJ precies? Mijn helpdesknerdintuitie zegt dat je ongeveer 2% van de hierboven geopperde oplossingen geprobeerd, of nog minder. Of helemaal geen?
grrr!

• Enforcer
  • Niet online
bphderuyter schreef op 11 november 2002 @ 21:06:
gedaan en werkt nog niet wel geeft hij een vreemd ip 10.10.1.nog wat en dat kan volgens mij neit helemaal
Start - Instellingen - Configuratiescherm - Netwerk
Dubbelklikken op TCP/IP of TCP/IP -> Inbeladapter
Bij ut tabblad IP-Adres moet je kijken of daar alles op AUTO staat (dus automatisch een Ip-adres ontvangen), mocht daar een ip-adres staan deze optie overzetten naar Automatisch.
Vervolgens loop je nog even de rest van de Tabbladen na,
DNS-Configuratie: DNS uitschakelen (automatisch verkrijgen)
Gateway: nix instellen (automatisch verkrijgen)

• whocarez
RubZie schreef op 11 November 2002 @ 21:10:
Jaja, ehm eh wat bedoel je met HIJ precies? Mijn helpdesknerdintuitie zegt dat je ongeveer 2% van de hierboven geopperde oplossingen geprobeerd, of nog minder. Of helemaal geen?
grrr!
2% ME ARI

zit de hele avond te kloten omdat ding aan de praat te krijgen krijg je zo'n antwoord

• whocarez
Enforcer schreef op 11 November 2002 @ 22:02:
[...]

Start - Instellingen - Configuratiescherm - Netwerk
Dubbelklikken op TCP/IP of TCP/IP -> Inbeladapter
Bij ut tabblad IP-Adres moet je kijken of daar alles op AUTO staat (dus automatisch een Ip-adres ontvangen), mocht daar een ip-adres staan deze optie overzetten naar Automatisch.
Vervolgens loop je nog even de rest van de Tabbladen na,
DNS-Configuratie: DNS uitschakelen (automatisch verkrijgen)
Gateway: nix instellen (automatisch verkrijgen)
Hij krijgt alles automatisch niks staat vast alles is dynamisch kwa ip maar zodra ik inbel en verbinding heb kreeg ik dat rare ip adres

• Enforcer
  • Niet online
Wat voor IP krijg je dan als je sta ingebelt ?
En wat staat er voor ip als je NIET sta ingebelt ? (gewoon te bekijken via winipcfg)

• QBiT
bphderuyter schreef op 11 november 2002 @ 20:29:
het volgende ik alles verwijderd inc modem drivers
alles erop nieuw opgezet ad aware er overheen gehaald nog niks gaf wel ff 137 bestanden aan.
Nou alles op nieuw ingesteld zoals hierboven beschreven
proxy adres zelfs proxy.12move.nl poort 8080 aan en uit bijde niks
register helemaal leeg gehaald nogniks terug gezet nog niks
hetnet erop gezet nog niks (wel eerst ff 12move verwijderd)

wat nu iemand nog andre suggesties

helpdesk bellen vertik ik heb al zoveel ervaring met sjello helldesk dat ik er geen zin meer in heb
Nou moet ik zeggen dat de helpdesk van 12move/Tiscali wel iets beter is (ook uit de recente peilingen van Heliview :D ) Maar nu kan ik je er ook bij verklappen dat ze je nix nieuws gaan vertellen.
* QBiT wilt je wel vertellen dat die er werkt, als je het niet door verteld.

- Controleer alles nog even een keer (dat je niet op een aanmeldnetwerk in belt ofzo.)
- check ook of je een ip krijgt bij het inbellen dmv winipcfg
- Als je ooit zo lomp bent geweest om een firewall te installeren voor je modem verbinding, reinstall em en daarna weer uninstallen. ( te laat om uit te leggen waarom.)

Als ik wat meer inspiratie heb en je het bovenstaande uitgevoerd heb report ik wel weer ff :p

Edit : zoals ik al zij is het laat ............
bphderuyter schreef op 11 november 2002 @ 21:06:
Dit betekend dus dat je inbelt op iets van 0347 .....07. is een nummer van een AANMELDNETWERK. niet om op te INTERNETTEN. je kunt waarschijnlijk alleen naar signup.12move ofzo :(

• Luxx
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 18:45:
DNS-servers krijg je van de DHCP server bij de meest ISP's
Dat dacht ik ook altijd, maar door de Planet helpdesk is me wel eens verteld dat ik dat toch echt zelf moest doen. De Planet helpdesk was overings zowel vriendelijk als deskundig, blijkbaar zijn niet alle helpdesken/helpdeskmedewerkers slecht.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• QBiT
Luxx schreef op 12 November 2002 @ 00:32:
[...]

Dat dacht ik ook altijd, maar door de Planet helpdesk is me wel eens verteld dat ik dat toch echt zelf moest doen. De Planet helpdesk was overings zowel vriendelijk als deskundig, blijkbaar zijn niet alle helpdesken/helpdeskmedewerkers slecht.
En als jullie echt slim waren hadden jullie ook al bedacht dat het er misschien wel van af hangt hoe de provider zn DHCP geconfigureerd heeft. ;) Stuurt die wel DNSsen mee of niet? De reden waarom je dat niet zo doen is mij onduidelijk. Als je andere wilt gebruiken kun je het overrulen door het gewoon in te vullen. ik heb wel eens verhalen gehoord dat DNSsen niet goed door zouden komen ofzo, maar ik heb er nog geen gefundeerd verhaal achter gehoord imho.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Kennis van mij heeft precies hetzelfde met 12move, alle instellingen staan daar ook goed, inbellen gaat goed, maar zodra er verbinding is kun je niets versturen&ontvangen. Heb alle instellingen nagelopen, kan niets vinden.
Ditzelfde gebeurt ook als ik m'n eigen planet account daar instel. Zou dit ook door bijv. een kabelbreuk kunnen komen :?

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 13:54
Wel verbinding geen data dus. Welke windows gebruik je?

win95/98 --> herinstall externe toegang
win me --> herinstall inbelnetwerk
win xp --> herinstall tcp/ip

Als je isdn hebt wel daarna isdn adapter ook ff herinstallen.

Veel succes :)

• whocarez
dat inbel nummer heb ik veranderd naar een 06777777 zo iets als ik me niet vergis waren in iedere geval een hoop zevens maar nog helemaal niks zelfs de dns ingesteld via de website van 12move want hij gaf tenslotte een dns of explorer fout aan

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-07 10:48

BFS

Rude awakening

Je bedoelt neem ik aan 0676077777?
QBiT schreef op 12 november 2002 @ 00:29:
[...]

Nou moet ik zeggen dat de helpdesk van 12move/Tiscali wel iets beter is (ook uit de recente peilingen van Heliview :D ) Maar nu kan ik je er ook bij verklappen dat ze je nix nieuws gaan vertellen.
* QBiT wilt je wel vertellen dat die er werkt, als je het niet door verteld.
_/-\o_ wie werkt er nou niet :P

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• whocarez
ik werker niet want anders had ik die pc nu wel aan de praat denk ik zo

• whocarez
zou het toevaalig aan de cd van 12move kunnen liggen want ik heb een vrij oude versie

• Enforcer
  • Niet online
Enforcer schreef op 11 november 2002 @ 22:29:
Wat voor IP krijg je dan als je sta ingebelt ?
En wat staat er voor ip als je NIET sta ingebelt ? (gewoon te bekijken via winipcfg)
Daar is nog niet op geantwoord ?

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 03:01

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Mijn idee is niet direct een oplossing,omdat ik niet weet hoe het komt. Toen ik dit probleem had, hielp het om eerst Internet Explorer op te starten en dan pas inbellen en daarna Outlook Express. Ik heb het probleem nog steeds, maar omzeil het op deze manier.

2k op west bij Pv Output

Pagina: 1